Forladt og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.193 visninger
26 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Anonym trådstarter

Hej til alle jer her inden.

Jeg håber brug for hjælp til at træffe en svær beslutning.

Jeg er blevet forladt af min mand, og står nu alene tilbage med vores 2 piger, det vil sige den ene er kun hans) men han ønsker fuldt samvær med begge børn alligevel.

Vi har i august prøvet for 4 gang, at lave nummer 3, efter jeg har haft 3 ssa i træk, jeg er nu i uge 7+5, og det ser ud til det skal lykkes denne gang.

Men som situation er nu, så forlod min mand mig for uge siden i morgen, og han har ikke lyst til vores ægteskab skal reddes, jeg har prøvet alt. Han ved ikke, hvad han vil lige nu, og han er meget forvirret og sådan.

Han vil dog gerne, at jeg får det her planlagte barn fjenert så hurtigt som muligt, fik besked fra ham om torsdagen, som han flyttede om onsdagen, det ikke længere et ønsket fra hans siden.

Alle dem jeg har talt med mener ikke, jeg er fair mod min mand, og vores 2 piger. Jeg vil komme til at stå dårligt som enligmor, da jeg i gang med uddannelse mener alle. Men der ingen som spørgere, hvad jeg tænker og mener. Det hele er bare synd for ham, og alle forstår godt, han ikke vil have det barn, men han forlod mig i fuldbevisthed om jeg ventede mig.

Vi har haft mange problemer på det sidste, men i weekenden før han forlader os om onsdagen, snakker vi alt igemmen, og vi bare enig om, at vi skulle have det godt nu, og vi have sex om tirsdagen, og det hele virker både dejligt og godt, men så får han et flip onsdag,og forlader mig mens jeg er ved pigernes mormor og morfar, han ville ikke med, han var meget træt og lidt sur i det. Han tager alt tøj og det han nu ellers mente tilhørte ham. Jeg får så en sms.

Jeg kørt jeg ved ikke, hvad jeg vil med mit liv.

Jeg er i 7 sind med, hvad jeg skal gøre, jeg ville have det meget dårligt med at fjerne det barn, da ikke er mindre betydningsfuldt, fordi han er gået fra mig.

Men jeg ved også livet som enlig mor er hårdt, jeg har været der med min store pige, men jeg klare det trods sved og tåre.

Men hvad mener i ude fra, er jeg bare helt ego, hvis jeg får det barn, skal jeg følges hans ønske, men måske aldrig selv komme over det....

Hva hullen skal man da gøre..... vi er gift med hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Pige2009

Sikke da en møgsituation at stå i Jeg føler virkelig med dig... Hvis du er i tvivl om du skal have en abort eller ej, har du vist allerede selv truffet
valget

Anmeld

14. september 2010

Magsen

du skal ikke tage en abort for hans skyld! så kommer du nemlig til at fortryde det resten af dit liv.. ( hvis det altså ikke er dit ønske, at fuldføre det )

Anmeld

14. september 2010

hiili

Hej med dig..

sikke en situation at stå i, det er jeg ked af at høre, men jeg synes at du helt alene skal beslutte om du vil have det barn eller ej. Det bliver hårdt, uanset om du er under uddannelse eller ej, men det ved du jo godt. Jeg synes ikke din mand har noget at sige når han stikker af på den måde..

Jeg ved godt det er lidt kort, men jeg holder med dig.. nu kender jeg kun din side af historien, men han har også selv valgt at ville have en familie, når i er gift og han har trods alt selv været med at beslutte at i skulle have en mere..

Håber det bedste for dig og dine piger +baby

Anmeld

14. september 2010

Sujan

Dette barn er planlagt.. Jeg synes ikke om at man vælger abort fordi man har "fortrudt" og hvis du ikke har det godt med abort skal du få barnet og mon han så ikke han vil være der for barnet?

Men lyder også som om der er en del uafklaret ting i skal have snakket igennem

Anmeld

14. september 2010

Malonde1985

Sikke da en møgsituation at stå i  ved desværre ikke hvad der er bedst for dig/jer - det er jo desværre noget du helt selv skal afgøre om du vil beholde den lille i maven eller ej. Men du får lige en stor krammer og så håber jeg du/I finder ud af det.

