Efter sex...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

Mutti2B

foto på lærred skriver:

Jeg siger ikke, at jeg ikke er enig. Jeg havde jo også læst rapporten fra England, og gjorde det samme. Men jeg er nu stadigvæk ret sikker på, at det er undtagelsen i forhold til normen at man skal blive liggende efter inseminering på en fertilitetsklinik i Danmark med mindre man selv beder om det. Både Trianglen og Nordica sagde, at der endnu ikke var bevis for, at det skulle hjælpe. De sagde, at man selvfølgelig var velkommen til at blive liggende. Men så skulle man først op af briksen, på med tøjet og så hen og ligge i en ekstra seng/sofa, og så var det jo røget lidt af fløjten.

Er det også efter maj måned hvor undersøgelsen kom at de siger det? For jeg får at vide at jeg SKAL ligge minimum 15 min efter. Men så er jeg da bare endnu mere glad for at gå hvor jeg går. Tankevækkende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Mutti2B

blomst84 skriver:

Jeg har også hørt om det, men for mit vedkommende så har det ikke hjulpet, rejser mig altid op med det samme og går ud og tisser ( pga blærebetændelse) og ja jeg har været gravid 3 gange på 6 måneder  

Knus Sabrina 22+6

He he, din fertile kvinde. Det er en anbefaling og ikke et must. Man anbefaler jo også at man lader være med at drikke hvis man påtænker at blive gravid. Der er jo nogle der er blevet gravide ved at ha sex stående i en baggård i en mega brandert

Anmeld

16. september 2010

Mutti2B

lotte31 skriver:

Så er det måske derfor det ikke er lykkedes for os at blive gravide jeg er blevet insemineret 3 gange i år, på Skive fertilitetsklinik, og der skulle jeg rejse mig lige bagefter... 

Knus Lotte

Jeg kan selvfølgelig ikke sige at det er derfor du ikke er blevet gravid, men jeg synes da at det er brandærgeligt at de ikke tager det til sig. Prøv at spørg dem næste gang om de ikke kender til en undersøgelse der har vist at chancerne for graviditet forhøjes hvis man får lov til at ligge bagefter.

Anmeld

16. september 2010

oo

på OUH fik jeg altid lov at ligge lidt efter inseminationerne. og så er det jo ikke ligesom ved et samleje, hvor der vælter en masse ud bagefter, sæden er jo oprenset, så alt det snottet ikke er med, og så er det lagt helt helt helt op til æggelederne. jeg har faktisk aldrig oplevet at der rendte noget ud af mig efter en insemination.

til gengæld læste jeg en undersøgelse der viste at kvinder der griner kort efter insemination forøger chancen for graviditet med 15% - det kunne man måske også bruge ved almindeligt samleje? uanset hvad er det da i hvert fald lækkert at grine lidt

Anmeld

16. september 2010

sofie85

Pige1984 skriver:

Det de siger med at man skal blive liggende efter sex har det en stor betydning, eller kan man godt bare ligge 5-10 min?

Det har jeg også hørt at man skal, men jeg blev ikke liggende mere end 5 min. Men har læst at chancen for at bliver gravid er større hvis man får orgasme

Anmeld

16. september 2010

SussieThyssen

sofie85 skriver:

Det har jeg også hørt at man skal, men jeg blev ikke liggende mere end 5 min. Men har læst at chancen for at bliver gravid er større hvis man får orgasme

Det er korrekt at chancerne forøges for graviditet ved orgasme.
Men det er vel også ganske logisk, ellers ville den jo heller ikke eksistere, bortset fra nydelsen i det, som også er en del af "lokkemaden" i forplantningens mysterier 
Men orgasmen har rent faktisk en fysisk/kemisk indvirkning på chancen for graviditet, idet kvinden frigør ekstra smørestoffer og væsker, som både booster sædcellerne og giver et bevægelsesvenligt miljø. Samtidigt strækker livmodermunden sig mere nedad og åbner sig let i minutterne efter orgasme for netop at lukke op for sædcellerne.
Men det må da indrømmes, at nok de færreste kvinder tænker "orgasme" når de ligger der med stængerne i vejret, mens en fremmed iført kittel og sterile handsker og udstyret med en insiminations-dims, har travlt med at skyde et skud renset sæd op i en...eller hvad?? 
Men, der er jo ingen der siger, at man efter behandlingen ikke kunne skynde sig hjem og ""hygge" sig lidt bagefter, bare for at fremme miljøet og processen. Måske en god ide.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. september 2010

blomst84

Mutti2B skriver:

He he, din fertile kvinde. Det er en anbefaling og ikke et must. Man anbefaler jo også at man lader være med at drikke hvis man påtænker at blive gravid. Der er jo nogle der er blevet gravide ved at ha sex stående i en baggård i en mega brandert

HAHA  ja du har ret.... det er jo meget meget individuelt, nogle suger bare til sig mens andre har mere svært ved det.. og så er det nok en god ide lige at lade cellerne komme op i systemet  

Anmeld

16. september 2010

CmarianN

Det lå under sex og samliv d. 9. september:

Sæd er en fortættet masse som bliver ekstra flydende når den kommer i berøring med kropsvarmen.

Faktisk skal den helst opbevares køligt, så længe den er på "lager", det er derfor "sædbanken" ligger yderligt hos mændene, men for at booste energieen hos sædcellerne og nedsætte modstanden, har den så den evne, at blive helt vandagtig, når den først er kommet indenbords i varmen.

De fleste kvinder, om ikke alle, oplever at det løber ud igen ret hurtigt efter samleje, men som før nævnt, så bliver der altid noget tilbage, og det er rigeligt, under normale omstændigheder, til at finde frem til ægget. Hvor meget der så lige løber retur, er forskelligt fra mand til mand, idet hans gennemsnits portion varierer. Og bemærk, at størrelsen af hans portion eller hvor flydende den er, INTET har at gøre med hvor mange sædceller, der rent faktisk er i portionen. Mange mænd og kvinder tror dette, og især mænd kan have en fix ide om at de er mindre fertile and andre mænd, fordi deres "klat" er mindre. Men det har det altså ikke.

En god ide er altid at gå på toilettet efter samleje og lade det løbe ud, som vil løbe ud og også at få tisset af. Mange mænd, for ikke at sige alle, har uden de selv ved det, en mængde bakterier siddende i urinrøret, og disse kommer med ud sammen med sæden, som igen kan forårsage gentagne blærebetændelser hos kvinden. Når kvinden tisser vil eventuelle indtrængne bakterier i urinrøret blive skyldet ud, og derved forebygge en blærebetændelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.