Brystbetændelse og ammeproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

smokin

Caroline86 skriver:

åh, vil bare sende dig en mega krammer, smukke Kæft hvor er det træls at det ikke bare kan FUCKING FUNGERE, det hele Du fortjener virkelig noget medgang!!!!

Du er nødt til at mærke efter hvad du vil... Kan du få det til at fungere, så gør det - HVIS DU VIL! Kan du ike få det til at fungere, så giv hende flasken! Hun har i dén grad fået den bedste start på livet med mors lækkerier, og der er vel ingen der ser skævt til "flaskemødre"?

Mærk efter hvad DU føler er rigtigt, søde! Ingen andre kan eller skal bestemme hvad I skal gøre!

Ja jeg er også bare så mega meget træt af det og har hængt en del med mulen de sidste dage over det. Det er mega dilemma for mig, for jeg synes det er det fedeste i verdenen at amme og elsker at hygge med hende om natten når hun ligger og snakker med babsen i munden og bare synes livet tilsmiler hende. Omvendt så gør det så ondt i hjertet når hun græder fordi det ikke løber stærkt nok nu, eller brysterne bliver tomme for hurtigt pga manglende stimulering og vi ska ned og lave flaske midt i det hele. Når jeg så kan gøre hende helt mæt med MME uden gråd så har jeg svært ved at se meningen med det hele... Men igen, så kommer dilemmaet... for jeg vil jo gerne! Og hun har jo også rigtig godt at alle mine antistoffer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

ZamanogDania

Zette skriver:

Jeg har fået pencilin i 1 gangsdosis fordi jeg stadig ammer, og det har ikke hjulpet. Jeg har lige på grænsen til feber og rigtig meget kvalme og influenzalign. symptomer. 

det er værst i det højre bryst - får nærmest lyst til at slå i bordet bare jeg rører ved brystet! 

Det virker som om det er på vej væk i det andet bryst. Malou er iøvrigt blevet smittet med svamp indeni tarmene og er fuldkommen rød i understellet   så hun bliver ivrigt smurt med mycostatin men jeg synes godt nok det er svært at lade hende lufttørre, hun bliver jo så frygtelig kold hurtig og det er sådan noget klistret stads, som hun iøvrigt græder voldsomt af når hun får det ind i munden.. 

har du erfaringer med brystbetændelse og mycostation? 

Jeg har hørt om Brentan i håndkøb, har dog ikke prøvet det endnu. 

Jeg fik pencilin kur selvom jeg ammet. Altså først fik jeg drop i 3 dage, også blev jeg udskrev, der fik jeg pencilin piller. Den skulle jeg tager i en uges tid.
De kan får lidt ondt i maven altså barnet når man ammer, men det generet ikke min datter.

Anmeld

11. september 2010

smokin

ZamanogDania skriver:

Jeg fik pencilin kur selvom jeg ammet. Altså først fik jeg drop i 3 dage, også blev jeg udskrev, der fik jeg pencilin piller. Den skulle jeg tager i en uges tid.
De kan får lidt ondt i maven altså barnet når man ammer, men det generet ikke min datter.

jeg tror grunden til at de starter ud med de milde ting hos lægen med mig er at Malou har haft så mange problemer med maven og at de gerne vil have at amningen kommer op igen. 

Jeg har stadig ondt, og vil kontakte lægen igen mandag såfremt det ikke forværres i løbet af weekenden eller feberen stiger. 

Tak for dit svar. 

Anmeld

11. september 2010

Happiness

Zette skriver:

Ja det er faktisk en befrielse at jeg ikke skal smide alt når trunten er sulten, men at farmand kan tage over og give hende mad og hun er stadig er ligeså glad som hvis hun lå ved brystet. 

Det er måske egentlig lidt fjollet at stille spørgsmålstegn ved det, når nu hun udviser så stor veltilfredshed og glæde.

Det er jo det. Man er IKKE mindre moar, fordi man bruger flasken!

Anmeld

11. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zette skriver:

Ja jeg er også bare så mega meget træt af det og har hængt en del med mulen de sidste dage over det. Det er mega dilemma for mig, for jeg synes det er det fedeste i verdenen at amme og elsker at hygge med hende om natten når hun ligger og snakker med babsen i munden og bare synes livet tilsmiler hende. Omvendt så gør det så ondt i hjertet når hun græder fordi det ikke løber stærkt nok nu, eller brysterne bliver tomme for hurtigt pga manglende stimulering og vi ska ned og lave flaske midt i det hele. Når jeg så kan gøre hende helt mæt med MME uden gråd så har jeg svært ved at se meningen med det hele... Men igen, så kommer dilemmaet... for jeg vil jo gerne! Og hun har jo også rigtig godt at alle mine antistoffer. 