Anmeld

14. september 2010

JVIHJSH

Tænker at manden måske går i panik over at det rent faktisk lykkedes jer at blive gravid. Han har måske ikke rigtigt inderst inde selv ville have et barn mere, men det har været nemt at "Føje" dig. Nu hvor det er sket, bakker han helt ud og går ned over det. Hvis du virkelig gerne vil arbejde med det kunne du jo sætte dig ned og snakke om hvorfor han pludselig har det sådan, og om han virkelig ville have barnet i første omgang. Fortæl ham lidt om hvordan DU ville se hverdagen med en ny baby og hvad det er i den hverdag der for ham til at løbe skrigende væk. (Det her er gisninger, jeg aner jo ikke hvordan det er i virkeligheden, det er bare hvad jeg sådan ved førstehåndsindtryk gætter på)

Men uanset hvilke grunde han har til at reagere som han gør er det da ikke iorden at smutte i det øjeblik han har gjort dig gravid! Han må fandeme være en mand istedet for bare at sige "Få det fjernet".

Og du har INGEN pligt overfor ham eller nogen anden at få det fjernet. Det er op til dig selv, han planlagde det MED dig, så kan han også tage konsekvensen af det  når det lykkedes.

Anmeld

14. september 2010

Noneother

Hvis jeg lige må tilføje en lille historie.

Min kusine blev for små 23år siden gravid med ønskebarn nr.2
Hendes mand bliver i første omgang glad, men efter lidt tid kommer han og gi´r hende et ultimatum. - Det er mig eller barnet.

Hun lader sig så presse til aborten for at holde på hendes mand, som osse er faren til hendes første barn.. ..

Ca. 1 måned efter at hun har fået aborten, kommer hendes mand og siger til hende: Jeg vil skilles, jeg har haft en affærre med naboen i et år.

Den dag idag er hun stadig ulykkelig over at hun lod sig presse til den abort.

-Så gør hvad du føler rigtigt, og lad dig ikke presse ud i noget du ikke har lyst til, fordi din mand pludselig har ombestemt sig. .. Han må sgu da ha´tænkt over det et stykke tid.
Det lyder jo ikke ligefrem som om du blev gravid ved et uheld.

Anmeld

14. september 2010

Anonym trådstarter

JVIHJSH skriver:

Tænker at manden måske går i panik over at det rent faktisk lykkedes jer at blive gravid. Han har måske ikke rigtigt inderst inde selv ville have et barn mere, men det har været nemt at "Føje" dig. Nu hvor det er sket, bakker han helt ud og går ned over det. Hvis du virkelig gerne vil arbejde med det kunne du jo sætte dig ned og snakke om hvorfor han pludselig har det sådan, og om han virkelig ville have barnet i første omgang. Fortæl ham lidt om hvordan DU ville se hverdagen med en ny baby og hvad det er i den hverdag der for ham til at løbe skrigende væk. (Det her er gisninger, jeg aner jo ikke hvordan det er i virkeligheden, det er bare hvad jeg sådan ved førstehåndsindtryk gætter på)

Men uanset hvilke grunde han har til at reagere som han gør er det da ikke iorden at smutte i det øjeblik han har gjort dig gravid! Han må fandeme være en mand istedet for bare at sige "Få det fjernet".

Og du har INGEN pligt overfor ham eller nogen anden at få det fjernet. Det er op til dig selv, han planlagde det MED dig, så kan han også tage konsekvensen af det  når det lykkedes.

Jeg har prøvet og snakke med ham, og det hele, men han vil ingenting. Det så kommet frem siden han forlod mig, at han faktisk gerne ville have vente, men i vores ægteskab sagde, han gerne ville have barn nummer 3, men jeg er også bange for, at han har gjort det for at føje mig..... Det gør ondt.

Anmeld

14. september 2010

langt om længe

Øv øv en rigtig møg situation han har bragt dig i... Især når du fortæller i har prøvet over længere tid....Og det er aldrig sjov at være den efterladte.....

Men når det så er sagt

Så skriver du selv svaret i mellem linerne søde..... han var velvidende at i to venter et barn, da han valgte at forlade jer.

Føler du inderst inde for at beholde guldklumpen, så er det jo det du skal vælge. Du skriver du har klaret det før... jeg kender til den kamp, for jeg har selv været der....og har aldrig fortrudt og jeg ville gøre det om i igen hvis jeg stod i den situation. Så kan alle andres mening egentlig være ligegyldig.... For det er dig der lever DIT LIV og ingen andre....... Og husk.. grundlaget for dit valg skal være rigtige... fordi du vil ha det smukkeste i verden, et barn en gave i livet i sig selv.... og ikke fordi du elsker ham

Ønsker det bedste for dig og dine børn....

og så fortjener du sku et knus i den svære tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.