Brystbetændelse og ammeproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

smokin

baby2010 skriver:

Det lyder ikke som om du har brystbetændelse, det lyder mere som om det er indvendig svamp i brysterne. Det præparat du skal have fat i hedder Fluconazol og kan fås på recept - danskvand og svampemiddel som påsmøres brysterne hjælper jo ikke, hvis svampen sidder indvendigt!

Det er imidlertid et meget omdiskuteres middel fordi mange læger mener, at man ikke må amme mens man tager pillekuren. MEN de førende gynækologer på sygehusene siger, at det er problemfrit! Jeg slap af med svampen på den måde.

Problemet med at tage penicillin er, at den slår de bakterier ihjel som skal være der - og dermed får svampen alt for gode vækstbetingelser.

Puha, jeg kan sagtens huske det! 

Håber det lykkes for dig at amme! Jeg tror bare, at det er det nemmeste - så du ikke skal lave flasker hele tiden og mht. lillepigens mave!

Julie

Heeeej Alfreds mor

Jeg har fået flucanozol og det hjalp ikke en dyt! Malou har fået trøske og det behandler jeg på brystvorterne med mycostatin som jeg iøvrigt heller ikke synes hjælper. Selve betændelsen sidder oppe i brystet og i starten troede lægen også at det "bare" var svamp. Svamp kan nu sagtens gøre nas... og hvis der var noget af det, så har det taget det. Det er i hvert fald blevet "lidt" bedre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

baby2010

Zette skriver:

Heeeej Alfreds mor

Jeg har fået flucanozol og det hjalp ikke en dyt! Malou har fået trøske og det behandler jeg på brystvorterne med mycostatin som jeg iøvrigt heller ikke synes hjælper. Selve betændelsen sidder oppe i brystet og i starten troede lægen også at det "bare" var svamp. Svamp kan nu sagtens gøre nas... og hvis der var noget af det, så har det taget det. Det er i hvert fald blevet "lidt" bedre...

Hvor meget fluconazol har du fået? Nogle læger udskriver en "engangskur" og den virker ikke en skid. Man skal have en 14 dages kur med flere piller dagligt - det var det eneste som kunne tage mit!

Anmeld

11. september 2010

smokin

baby2010 skriver:

Hvor meget fluconazol har du fået? Nogle læger udskriver en "engangskur" og den virker ikke en skid. Man skal have en 14 dages kur med flere piller dagligt - det var det eneste som kunne tage mit!

Hmmm så må jeg banke i bordet på mandag

Har nemlig kun fået 1 pille.

Anmeld

11. september 2010

baby2010

Zette skriver:

Hmmm så må jeg banke i bordet på mandag

Har nemlig kun fået 1 pille.

1 pille!!!?!?! OMG det er slet ikke nok! Hvis din læge ikke vil, så ring til lægevagten udenfor læges tid. Bare sig til dem, at de skal give dig en fluconazol kur til 14 dage. Hvis de er i tvivl om dosering, så er det omkring 150 milligram pr. dag. Dvs. en pakke med piller som hver er 50 milligram - således at du tager 3 hver dag.

Anmeld

11. september 2010

baby2010

baby2010 skriver:

1 pille!!!?!?! OMG det er slet ikke nok! Hvis din læge ikke vil, så ring til lægevagten udenfor læges tid. Bare sig til dem, at de skal give dig en fluconazol kur til 14 dage. Hvis de er i tvivl om dosering, så er det omkring 150 milligram pr. dag. Dvs. en pakke med piller som hver er 50 milligram - således at du tager 3 hver dag.

PS hvis du har det skidt med at amme samtidig, kan du jo give hende flaske så længe du er på kuren og malke ud... Jeg ammede skal det lige siges...

Anmeld

11. september 2010

smokin

baby2010 skriver:

PS hvis du har det skidt med at amme samtidig, kan du jo give hende flaske så længe du er på kuren og malke ud... Jeg ammede skal det lige siges...

Hvordan tog Alfred det?

Ja jeg har satans ondt stadig... og har lige ammet hende for et par timer siden og de BRÆNDER siger jeg dig!!

Anmeld

11. september 2010

baby2010

Zette skriver:

Hvordan tog Alfred det?

Ja jeg har satans ondt stadig... og har lige ammet hende for et par timer siden og de BRÆNDER siger jeg dig!!

Hehe jeg tror ikke han var påvirket, men han skreg også RIGTIG meget de første 2 måneder. Det gjorde han både når jeg tog medicinen og når jeg ikke gjorde det. Det skulle slet ikke give bivirkninger hos babyerne.

Og ja det BRÆNDER! Jeg fik ondt helt om i ryggen under skylderbladene. Jeg græd hver gang jeg skulle amme. Jeg vil hellere føde Alfred igen end at amme bare en uge med svampen!

Anmeld

11. september 2010

mth1987

Din situation lyder meget som min. Jeg fik betændelse ca. 14 dage efter fødslen med 40 i feber og stenhårde og MEGA smerte bryster... Jeg græd hver gang jeg skulle amme. Sundhedsplejersken ville også ha jeg sku blive ved men selvfølgelig ikk hvis det gik ud over psyken. Jeg måtte sende faren ud og købe pumpe det var lige til at holde ud. Og så ellers bare pumpe løs. Og startede også på penicillin. Der begyndte torsdag og var feber fri lørdag så de piller hjalp. Men endte med min amning gik i stå hvilket jeg stadig har ret svært ved at acceptere da jeg virkeligt godt ville amme. Føler det noget jeg mangler som mor ikk at ku gi sit barn mad. Men det spild af energi at tænke på det, så nu er det okay og faren ka være ligeså meget med som jeg kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.