Åh jeg kan godt forstå det er svært! Jeg elsker også amningen og ville blive helt vildt ulykkelig hvis det pludselig skulle gå i stykker... Fat i lægen, få noget nyt antibiotika og væk med den dumme betændelse! Og så må du holde til så mange amninger du kan nu og så ellers "starte forfra" når bet. er væk!!! Og ellers er det jo også fint at hun får flaske til nogen måltider og amning til andre? Så kan i bevare hyggenstunderne, men du slipper for "stressen" omkring det?

Jeg ved ikke hvordan du har det søde! Heldigvis... Men kan forestille mig det er en virkelig RØV situation

Anmeld

11. september 2010

ZamanogDania

Zette skriver:

jeg tror grunden til at de starter ud med de milde ting hos lægen med mig er at Malou har haft så mange problemer med maven og at de gerne vil have at amningen kommer op igen. 

Jeg har stadig ondt, og vil kontakte lægen igen mandag såfremt det ikke forværres i løbet af weekenden eller feberen stiger. 

Tak for dit svar. 

Ja det synes jeg du skulle.
Håber du læste det med hvordan du ku stoppe med amme.
Og du er en god mor uanset hvad du vælger. Husk det søde.

Anmeld

11. september 2010

smokin

ZamanogDania skriver:

Ja det synes jeg du skulle.
Håber du læste det med hvordan du ku stoppe med amme.
Og du er en god mor uanset hvad du vælger. Husk det søde.

tusind tak det er bare skide rart at høre når man hænger lidt med mulen.

Anmeld

11. september 2010

Ranarupta

Jeg fik i sidste uge konstateret brystbetændelse i begge bryster   havde længe haft lidt ondt i begge bryster, som blev værre når Malou havde fået mad og gik faktisk og troede at amningen var ved at stoppe eller at mælkegangene tilstoppede. Jeg prøvede og massere dem under bruseren og malke lidt ud, men syntes det fungerede rigtig dårligt og at jeg stadig havde tiltagende ondt. Langsomt begyndte brysterne også at ændre farve på vorterne og tilsidst var de nærmest lilla.   

Vi skulle så på sygehuset med Malou til kontrol for hendes mave og børnelægen sagde at hun havde begyndende trøske i munden. Så afsted med mig mod netto for at købe danskvand. Dagen efter havde jeg simpelthen så ondt i brysterne at jeg valgte at tage til lægen og han konstaterede hurtigt at jeg havde betændelse. AV!

Vi blev sendt hjem med noget flydende stas (mycostatin) som skulle smøres i munden på Malou og på mine bryster. Det skulle så forsvinde, men det gjorde det bare ikke!!   Tirsdag måtte jeg ringe og nærmest hyle i telefonen til lægen at jeg nu havde SÅ ONDT i brysterne at jeg ikke havde ammet siden søndag nat, hvor jeg også måtte opgive og lave flaske til hende. Jeg fik så en pille der skulle stoppe betændelsen og tog den tirsdag, men det har endnu ikke fjernet det og jeg er snart på grådens rand over de dumme bryster!! 

Malou får mere og mere flaske og er begynt at vise stor glæde ved den. Hun sover bedre og græder ikke nær så meget, så jeg er også begyndt at tænke på om jeg bare skulle lade det gå sin gang og stoppe med at amme hende. Næste problem må så være at de er STOPFYLDTE om aftenen og at jeg derfor tager en ammetur smerter eller ej for at få "lettet trykket".. men så stopper det jo ikke? 

Og hvis jeg ikke "letter trykket" så løber de ud igennem blusen på mig (med mindre jeg har indlæg på selvfølgelig) og jeg kan jo ikke malke ud, for stopper amningen jo heller ikke???  

