katte-spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

otlitrom

JVIHJSH skriver:

Du skal være opmærksom på at hvis du skifter foderet kan det i sig selv være årsag til at hun får dårlig mave. Katter er ikke helt ligesom mennesker, de har ikke brug for en masse varieret mad, de har det bedst med deres tørfodder.

Men hvis det er foderet i første omgang så skal det selvfølgelig skiftes ud under alle omstændigheder.

Er der sket noget i hverdagen? En ændring i rutine eller massere af fremmede hvor der plejer at være få?

Det "eneste" der har været er at min kæreste har været ude at rejse. Han har været afsted i sidste uge, kom hjem i søndags, og så afsted torsdag og komer hjem i aften. Og så bliver han hjemme, og skal ikke afsted igen i år! Kan hun savne ham?

Hvis jeg skifter foder helt, så bliver det tilbage til et hun har prøvet før, og har haft god erfaring med. Det hun får nu er det lidt billigere men stadig det hun har kunne lide+har givet det hun skulle have. Det andet var lidt dyrere men gjorde det samme. Vi skifter ikke bare foder, efter hvad der er på tilbud Hun skal have det der er godt for hende!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

SussieThyssen

Hov..her var et emne, hvor jeg da virkeligt kan være med...noget om dyr LOL

Du må IKKE give din killing yogurt, det er helt sikkert..men A38 eller cultura, har hun kun godt af at få lidt af.

Og ellers så er det bare at prøve at skifte kattemad.
Jeg synes du skal stikke ned til dyrlægen og bede om at få den rigtige mad til til hende.
Jeg ved godt at dyrlægens fodder er lidt dyrere end den man køber hos Brugsen eller andre steder, men du vil få en langt sundere kat med færre heldredsproblemer, hvis du giver din kat den rigtige kost fra starten. Så i den sidste ende kan du spare rigtigt mange penge på dyrlægeregninger.
Og når du så alligevel er hos dyrlægen så spørg lige lidt ind til det med den dårlige mave. Et godt råd fra dyrlægen koster ikke noget.

Er hun udemis? Dvs kommer hun ud?
Hvis hun er, så kan hun også have fået orm. Har hun tit hikke, kan det også være tegn på orm, og så er det tid til ormekur. Det skal du også have en recept på hos dyrlægen.
Hvordan med vaccineringer og almindelig helbredskontrol?
Men prøv nu først med et madskift og noget A38 eller cultura og se om ikke det hjælper.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. september 2010

CiSo

prøv at give hende nogle kogte ris, og noget tun! det skulle være godt for maven, og min mors kat elsker det.

Anmeld

11. september 2010

JVIHJSH

kitty skriver:

Det "eneste" der har været er at min kæreste har været ude at rejse. Han har været afsted i sidste uge, kom hjem i søndags, og så afsted torsdag og komer hjem i aften. Og så bliver han hjemme, og skal ikke afsted igen i år! Kan hun savne ham?

Hvis jeg skifter foder helt, så bliver det tilbage til et hun har prøvet før, og har haft god erfaring med. Det hun får nu er det lidt billigere men stadig det hun har kunne lide+har givet det hun skulle have. Det andet var lidt dyrere men gjorde det samme. Vi skifter ikke bare foder, efter hvad der er på tilbud Hun skal have det der er godt for hende!!

Ændringer i hverdagen KAN give hende dårlig mave, men hvis hun ikke er direkte stresset over det så tror jeg egentlig ikke det er det.

Og ja jeg er enig med Sussie om at man bør købe det hos dyrlægen. Det er meget dyrere end det man køber i brugsen men det er også meget bedre for dyrene. Det kan bare ses og mærke at de har det super.

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

SussieThyssen skriver:

Hov..her var et emne, hvor jeg da virkeligt kan være med...noget om dyr LOL

Du må IKKE give din killing yogurt, det er helt sikkert..men A38 eller cultura, har hun kun godt af at få lidt af.

Og ellers så er det bare at prøve at skifte kattemad.
Jeg synes du skal stikke ned til dyrlægen og bede om at få den rigtige mad til til hende.
Jeg ved godt at dyrlægens fodder er lidt dyrere end den man køber hos Brugsen eller andre steder, men du vil få en langt sundere kat med færre heldredsproblemer, hvis du giver din kat den rigtige kost fra starten. Så i den sidste ende kan du spare rigtigt mange penge på dyrlægeregninger.
Og når du så alligevel er hos dyrlægen så spørg lige lidt ind til det med den dårlige mave. Et godt råd fra dyrlægen koster ikke noget.

