katte-spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.561 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. september 2010

otlitrom

Jeg ved godt det er en baby-side, men min kat ér jo min baby, indtil æggebasserne sætter sig fast

Min lille kat har utrolig tynd mave, og har haft det to aftner i træk. Hun leger med sine rasle-mus, og løber rundt som hun plejer. Hun er stadig meget kælen og "mor-syg", og spiser/drikker på de tidspunkter hun plejer. 

Jeg ved godt katte er gode til at gemme smerte, men hun virker helt som hun plejer... Hun har bare tynd mave. Hun går i bakken som hun plejer, der har kun være et enkelt uheld.

Har I en idé il, hvad det kan være? Eller hvad kan jeg give hende, så det stopper? Har vasket hendes madskåle i kogt vand, og hun drikker kun kogt vand. Overvejer at skifte foder, selvom hun har fået det er i 5 måneder.

Noget hjælp at hente?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

Silas&Mille

Det kan meget vel være foderet hendes mave ikke kan tåle.

Vi har oplevet det samme med vores misser. Vi skiftede foder og så gik der to dage så var alt fint.

Hvis det ikke hjælper at skifte foder, ville jeg tage hende omkring en dyrlæge til et tjek.

Anmeld

11. september 2010

BinaMor

har hun fået mælk eller har du skiftet foder? eller andet mad på bordet hun har snuppet?

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

MoriSverige skriver:

Det kan meget vel være foderet hendes mave ikke kan tåle.

Vi har oplevet det samme med vores misser. Vi skiftede foder og så gik der to dage så var alt fint.

Så prøver jeg det! Jeg vil prøve alt for den lille bandit

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

gabriellasmor skriver:

har hun fået mælk eller har du skiftet foder? eller andet mad på bordet hun har snuppet?

Jeg har slrig set hende snuppe mad fra bordet, hun tigger heller ikke når vi spiser... Der kan selvfølgelig have ligget et eller andet på bordet, det kan jeg ikke sige. en som udgangspunkt nej Hun får ikke mælk, og fodret er det samme... Jeg prøver at skifte foder, og se om det hjælper.

Læste på nettet at jeg kunne give hende yoghurt til maven. Men en kat kan da ikke tåle ko-mælk

Anmeld

11. september 2010

BinaMor

kitty skriver:

Jeg har slrig set hende snuppe mad fra bordet, hun tigger heller ikke når vi spiser... Der kan selvfølgelig have ligget et eller andet på bordet, det kan jeg ikke sige. en som udgangspunkt nej Hun får ikke mælk, og fodret er det samme... Jeg prøver at skifte foder, og se om det hjælper.

Læste på nettet at jeg kunne give hende yoghurt til maven. Men en kat kan da ikke tåle ko-mælk

det kan være de godt kan tåle gæret mælk. er yougurt ik det eller 

Anmeld

11. september 2010

Maja_4000

Vores dyrlæge sagde engang , at man skulle prøve at lade den faste i et døgn .. Altså , selvfølgelig skal den have vand :p Men sådan at maven får ro .. Og så evt. starte op igen med noget "neutralt" .. Som kogt torsk ..
Det virkede på vores .. Men hvis det er en af de katte som bare grovæder , er det nok svært at nægte mad så længe (;

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

Maja_4000 skriver:

Vores dyrlæge sagde engang , at man skulle prøve at lade den faste i et døgn .. Altså , selvfølgelig skal den have vand :p Men sådan at maven får ro .. Og så evt. starte op igen med noget "neutralt" .. Som kogt torsk ..
Det virkede på vores .. Men hvis det er en af de katte som bare grovæder , er det nok svært at nægte mad så længe (;

Tak for dit råd

Hun grovæder ikke, men hun har meget faste spisevaner... Og hun er umulig, hvis ikke hun får mad på de tidspunkter. Hun får bl.a. en lille smule om aftenen, inden vi går i seng. Og får hun ikke det, så hopper hun rundt i sengen og holder os vågne til hun får! Hun er en bestemt lille dame!

Jeg har givet hende noget andet foder nu. Hun plejer at få tørkost, men har givet hende en smule blødt. Så må vi se. Jeg magter ikke lige at koge en torsk til hende

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

gabriellasmor skriver:

det kan være de godt kan tåle gæret mælk. er yougurt ik det eller 

Jo, det er det nok?  Hmm.. jeg starter lige med andet foder og kogt vand..

Anmeld

11. september 2010

JVIHJSH

Du skal være opmærksom på at hvis du skifter foderet kan det i sig selv være årsag til at hun får dårlig mave. Katter er ikke helt ligesom mennesker, de har ikke brug for en masse varieret mad, de har det bedst med deres tørfodder.

Men hvis det er foderet i første omgang så skal det selvfølgelig skiftes ud under alle omstændigheder.

Er der sket noget i hverdagen? En ændring i rutine eller massere af fremmede hvor der plejer at være få?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.