Skø/støvler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.035 visninger
28 svar
0 synes godt om
13. september 2010

Mussen2

Hvad er nødvendigt at i "sko-udvalg" have til et barn på 15 mdr.

Jeg tænker om man skal have både temo-gummistøvler og gummistøvler

Og jeg regner med at købe nogle vandtætte tex-støvler og skal man så også have nogle (vandtætte) sko

Jeg synes bare det er så svært.

Hvad med hjemmesko? Nu bruger vi skindfutter, men kan se andre ofte bruger med fast sål? Hvad bruger man og hvornår.

Skal på indkøb i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Mor-til-asta-09

følger lige med her, da jeg har samme problem..

Anmeld

13. september 2010

JulieE

Mussen2 skriver:

Og jeg regner med at købe nogle vandtætte tex-støvler og skal man så også have nogle (vandtætte) sko

Hvad med hjemmesko? Nu bruger vi skindfutter, men kan se andre ofte bruger med fast sål? Hvad bruger man og hvornår.

Skal på indkøb i morgen

Hvis du køber et par gode goretex vinterstøvler (f.eks Ecco, dte er dem mine unger bruger ), og imprenere dem grundigt (3 gange med god tørretid imellem) behøver du ikke købe termo-gummistøvler

For nogle år siden, var jeg til et foredrag med en ekspert i børnefodtøj og hun gav ovenstående råd. Hvis du imprenerer støvlerne 3 gange holder de lige så tæt som gummistøvler og er bedre for fødderne at have på. Gummistøvler og dermed også termogummistøvler er rigtig dårlige for fødderne at gå i, fordi de jo ikke bliver spændt ordentligt på foden.

Så jeg vil mene at et par gode sko med ankelstøtte og et par gode vinterstøvler vil være fint.

Min datter er 3½ år og hun bruger stadig de bløde skind futter og er glad for dem. de behøver jo ikke fast sål under, bare sålen er skridsikker og skoene varmer er det fint

Anmeld

13. september 2010

Thildesmor

ved ikke hvor godt din guldklump går?

men er de lige startet med at gå, anbefales der kun tex støvler, og ikke termostøvler/gummistøvler, grunden til dette er at støtten ikke er god nok, og de små fusser har brug for rigtig god støtte til at starte med. De fleste køber kun termostøvler som en ekstra støvle

(Thilde skal først have en termostøvle når hun starter i børnehave, jeg vil købe en kvalitets tex støvle, som hun skal bruge til hverdag og som reserve støvle en billig tex støvle, hvis den ved et uheld skulle blive våd)

Men vil du enten have gummi- eller termostøvler, så nøjes med termostøvlen, gummistøvlen vil blive for kold til årstiden.

Ang. fast sål, så bruger man først dette når barnet kan gå, går bernet kan du sagtens vælge en futte med fast sål, det er både varmere og støtter bedre. tag en futsko som sidder godt til dit barns fod

Håber det var lidt hjælp

Anette skosælger på 6. år

Anmeld

13. september 2010

Mussen2

JulieE skriver:

Hvis du køber et par gode goretex vinterstøvler (f.eks Ecco, dte er dem mine unger bruger ), og imprenere dem grundigt (3 gange med god tørretid imellem) behøver du ikke købe termo-gummistøvler

For nogle år siden, var jeg til et foredrag med en ekspert i børnefodtøj og hun gav ovenstående råd. Hvis du imprenerer støvlerne 3 gange holder de lige så tæt som gummistøvler og er bedre for fødderne at have på. Gummistøvler og dermed også termogummistøvler er rigtig dårlige for fødderne at gå i, fordi de jo ikke bliver spændt ordentligt på foden.

Så jeg vil mene at et par gode sko med ankelstøtte og et par gode vinterstøvler vil være fint.

Min datter er 3½ år og hun bruger stadig de bløde skind futter og er glad for dem. de behøver jo ikke fast sål under, bare sålen er skridsikker og skoene varmer er det fint

Super, jamen det var lige det jeg havde behov for at høre.

tror jeg vil gå efter et par lækre tex-støvler, et par gummistøvler til de varme, våde dage og et par sko.

Så sidder jeg bare og bliver i tvivl om det skal være det de kalder begyndersko eller det ligeså godt kan være alm. sko. ?

