Anonymitets foreskelle-Why?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der har altid været folk der ikke forstår ideen bag anonymitet og derfor heeeel tiden stiller spørgsmål ved det - og så vil der også altid være dem der misbruger ano-muligheden og bruger den til at svine andre til og bryde de etikette-regler der er herinde, som vi moderatorer gør vores bedste for at rette debatterne ind efter når det går vildt til. 

Pointen med anonymitet er at kunne vælge at være anonym - wow! Men det er en frihed under ansvar og hvis man misbruger ano-funktionen og overskrider reglerne for debat-etikette så er det klart at folk reagerer.

Derudover er det folks egen sag og bør slet ikke kommenteres - hvis man har et problem med ano-trådstartere så lad dog være med at svare - jesus, hvor svært kan det være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Lillefe

Jeg har ikke rigtigt nogen vild mening om det, hvis folk har lyst til at være ano må de være det.. og hvis ikke kan de lade være. Dog syntes jeg uden at have læst nogen af de indlæg du snakker om, at folk burde lade være med at svinde andre til som ano (hvis det er direkte til en bestemt) Da jeg mener man bør konfrontere personer/personen direkte i stedet.... Jeg kan godt finde på at være ano, men så er det som regel fordi jeg har brug for at komme af med noget som jeg syntes er for personligt til at alle skal kunne google det og finde frem til det.. Jeg har ikke behov for at fortælle hele verden om min verden ude på internettet så andre kan google det

Anmeld

28. september 2010

lisbeth2910 skriver:

Forskellen for mig er at i det ene tilfælde udstiller man andre, og i det andet tilfælde udstiller man sig selv.

Men generelt synes jeg at der er mange tråde, hvor jeg slet ikke fatter hvorfor man har behov for at være anonymog jeg gidder sjældent debatere med en "usynlig" person.

Anmeld

28. september 2010

Lillefe

Rosa skriver:

Der har altid været folk der ikke forstår ideen bag anonymitet og derfor heeeel tiden stiller spørgsmål ved det - og så vil der også altid være dem der misbruger ano-muligheden og bruger den til at svine andre til og bryde de etikette-regler der er herinde, som vi moderatorer gør vores bedste for at rette debatterne ind efter når det går vildt til. 

Pointen med anonymitet er at kunne vælge at være anonym - wow! Men det er en frihed under ansvar og hvis man misbruger ano-funktionen og overskrider reglerne for debat-etikette så er det klart at folk reagerer.

Derudover er det folks egen sag og bør slet ikke kommenteres - hvis man har et problem med ano-trådstartere så lad dog være med at svare - jesus, hvor svært kan det være?

Enig

Anmeld

28. september 2010

Pia.

Laulund87 skriver:

Måske fordi at man ikke skal misbruge det at man kan være anonym, til at svine andre brugere. Det synes jeg i hvert fald er lavt! 

Hvorfor skal nogle blive modbydelige bare fordi de kan gemme sig

Meget enig.... Syntes så helt bestemt det er på sin plads at være anonym specielt hvis man er blevet såret, ked af det eller har andre personlige problemer man ikke ønsker at dele med folk man evt. kunne kende her inde. men bare har brug for at få luft...

Men opretter man et indlæg bare for at "kaste med mudder" så syntes jeg helt bestemt ikke det er okay !

Så vi er enige...

Anmeld

28. september 2010

Bellinda89

Jeg synes det er helt fint at man er anonym , så længe man ikke ligefrem tilsviner andre.!

Anmeld

28. september 2010

Carina1977

Jeg må tilstå at en tråd nemt kan komme til at virke uoverskuelig for mig. F.eks. trådstarter er anonym, så er der en anden anonym der citerer den første anonyme. derefter kommer nummer 3 og 4 anonyme på banen, for at rette anonym nummer 2....og sådan kører det frem og tilbage. måske det bare er mig og min hjerne.....men jeg bliver sgi temmelig forvirret

Men ellers synes jeg det er fint at man kan være anonym, og jeg kan sagtens tage anonyme seriøst...både når trådstarter er anonym, og dem der svarer er anonym. Når folk bruger anonymiteten til at svine andre til eller fører sig frem, ja så kan jeg ikke tage det seriøst, og synes egentlig bare de skulle have holdt deres mund.

Anmeld

28. september 2010

Low

Rosa skriver:

Anmeld

28. september 2010

Laulund87

Pia. skriver:

Meget enig.... Syntes så helt bestemt det er på sin plads at være anonym specielt hvis man er blevet såret, ked af det eller har andre personlige problemer man ikke ønsker at dele med folk man evt. kunne kende her inde. men bare har brug for at få luft...

Men opretter man et indlæg bare for at "kaste med mudder" så syntes jeg helt bestemt ikke det er okay !

Så vi er enige...

Jeg har selv oprettet et par debatter anonymt fordi jeg har familie herinde eller hvis det var et lidt skarpt emne. 

Når mange af svarene så er noget med hvorfor man er anonym og at man skal stå ved det, bliver jeg sgu tissesur

Så så længe man ikke udnytter det ved at svine andre, hvilket uheldigvis tit sker, synes jeg det er helt fint

Anmeld

28. september 2010

Shibby

Syntes det er fedt der er mulighed for at være anonym,-men det virker til at det kun er acceptabelt i bestemte situationer,-og det er det jeg ikke forstår  Hvis folk føler sig forarget trækker de jeg-kan ikke-tage-dig-seriøs-for-du-er-jo-anonym-kortet. Mend et gør de ikke hvis det er en frusteret kone der fortæller om mistanke til utroskab. Hvordan kan man kun vælge at accepetere den enes anonymitet,-men ikke den andens. I just don`t understand..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.