Tak for dit svar
Det foder hun får har dyrlægen sagt god for, så det skulle der ikke være noget galt med. Men jeg forstår din tankegang, jeg vil hellere betale lidt ekstra for foder, end for dyrlægeregninger! 
Sidst hun var til dyrlæge var i februar. Da blev hun neutraliseret og vaccineret. Han sagde hun var en sund, slank kat, der så super fin ud. Der har ikke været noget siden, så vi har ikke fået hende tjekket siden da.
Jeg tror ikke jeg vil eksperimentere med A38 og den slags, hvis vi kan klare os med foderskift og kogt vand. Jeg tror ikke den lille dame vil bryde sig om sådan en skål-fuld 
Hun er indekat og har altid været det. Hun er 14 mdr gammel.
Jeg synes det lyder fint alt sammen, og under normale omstændigheder, så er et dyrlægebesøg om året også nok, hvis ens kat har det godt og ser sund og rask ud. Men til gengæld, skal man så også huske den ene gang om året, hvor de skal vaccineres og lige have et almindeligt rutinetjek 
Vil lige understrege, at der intet er galt for at du giver din misser A38 eller cultura..tværtimod, har de faktisk godt af det...hvis de altså kan lide det. og det skal heller ikke være en skålfuld. Et par spiseskefulde på en underkop et par gange om ugen er rigeligt.
Men sjovt nok, så vil de fleste katte alligevel gerne have det, hvis de har lidt med maven, de er instinktivt klar over at det er godt for dem. Så du eksperimenterer ikke spor ved at tilbyde hende en klat.
Og ellers så gør du det helt rigtige. Også misser kan få lidt med maven engang imellem ligesom mennesker og alle andre levende væsener kan, og det går over igen efter nogle dage.
Men hvis det ikke er gået i sig selv i løbet af en uges tid eller hendes diaré bliver skummende eller blodig, så er det tid til et besøg hos dyrlægen.

Anmeld