hvornår er det okay at?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
50 svar
0 synes godt om
12. september 2010

Anonym trådstarter

hvornår er det okay at børn har tv/dvd på værelset? er lidt i tvivl om min søn skal have det endnu, han bliver tre i starten af november.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

maria87

Anonym skriver:

hvornår er det okay at børn har tv/dvd på værelset? er lidt i tvivl om min søn skal have det endnu, han bliver tre i starten af november.

Min søn bliver 4 år til november, og han har haft Tv og dvd på værelset siden han var 2½

Anmeld

12. september 2010

JulieE

Anonym skriver:

Mine børn er 6½ og næsten 4 år og de har ikke TV på værelset. Det får de heller ikke foreløbeigt. For det første vil jeg gerne have styr på hvornår de ser  og  jeg nemer ikke de er gamle nok til at administrere det selv endnu. Og... tænk lige, hvad de kan se, hvis de vågner op og tænder TV midt om natten...

Hvis det står til mig, skal mine være 10-12 år før de får TV på værelset...

Anmeld

12. september 2010

Anonym trådstarter

JulieE skriver:

Mine børn er 6½ og næsten 4 år og de har ikke TV på værelset. Det får de heller ikke foreløbeigt. For det første vil jeg gerne have styr på hvornår de ser  og  jeg nemer ikke de er gamle nok til at administrere det selv endnu. Og... tænk lige, hvad de kan se, hvis de vågner op og tænder TV midt om natten...

Hvis det står til mig, skal mine være 10-12 år før de får TV på værelset...

de kan da ikke tænde det hvis man fjerne fjernbetjæningen?. og man kan jo lade være at give den dem dårlige vane at de skal falde i søvn til det.

Anmeld

12. september 2010

Barbamama

Uha det synes jeg er ALT for tidligt. Hvis de kan sidde der og kukke hvorfor skal de så være sammen med resten af familien?? Så kan man heller ikke styre HVAD de ser (jeg synes f.eks. at børn skal være forskånet for nyheder). Min datter ser tv om morgenen sammen med mig og altid sammen med mig. Det synes jeg er hyggeligt, men jeg synes ikke hun skal parkeres der og heller ikke have tv på værelset før hun er MEGET ældre (teenager). Jeg har aldrig haft tv på mit værelse.

Anmeld

12. september 2010

Anonym trådstarter

maria87 skriver:

Min søn bliver 4 år til november, og han har haft Tv og dvd på værelset siden han var 2½

har han ikke meget glæde af ham???

Anmeld

12. september 2010

lunde

min datter på snart 4 år, har haft fjernsyn med dvd på sit værelse siden hun var ca 3 år...  hun kan kun se dvd film på det, ikke rigtigt fjernsyn...

Anmeld

12. september 2010

Svei

Tja...jeg synes jo egentlig ikke der er grund til de skal sidde med tv og kukkelure på et værelse..så tv mener jeg hører til den alder hvor de gerne ville spille ps og andet med vennerne..

Min på 4 år har IKKE og får ikek foreløbig...de store på 7 og 13 år har, men vi har ikke tv-kanaler i vores hus så det er kun til spil og film.

Anmeld

12. september 2010

Anonym trådstarter

michella80 skriver:

Uha det synes jeg er ALT for tidligt. Hvis de kan sidde der og kukke hvorfor skal de så være sammen med resten af familien?? Så kan man heller ikke styre HVAD de ser (jeg synes f.eks. at børn skal være forskånet for nyheder). Min datter ser tv om morgenen sammen med mig og altid sammen med mig. Det synes jeg er hyggeligt, men jeg synes ikke hun skal parkeres der og heller ikke have tv på værelset før hun er MEGET ældre (teenager). Jeg har aldrig haft tv på mit værelse.

så er det jo også lidt egoistisk af dig, fordi du ikke har haft må hun heller ikke?? men noget helt andet er at der blev skrevet TV/DVD - dvs de ikke kan se andet end de film der bliver sat på? og som forældre bestemmer man da hvornår tvet er tændt.

Anmeld

12. september 2010

JulieE

Anonym skriver:

de kan da ikke tænde det hvis man fjerne fjernbetjæningen?. og man kan jo lade være at give den dem dårlige vane at de skal falde i søvn til det.

altså... du spurgte efter nogle holdnuinger og det fik du.. Mine børn kan sgi godt finde ud af at tænde TV uden en fjernbetjening. Men slet og ret de skal ikke have ubegrænset ret til TV og slet ikke sidde inde på værelset og kukkelure foran TV. Skal de se Tv skal de være ude i stuen sammen med resten af familien. Det er nu min holdning!!

Og så synes jeg heller ikke det gør noget, at de ikke bare får det. altså at´de skal ønske sig det og evt også selv spare op til noget af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.