Efter sex...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

foto på lærred

Mutti2B skriver:

På fertilitetsklinikken anbefaler de 15 min. Hun fortalte mig at de førhen ikke gjorde så meget i det, men at nye undersøgelser viser at der er en større chance for graviditet hvis du ligger et kvarters tid efter "klatten er afleveret"

Har også læst en rapport fra England hvor en undersøgelse havde sagt, at der var større sandsynlighed for graviditet ved IUI hvis de blev liggende i 15. min. Det er dog ikke meget de gør det i i DK. Og i DK skal man jo også ofte op og rejse sig op fra briksen og så går der lidt af det. I undersøgelsen fra England havde de kunne blive liggende i 15 min uden at rejse sig op. Tror ikke det har den store betydning hvad man gør eller ej, men når man gerne vil gøre gravid, vil man jo gerne gøre alt hvad man kan, også de små ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Mutti2B

foto på lærred skriver:

Har også læst en rapport fra England hvor en undersøgelse havde sagt, at der var større sandsynlighed for graviditet ved IUI hvis de blev liggende i 15. min. Det er dog ikke meget de gør det i i DK. Og i DK skal man jo også ofte op og rejse sig op fra briksen og så går der lidt af det. I undersøgelsen fra England havde de kunne blive liggende i 15 min uden at rejse sig op. Tror ikke det har den store betydning hvad man gør eller ej, men når man gerne vil gøre gravid, vil man jo gerne gøre alt hvad man kan, også de små ting

De skal vel også rejse sig fra briksen i England

Men som sagt før så er jeg i behandling og der ligger jeg ca. 15 -20 min efter jeg er blevet insermineret, så jo, det gør man skam også i DK. Og statistikken taler jo sit tydelige sprog ellers ville det jo ikke blive anbefalet

Anmeld

15. september 2010

foto på lærred

Mutti2B skriver:

De skal vel også rejse sig fra briksen i England

Men som sagt før så er jeg i behandling og der ligger jeg ca. 15 -20 min efter jeg er blevet insermineret, så jo, det gør man skam også i DK. Og statistikken taler jo sit tydelige sprog ellers ville det jo ikke blive anbefalet

Det er vist stadigvæk få steder i Dk de anbefaler det. Flere steder siger de, at det endnu ikke er nok bevist at blive liggende. Det er fint du har fået lov at blive liggende. mange steder er det ud af vagten efter inseminering og ind med ny patient.

Anmeld

15. september 2010

Mutti2B

foto på lærred skriver:

Det er vist stadigvæk få steder i Dk de anbefaler det. Flere steder siger de, at det endnu ikke er nok bevist at blive liggende. Det er fint du har fået lov at blive liggende. mange steder er det ud af vagten efter inseminering og ind med ny patient.

Hvilke steder er det? For dem jeg kender der er i behandling ligger altså bagefter. Undersøgelsen er også rimelig ny, for Liza fra klinikken fortalte mig om det i maj ved mit første forsøg og da havde hun lige "fået den ind af døren".

Anmeld

15. september 2010

SussieThyssen

Mutti2B skriver:

Hvilke steder er det? For dem jeg kender der er i behandling ligger altså bagefter. Undersøgelsen er også rimelig ny, for Liza fra klinikken fortalte mig om det i maj ved mit første forsøg og da havde hun lige "fået den ind af døren".

Der sker jo heller ikke noget ved at blive liggende 15-20 min eller en halv time, det svarer jo bare til at et samleje trækker ud

Jeg ved da så meget, at kvinder med bagoverbøjet livmoder, bliver anbefalet det samme, så man kan da også sagtens gøre det samme under normale omstændigheder.
Men det er så også vigtigt at gå ud og hælde det overskydende ud og få tisset, så urinrøret kan blive skyldet godt igennem for indtrængende bakterier.

Held og lykke med det hele

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. september 2010

Mutti2B

SussieThyssen skriver:

Der sker jo heller ikke noget ved at blive liggende 15-20 min eller en halv time, det svarer jo bare til at et samleje trækker ud

Jeg ved da så meget, at kvinder med bagoverbøjet livmoder, bliver anbefalet det samme, så man kan da også sagtens gøre det samme under normale omstændigheder.
Men det er så også vigtigt at gå ud og hælde det overskydende ud og få tisset, så urinrøret kan blive skyldet godt igennem for indtrængende bakterier.

Held og lykke med det hele

Kærligst
Sussie

Så er vi jo enige

Og tusind tak

Anmeld

15. september 2010

blomst84

Jeg har også hørt om det, men for mit vedkommende så har det ikke hjulpet, rejser mig altid op med det samme og går ud og tisser ( pga blærebetændelse) og ja jeg har været gravid 3 gange på 6 måneder   

Knus Sabrina 22+6

Anmeld

16. september 2010

foto på lærred

Mutti2B skriver:

Trianglen f.eks.

Anmeld

16. september 2010

foto på lærred

Mutti2B skriver:

Så er vi jo enige

Og tusind tak

Jeg siger ikke, at jeg ikke er enig. Jeg havde jo også læst rapporten fra England, og gjorde det samme. Men jeg er nu stadigvæk ret sikker på, at det er undtagelsen i forhold til normen at man skal blive liggende efter inseminering på en fertilitetsklinik i Danmark med mindre man selv beder om det. Både Trianglen og Nordica sagde, at der endnu ikke var bevis for, at det skulle hjælpe. De sagde, at man selvfølgelig var velkommen til at blive liggende. Men så skulle man først op af briksen, på med tøjet og så hen og ligge i en ekstra seng/sofa, og så var det jo røget lidt af fløjten.

Anmeld

16. september 2010

lotte32

Så er det måske derfor det ikke er lykkedes for os at blive gravide jeg er blevet insemineret 3 gange i år, på Skive fertilitetsklinik, og der skulle jeg rejse mig lige bagefter... 

Knus Lotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.