Blåbær-drøm.. Det søde liv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

Jeg fik lavet den i weekenden, med det DYRE kakao pulver.. Det kan  virkeligt godt anbefales!

Den smagte  virkeligt godt, dog smagte den ik meget af blåbær!?

Jeg har tænkt mig at lave den med daim creme ovenpå, næste gang.. Det tror jeg bliver MEGA lækkert!!

Min sprøjtepose eksploderede under pyntningen, så det blev altså ikke til bomber!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Siljesmor

Tilmeldt skriver:

Jeg fik lavet den i weekenden, med det DYRE kakao pulver.. Det kan  virkeligt godt anbefales!

Jeg har tænkt mig at lave den med daim creme ovenpå, næste gang.. Det tror jeg bliver MEGA lækkert!!

Min sprøjtepose eksploderede under pyntningen, så det blev altså ikke til bomber!!

Mums hvor ser det lækkert ud  Måååå prøve den i weekenden. Skal lave en bryllupskage og overvejer faktisk at lave denne som bunde  og så fylde med blåbærfyld.

Anmeld

28. september 2010

Assi

quity skriver:

Jeg lavede chokolade kagen med blåbær drøm på. Og kan kun sige at betegnelsen "drøm" er INGEN overdrivelse. F..K det smagte rigtig rigtig lækkert. Kan varmt anbefale det.

Jeg skal lave en dåbskage til på lørdag og lavede en smagsprøve af dette til dem. De elskede det.

hey

Jeg overvejer at lave den men lige et par spg:

1) ved du/i om man kan bruge frosne blåbær?

2) der står at selve kagen skal fryses et par timer. Ved du/I om man kan bage den aftenen før, fryse den om natten og så tage den op om morgenen (hvor den skal spises om dagen) - eller hvad er fidusen lige i at den skal fryses?

Anmeld

28. september 2010

Assi

Tilmeldt skriver:

hey

2) der står at selve kagen skal fryses et par timer. Ved du/I om man kan bage den aftenen før, fryse den om natten og så tage den op om morgenen (hvor den skal spises om dagen) - eller hvad er fidusen lige i at den skal fryses?

Anmeld

28. september 2010

Assi skriver:

hey

Du kan sagtens bruge frosne bær.. Jeg kogte det helt til smat og blendede det helt bagefter..

Jeg er ik sikker, men jeg tror faktisk at planen med at den skulle i fryseren  var at det så pænt ud, når man skulle skære den!?

Jeg havde den kun i fryseren i en time eller to, og så stillede jeg den bare i køleskabet natten over.. Men den er super lækker som kold, vil jeg så sige!!

God fornøjelse  med den!

Anmeld

28. september 2010

Assi skriver:

hey

Og forresten.. Husk at tage vaniljestangen op FØR du blender det.. Hehe.. Jeg blendede den nemlig med...griner..

Anmeld

28. september 2010

Assi

patella skriver:

Jeg mener det er tirsdag, men nu blir jeg også i tvivl...  men ved det blir genudsendt torsdag ca. kl. 14:30. Det er jo i dag... måske den med blåbærdrømmen er med?!

Ellers kan man finde det hele på nettet på Dr´s hjemmeside.

Jeg skal lave chokolademoussen med appelsinkrokant i dag, som skal serveres for gæster i morgen. Det er jeg meget spændt på... 

Må lige høre om desserten blev god? Jeg er ved at finde en ting til gæster i weekenden - overvejer blåbærdrømmen men chokolademoussen er også en ide. Jeg vil gerne finde noget jeg kan lave aftenen før - gjorde du det med denne?

Anmeld

28. september 2010

Assi

Tilmeldt skriver:

Du kan sagtens bruge frosne bær.. Jeg kogte det helt til smat og blendede det helt bagefter..

Jeg er ik sikker, men jeg tror faktisk at planen med at den skulle i fryseren  var at det så pænt ud, når man skulle skære den!?

Jeg havde den kun i fryseren i en time eller to, og så stillede jeg den bare i køleskabet natten over.. Men den er super lækker som kold, vil jeg så sige!!

God fornøjelse  med den!

Tak for det Så du lavede faktisk hele kagen dagen før, i køleskabet og serverede den dagen efter? Uden den blev kedelig osv?

Anmeld

28. september 2010

Assi

Tilmeldt skriver:

Og forresten.. Husk at tage vaniljestangen op FØR du blender det.. Hehe.. Jeg blendede den nemlig med...griner..

Haha - lidt ekstra "bid"

Anmeld

28. september 2010

Assi skriver:

Tak for det Så du lavede faktisk hele kagen dagen før, i køleskabet og serverede den dagen efter? Uden den blev kedelig osv?

Jep.. Eller, jeg lavede cremen klar, og så sprøjtede jeg den på en times tid før den skulle serveres..  Det var fint nok..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.