katte-spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

CiSo

kitty skriver:

Nej, tossen drikker kun vandet. Du skal se en lykkelig kat, når hun får lidt tun-vand. Fisken kigger hun bare på!

sikke en kat du har!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

otlitrom

bondepigen skriver:

Man kan osse købe skånekost hos dyrlægen, hvis det er...(på dåse). Der er nok større chance for at din mis vil spise det. Vi har dog haft et par katte der ikke ville have det, men så afleverede vi bare de andre dåser og fik pengene igen... Men kogt fisk, ris og A38 gad ingen af dem i hvert fald at spise... så var det i hvert fald kun fisken...

God bedring til mini-Kitty..

Det var selvfølgelig en mulighed. Jeg prøver lige den anden tørkost, som dyrlægen ar snakket om. Hjælper det ikke, så skal han under alle omstændigheder se hende, og så kan jeg købe mad hos ham!

Tak for tippet. Tror også den lille bestemte dame ville blive noget fornærmet ovar ris, fisk og A38 Hun ligner sin "mor" hun vil have det hun kan li

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

sophieamalia skriver:

sikke en kat du har!

Ja Hun har en kæmpe personlighed! Hun er skøn!

Anmeld

11. september 2010

Maja_4000

kitty skriver:

Tak for dit råd

Hun grovæder ikke, men hun har meget faste spisevaner... Og hun er umulig, hvis ikke hun får mad på de tidspunkter. Hun får bl.a. en lille smule om aftenen, inden vi går i seng. Og får hun ikke det, så hopper hun rundt i sengen og holder os vågne til hun får! Hun er en bestemt lille dame!

Jeg har givet hende noget andet foder nu. Hun plejer at få tørkost, men har givet hende en smule blødt. Så må vi se. Jeg magter ikke lige at koge en torsk til hende

Du behøver jo ikke koge en hel torsk (; De små billige portionspakker fra supermarkedet er gode nok

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

Maja_4000 skriver:

Du behøver jo ikke koge en hel torsk (; De små billige portionspakker fra supermarkedet er gode nok

I know

Anmeld

11. september 2010

CiSo

kitty skriver:

Ja Hun har en kæmpe personlighed! Hun er skøn!

dejligt!

Anmeld

11. september 2010

smokin

Er det en udendørsmisser? Så kan hun jo være kommet til at spise noget udenfor hun ikke kunne tåle i den sarte mave.

Hvis du skifter foderet vil jeg anbefale dig at give lidt af gangen 50/50 i en uge ellers smadrer du maven helt på hende.

Jeg ville nok prøve at give hende lidt a38 det hjælper jo på dårlig mave.

Alternativ ved jeg at de fleste dyrelæger sælger såkaldt skånekost.. sådan noget på dåse man bløder op i vand som er rigtig nænsomt for maven, men om misseren vil spise det er straks en anden sag... min gad ikke!

Anmeld

11. september 2010

SussieThyssen

Tak for dit svar

Det foder hun får har dyrlægen sagt god for, så det skulle der ikke være noget galt med. Men jeg forstår din tankegang, jeg vil hellere betale lidt ekstra for foder, end for dyrlægeregninger!

Sidst hun var til dyrlæge var i februar. Da blev hun neutraliseret og vaccineret. Han sagde hun var en sund, slank kat, der så super fin ud. Der har ikke været noget siden, så vi har ikke fået hende tjekket siden da.

Jeg tror ikke jeg vil eksperimentere med A38 og den slags, hvis vi kan klare os med foderskift og kogt vand. Jeg tror ikke den lille dame vil bryde sig om sådan en skål-fuld

Hun er indekat og har altid været det. Hun er 14 mdr gammel.

Jeg synes det lyder fint alt sammen, og under normale omstændigheder, så er et dyrlægebesøg om året også nok, hvis ens kat har det godt og ser sund og rask ud. Men til gengæld, skal man så også huske den ene gang om året, hvor de skal vaccineres og lige have et almindeligt rutinetjek 

Vil lige understrege, at der intet er galt for at du giver din misser A38 eller cultura..tværtimod, har de faktisk godt af det...hvis de altså kan lide det. og det skal heller ikke være en skålfuld. Et par spiseskefulde på en underkop et par gange om ugen er rigeligt.
Men sjovt nok, så vil de fleste katte alligevel gerne have det, hvis de har lidt med maven, de er instinktivt klar over at det er godt for dem. Så du eksperimenterer ikke spor ved at tilbyde hende en klat.
Og ellers så gør du det helt rigtige. Også misser kan få lidt med maven engang imellem ligesom mennesker og alle andre levende væsener kan, og det går over igen efter nogle dage.
Men hvis det ikke er gået i sig selv i løbet af en uges tid eller hendes diaré bliver skummende eller blodig, så er det tid til et besøg hos dyrlægen.

Anmeld

11. september 2010

B&J

Som en anden skrev er hun ude kat????

og hvad hedder det foder katten får??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.