Derudover har jeg mega krise over at jeg gerne vil amme, men er begyndt at synes det er nemt med flasken og behageligt at farmand også kan tage over. Sundhedsplejesken vil for alt i verdenen have at jeg ammer og at jeg skal gøre en indsats for at få det til at fungere igen, og det vil jeg lige pointere at jeg også gør - MEN - jeg vil squ ikke amme for enhver pris! Og brystbetændelse er smertefuldt skal jeg hilse og sige. Omvendt føler jeg lidt at der bliver kigget skævt til folk der flasker deres børn, hvorfor kan jeg ikke helt forklare, men jeg føler at der bliver kigget på mig når jeg hiver flasken frem og begynder at lave mad til hende. 
Jeg vil jo selvfølgelig hende det allerbedste og hvis jeg kunne amme hende uden problemer var det selvfølgelig også det jeg gjorde, men hvor langt skal man strække sig i kampen for at få det til at fungere optimalt? Er det okay at "give op" ? og hvordan får jeg brysterne på rette kurs igen amning eller ej? 

Tak for at du læste med.

Hold da op, hvor skal I to meget igennem!!

Puh, det lyder altså frygteligt med betændelsen - hurtigst muligt til lægen og få noget antibiotika. 

Og hvordan går det med Malous mave? (tror ikke, at jeg har læst det nogle steder, så undskyld, hvis du har skrevet det...)

Mht. amningen, så kunne jeg aldrig drømme om at kigge skævt til én, der giver flaske og ikke ammer. 
Forklaringerne kan jo være mange:
- at det ikke er moren, man ser give mad
- at der er noget fysisk til hinder
- at man ikke har lyst ang. ens fortid, fx. overgreb
- at man ikke kan lide følelsen
- you name it...

Zette, det rager jo i grunden ikke andre end dig og Malou (og Nicolai) og du skal gøre, hvad der er rigtigt for dig.
Jeg har absolut ingen erfaringer (endnu) mht. ammestop, men så vidt jeg husker, så er det vist noget med at tage en meget stram bh/top på og så amme mindre og mindre?

Store kram og god bedring med babserne - og husk, at du er en fantastisk mor! 

Anmeld

11. september 2010

smokin

Ranarupta skriver:

Hold da op, hvor skal I to meget igennem!!

Puh, det lyder altså frygteligt med betændelsen - hurtigst muligt til lægen og få noget antibiotika. 

Og hvordan går det med Malous mave? (tror ikke, at jeg har læst det nogle steder, så undskyld, hvis du har skrevet det...)

Mht. amningen, så kunne jeg aldrig drømme om at kigge skævt til én, der giver flaske og ikke ammer. 
Forklaringerne kan jo være mange:
- at det ikke er moren, man ser give mad
- at der er noget fysisk til hinder
- at man ikke har lyst ang. ens fortid, fx. overgreb
- at man ikke kan lide følelsen
- you name it...

Zette, det rager jo i grunden ikke andre end dig og Malou (og Nicolai) og du skal gøre, hvad der er rigtigt for dig.
Jeg har absolut ingen erfaringer (endnu) mht. ammestop, men så vidt jeg husker, så er det vist noget med at tage en meget stram bh/top på og så amme mindre og mindre?

Store kram og god bedring med babserne - og husk, at du er en fantastisk mor! 

Åhh tak søde!

Mine bryster render hvis jeg ikke lader hende spise ved dem ...

Malous mave er ved at være godt igang, det hjælper det movicol og sveskemos. Nu kommer der pludselig cremet bleer. Hun prutter dog stadig rigtig meget og har svært ved især om morgenen at komme af med luften... så der ligger hun og maser rundt.

Hvordan går det med lille A?

Anmeld

11. september 2010

baby2010

Det lyder ikke som om du har brystbetændelse, det lyder mere som om det er indvendig svamp i brysterne. Det præparat du skal have fat i hedder Fluconazol og kan fås på recept - danskvand og svampemiddel som påsmøres brysterne hjælper jo ikke, hvis svampen sidder indvendigt!

Det er imidlertid et meget omdiskuteres middel fordi mange læger mener, at man ikke må amme mens man tager pillekuren. MEN de førende gynækologer på sygehusene siger, at det er problemfrit! Jeg slap af med svampen på den måde.

Problemet med at tage penicillin er, at den slår de bakterier ihjel som skal være der - og dermed får svampen alt for gode vækstbetingelser.

Puha, jeg kan sagtens huske det! 

Håber det lykkes for dig at amme! Jeg tror bare, at det er det nemmeste - så du ikke skal lave flasker hele tiden og mht. lillepigens mave!

Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.