Er hun udemis? Dvs kommer hun ud?
Hvis hun er, så kan hun også have fået orm. Har hun tit hikke, kan det også være tegn på orm, og så er det tid til ormekur. Det skal du også have en recept på hos dyrlægen.
Hvordan med vaccineringer og almindelig helbredskontrol?
Men prøv nu først med et madskift og noget A38 eller cultura og se om ikke det hjælper.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar

Det foder hun får har dyrlægen sagt god for, så det skulle der ikke være noget galt med. Men jeg forstår din tankegang, jeg vil hellere betale lidt ekstra for foder, end for dyrlægeregninger!

Sidst hun var til dyrlæge var i februar. Da blev hun neutraliseret og vaccineret. Han sagde hun var en sund, slank kat, der så super fin ud. Der har ikke været noget siden, så vi har ikke fået hende tjekket siden da.

Jeg tror ikke jeg vil eksperimentere med A38 og den slags, hvis vi kan klare os med foderskift og kogt vand. Jeg tror ikke den lille dame vil bryde sig om sådan en skål-fuld

Hun er indekat og har altid været det. Hun er 14 mdr gammel.

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

JVIHJSH skriver:

Ændringer i hverdagen KAN give hende dårlig mave, men hvis hun ikke er direkte stresset over det så tror jeg egentlig ikke det er det.

Og ja jeg er enig med Sussie om at man bør købe det hos dyrlægen. Det er meget dyrere end det man køber i brugsen men det er også meget bedre for dyrene. Det kan bare ses og mærke at de har det super.

Det foder hun får er noget dyrlægen har sagt god for, så jeg tror altså ikke der som sådan der skulle være noget galt med det. Måske hun er blevet intolerant overfor noget i det..

Vi ser på det. Hun virker glad og tilfreds, som hun altid har gjort.

Vi må se, når han kommer hjem, og maven falder til ro. Hvis det fortsætter kommer hun til dyrlægen.

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

sophieamalia skriver:

prøv at give hende nogle kogte ris, og noget tun! det skulle være godt for maven, og min mors kat elsker det.

Det gider hun slet ikke spise Har prøvet et par gange, hvod vi har haft lidt ris til overs. Tror ellers nok hun så fornærmet ud

Anmeld

11. september 2010

CiSo

kitty skriver:

Det gider hun slet ikke spise Har prøvet et par gange, hvod vi har haft lidt ris til overs. Tror ellers nok hun så fornærmet ud

hihi, ja det kan jeg godt se så! heller ikke bare tun? 

Anmeld

11. september 2010

Bondepigen

kitty skriver:

Tak for dit svar

Det foder hun får har dyrlægen sagt god for, så det skulle der ikke være noget galt med. Men jeg forstår din tankegang, jeg vil hellere betale lidt ekstra for foder, end for dyrlægeregninger!

Sidst hun var til dyrlæge var i februar. Da blev hun neutraliseret og vaccineret. Han sagde hun var en sund, slank kat, der så super fin ud. Der har ikke været noget siden, så vi har ikke fået hende tjekket siden da.

Jeg tror ikke jeg vil eksperimentere med A38 og den slags, hvis vi kan klare os med foderskift og kogt vand. Jeg tror ikke den lille dame vil bryde sig om sådan en skål-fuld

Hun er indekat og har altid været det. Hun er 14 mdr gammel.

Man kan osse købe skånekost hos dyrlægen, hvis det er...(på dåse). Der er nok større chance for at din mis vil spise det. Vi har dog haft et par katte der ikke ville have det, men så afleverede vi bare de andre dåser og fik pengene igen... Men kogt fisk, ris og A38 gad ingen af dem i hvert fald at spise... så var det i hvert fald kun fisken...

God bedring til mini-Kitty..

Anmeld

11. september 2010

otlitrom

sophieamalia skriver:

hihi, ja det kan jeg godt se så! heller ikke bare tun? 

Nej, tossen drikker kun vandet. Du skal se en lykkelig kat, når hun får lidt tun-vand. Fisken kigger hun bare på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.