Anmeld

13. september 2010

slettet_7530

Mussen2 skriver:

Skal på indkøb i morgen

Jeg vil sige at et gode par vinterstøvler med gore-tex samt et par gode sutsko men det kommer an på hvilke, er han et koldt barn elelr et barn med varme fødder?

Anmeld

13. september 2010

Mussen2

Thildesmor skriver:

ved ikke hvor godt din guldklump går?

men er de lige startet med at gå, anbefales der kun tex støvler, og ikke termostøvler/gummistøvler, grunden til dette er at støtten ikke er god nok, og de små fusser har brug for rigtig god støtte til at starte med. De fleste køber kun termostøvler som en ekstra støvle

(Thilde skal først have en termostøvle når hun starter i børnehave, jeg vil købe en kvalitets tex støvle, som hun skal bruge til hverdag og som reserve støvle en billig tex støvle, hvis den ved et uheld skulle blive våd)

Men vil du enten have gummi- eller termostøvler, så nøjes med termostøvlen, gummistøvlen vil blive for kold til årstiden.

Ang. fast sål, så bruger man først dette når barnet kan gå, går bernet kan du sagtens vælge en futte med fast sål, det er både varmere og støtter bedre. tag en futsko som sidder godt til dit barns fod

Håber det var lidt hjælp

Anette skosælger på 6. år

Skønt med indput fra en kender.. min datter har ikke gået så længe et par måneder.

de havde jeg slet ikke tænkt på med gummistøvlerne, troede faktisk tex støvlen blev for varm nu, men er som sagt på bar bund.

Kan godt se fidusen i to tex støvler så.

Jeg tror jeg holder mig til en tex-støvle og en sko i morgen. Så kan jeg købe en ekstra tex i ex. Bilka senere

Hvad har du af råd til behandlingen af støvlerne/skoene.

Anmeld

13. september 2010

Thildesmor

JulieE skriver:

ikke for at blande mig men det er jo snart tiden til at imprænere, grunden til at man gør det er for at holde snus og snavs væk fra fodtøjet, og det holder absolut bedre.

Lige så snart der står tex på støvlen er de 100% vandtætte og åndbare, så du behøver ikke at gøre det 3 gange (der sker selvfølgelig ikke noget ved det, men det er ikke nødvendigt bare man gør det en gang)

andre sko/støvler uden tex er det godt at gøre det tre gange, da det danner en bedre hinde og dermed bliver kraftige vadafvisende   man kan jo ligeså godt spare lidt

Knus Anette

Anmeld

13. september 2010

JulieE

Mussen2 skriver:

Super, jamen det var lige det jeg havde behov for at høre.

tror jeg vil gå efter et par lækre tex-støvler, et par gummistøvler til de varme, våde dage og et par sko.

Så sidder jeg bare og bliver i tvivl om det skal være det de kalder begyndersko eller det ligeså godt kan være alm. sko. ?

Hvor godt går din datter? begynderskoene er jo til lige i starten og er egentlig kun til inderdørs brug, så vidt jeg husker/ved

Men et godt råd er at tage din datter med ud, så hun kan prøve skoene og støvlerne. Der er himmelvid forskel på børnefødder og hvilken sko der sidder godt på dem. -På min datter (og min søn) er dte Ecco sko der sidder bedst, hvorimod på min datter 15 dage yngre veninde er det angulus.  Og vælg en god skoburtik hvor de kan vejlede dig. f.eks skoringen eller paw sko

God sko og støvlejagt

Anmeld

13. september 2010

JulieE

Thildesmor skriver:

ikke for at blande mig men det er jo snart tiden til at imprænere, grunden til at man gør det er for at holde snus og snavs væk fra fodtøjet, og det holder absolut bedre.

Lige så snart der står tex på støvlen er de 100% vandtætte og åndbare, så du behøver ikke at gøre det 3 gange (der sker selvfølgelig ikke noget ved det, men det er ikke nødvendigt bare man gør det en gang)

andre sko/støvler uden tex er det godt at gøre det tre gange, da det danner en bedre hinde og dermed bliver kraftige vadafvisende   man kan jo ligeså godt spare lidt

Knus Anette

Det er helt ok du blander dig  Det er jo efterhånden et par år siden, jeg var til det foredrag, så det med de 3 gange har nok bare hægtet sig på det hele. Kan tydeligt huske hun gjorde det med et stykke køkkenrulle og det var helt vandafvisende  Men mange tak for forklaringen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.