Anonymitets foreskelle-Why?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.300 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. september 2010

Shibby

Efter alt den ballade med tidligere anonyme tråde osv,så undre jeg mig over noget!

1 situation: ( hugget fra tidligere indlæg i dag)

En bruger raser ud med hendes frustration over en bruger fra baby.dk,-så blir der trukket et jeg-kan-ikke-tage-dig seriøst-for -du-er-jo-anonym-kort

2 situation: Anonym bruger fortæller om hendes mistanke for utroskab,hvor hårdt hendes liv er,- der kommer sætningen :

jeg-kan-ikke-tage-dig seriøst-for -du-er-jo-anonym-kort- IKKE..

Begge parter er anonyme,-men kun en type anonymitet bliver accepeteret.

Og her undre jeg mig med,-Hvorfor? Hvor er forskellen på de 2 anonyme situationer

Håber på gode kontruktive svar

KnuS Shibby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Shibby

26 visninger-uden et svar.. Ergo er jeg ikk alene om ikke at have et svar på det spørgsmål. Tænkte det nok!

Anmeld

10. september 2010

Laulund87

Måske fordi at man ikke skal misbruge det at man kan være anonym, til at svine andre brugere. Det synes jeg i hvert fald er lavt! 

Hvorfor skal nogle blive modbydelige bare fordi de kan gemme sig

Anmeld

10. september 2010

Plysbjørnen

Tja godt spørgsmål faktisk... Men vil tro at det har noget at gøre med at folk mener at når man brokker sig over en anden/ eller noget skal man stå ved sine meninger... 

Hvor imod utroskab er det okay, for at beskytte sit privatliv...

Jeg er selv personligt ligeglad... der er også visse ting jeg ikke kunne drømme om at sige offentligt (uden anonymitet), selv om det ikke er privat...

Anmeld

10. september 2010

pussepige

Shibby skriver:

26 visninger-uden et svar.. Ergo er jeg ikk alene om ikke at have et svar på det spørgsmål. Tænkte det nok!

Kan desværre ikke give noget svar på det... Men er da selv lidt nysgerrig..

Anmeld

10. september 2010

LISBETH:-)

Forskellen for mig er at i det ene tilfælde udstiller man andre, og i det andet tilfælde udstiller man sig selv.

Men generelt synes jeg at der er mange tråde, hvor jeg slet ikke fatter hvorfor man har behov for at være anonymog jeg gidder sjældent debatere med en "usynlig" person.

Anmeld

10. september 2010

Happiness

Synes der er stor forskel på om man skriver anonymt for at komme ud med frustrationer (selv om det om en anden bruger af baby.dk) og om det er mistanke om utroskab! Der kan være mange udefra der læser ´med, de behøver ikke at have en profil herinde for at læse debaterne. Så der kan hurtigt være en der ser det, og så går sladeren... Hvis du forstår.

Det er mere følsomt. Og hvis man bruger samme navn flere steder, er det jo bare at "google". Så dukker alle debaterne op.

Hvis det er en herindefra, så er det jo i præncippet bedre at kontakte vedkommende og informere om sine frustrationer.

Men jeg tager nu anonyme debatører lige så seriøst som andre. Kan ikke se hvorfor man skal tage folk mindre seriøst over at de vælger at være anonyme.

Anmeld

10. september 2010

Laulund87

MaybeMe skriver:

Synes der er stor forskel på om man skriver anonymt for at komme ud med frustrationer (selv om det om en anden bruger af baby.dk) og om det er mistanke om utroskab! Der kan være mange udefra der læser ´med, de behøver ikke at have en profil herinde for at læse debaterne. Så der kan hurtigt være en der ser det, og så går sladeren... Hvis du forstår.

Det er mere følsomt. Og hvis man bruger samme navn flere steder, er det jo bare at "google". Så dukker alle debaterne op.

Hvis det er en herindefra, så er det jo i præncippet bedre at kontakte vedkommende og informere om sine frustrationer.

Men jeg tager nu anonyme debatører lige så seriøst som andre. Kan ikke se hvorfor man skal tage folk mindre seriøst over at de vælger at være anonyme.

Forstår altså heller ikke det med at folk ikke vil svare på anonyme debatter Hvis det er noget man er flov over eller man er bange for reaktionerne vil man måske gerne være anonym..Har selv oprettet et par anonyme Og har fået fine svar tilbage..

Anmeld

28. september 2010

Shibby

Frem..

Anmeld

28. september 2010

Mutti2B

lisbeth2910 skriver:

Forskellen for mig er at i det ene tilfælde udstiller man andre, og i det andet tilfælde udstiller man sig selv.

Men generelt synes jeg at der er mange tråde, hvor jeg slet ikke fatter hvorfor man har behov for at være anonymog jeg gidder sjældent debatere med en "usynlig" person.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.