Hjælp!! ulykkelig efter nf :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

mettemaj

Charlotte89 skriver:

I juli fik jeg selv tallene 1:20 pga. min blodprøve og jeg er "kun" 21, så jeg ved hvordan du har det, prøv at lade være med at gå og tænke for meget på det, selvom det er svært. Hvor langt er du henne? For hvis du har mulighed for det kan du jo vælge at få taget en fostervandsprøve i stedet for, det fik jeg, og der fik jeg svar efter 3 dage.  Jeg venter en sund og rask dreng

Held og lykke, og  for et positivt svar.

//Charlotte 21+6

Hej Charlotte.

Ja det var også et lavt tal ligesom mig, så det er dejligt at høre at det selvfølgelig også går godt

Jeg er idag blevet sat til d. 30 marts, dvs at jeg er 12+0, så det er vist for tidligt at får taget en fostervandsprøve, er det ikke i 16.uge??

Kan bare ikke holde ud at skulle vente så længe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Lotte14

mettemaj skriver:

Hej Charlotte.

Ja det var også et lavt tal ligesom mig, så det er dejligt at høre at det selvfølgelig også går godt

Jeg er idag blevet sat til d. 30 marts, dvs at jeg er 12+0, så det er vist for tidligt at får taget en fostervandsprøve, er det ikke i 16.uge??

Kan bare ikke holde ud at skulle vente så længe..

Okay. Jeg var 14+5 henne da jeg fik lavet min fostervandsprøve.

Tænk positivt, det skal nok gå godt.

Anmeld

14. september 2010

klmf

Ej, det var da en træls besked. Det man altid skal huske ved de vurderinger er at det er beregnet på statistik og at man derfor altid kan håbe på at have oddsene med sig Ud af 49 børn, hvorfor skulle du så lige være den uheldige?? Det er da rimelig mange synes jeg

Kan godt se det er en stor bekymring, men prøøøøøøv ikke at tage sorgerne på forskud! Er der en kæreste, der kan være en støtte?

Knus

Anmeld

14. september 2010

foto på lærred

Kender en der havde et tal på 1:45 men biopsi viste at baby var helt rask.

Anmeld

14. september 2010

dorthemus

Øv øv øv...det er bare den værste besked at få  Forstår så godt din bekymring, men som Lotchen skriver så er det 1 ud af 49 graviditeter...og så lyder det ikke så slemt når man siger det på den måde

Jeg kan fortælle dig, at jeg kender én som fik beskeden 1:1...!!!!! Og der var ikke noget i vejen med barnet..han er sund og rask  Men ja ventetiden var forfærdelig.

Håber det bedste for dig og din bebs i maven

Stort kram Dorthe

Anmeld

14. september 2010

mth1987

mettemaj skriver:

Hej piger.

Jeg har brug for at græde lidt ud... Jeg har idag været til NF, og startede med et se en dejlig lille baby som suttede på sin finger, og hjertet bankede derud af... Bare så skønt, så vi var så glade.

Sygeplejersken sagde at hun lige skulle regne på tallene, og kom først tilbage efter 25 min. med dårligt nyt

Tallet som skal være på ca. 1:13000 ifølge min alder (27år),  og ikke under 1:300 var 1:49!!!

Jeg er så ulykkelig og så meget i tvivl  Har nu fået en tid til på mandag til en moderkagebiopsi, men der kan vist gå op til 20 dage før man får svar om der er synkronfejl.

Har nogle af jer været i samme, eller lign. situation, og kan komme med trøstende ord... Det ville være dejligt at have nogle at dele med

Kh. Mette

Min mor var i samme situation som dig. Hun var i 30'erne og ventede min lille søster. Hun fik også af vide at der var mulighed for at barnet ikk var "normalt " og den gang var der ikk mulighed for biopsi.
Men ud kom et helt normalt barn.
Det jo også "bare" nogle tal.
Håber det ku lysne lidt

Anmeld

16. september 2010

MaliksMor

jeg fik svar på brev.
og jeg tror det er forskelligt alt efter hvor hurtigt de får sendt prøverne videre osv. Hvis jeg har skrevet to dage var det en fejl, der gik en uge cirka.

Jeg må være ærlig at sige at det var ubehaligt, fordi nålen som de skulle ha ind i maven var rimelig stor, også med tanken på at min dreng lå derinde, emh.. Også skulle jeg blive deroppe en halv times tid, fordi der kan komme bevigninger som kvalme osv. Og resten af dagen lå jeg bare i sengen og slappede af, da man skal forholde sig i rå efter man har fået taget prøven.

Hvornår skal du ind og ha' taget prøven?

1000 knus herfra

Anmeld

16. september 2010

Thildesmor

Har en veninde hvis tal var en ud af 110 (noget i den retning) det var ihvertfald også lavt, og idag har hun den sødeste og mest velskabte lille dreng

Sender dig et KÆMPE kram, og krydser alt for at din også er ligeså fin

Anmeld

16. september 2010

Karo

mettemaj skriver:

Hej piger.

Jeg har brug for at græde lidt ud... Jeg har idag været til NF, og startede med et se en dejlig lille baby som suttede på sin finger, og hjertet bankede derud af... Bare så skønt, så vi var så glade.

Sygeplejersken sagde at hun lige skulle regne på tallene, og kom først tilbage efter 25 min. med dårligt nyt

Tallet som skal være på ca. 1:13000 ifølge min alder (27år),  og ikke under 1:300 var 1:49!!!

Jeg er så ulykkelig og så meget i tvivl  Har nu fået en tid til på mandag til en moderkagebiopsi, men der kan vist gå op til 20 dage før man får svar om der er synkronfejl.

Har nogle af jer været i samme, eller lign. situation, og kan komme med trøstende ord... Det ville være dejligt at have nogle at dele med

Kh. Mette

Hej Mette

Jeg ved præcis hvordan du har det for for præcis et år siden gik vi og ventede på svaret af en moderkagebiopsi. Jeg havde på fornemmelsen at nakkefoldsscanningen ikke vil gå efter planen, men alle omkring mig sagde at selvfølgelig var det det. Vi fik talet 1:132. Vi blev kaldt til samtale med en læge med det samme og her tog vi beslutningen om at få lavet en moderkagebiopsi. De havde tid med det samme og 2 timer efter nakkefoldsscanningen lå jeg hjemme i min seng og tud brølede . 9 dage efter biopsien fik vi svaret på den første prøve (den der tester for downs) og der var indet at bemærke, 7 dage senere fik vi det endelige svar på at vi ventede en sund og rask pige

Det har været det sværeste jeg har været igennem og det har bestemt ikke været nemt og gå og vente på at få besked på om vores barn var raskt. Jeg krydser fingere for at jers lille baby også viser sig at være sundt og raskt, og har du brug for at snakke er du altid velkommen til at skrive.

Katja

Anmeld

3. oktober 2010

mettemaj

Mange tak for dit svar!

Nu har jeg endelig fået svar, og der er intet galt, og vi venter os en lille pige  Vi er bare så lykkelige, men mange tak for den fantastiske støtte dig og alle andre. Det er skønt at have sådan et forum, når alle andre ikke fatter hvad man går igennem

Stort knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.