SUK-Min stakkels lille Thea pige :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

KWL

bondepigen skriver:

Jeg må erklære mig enig med de andre! DU har ikke ødelagt dit barn. Du må ikke være så selvdestruktiv, søde. Du er en god mor, og vil dit barn det bedste, og gør alt hvad du kan for at give hende og hendes søster en god opvækst og tryghed----> OG så kan du ikke gøre mere.

Jeg havde selv en meget stor dødsangst, da jeg var omk. 4-5 år, og det er noget jeg osse har talt med psykologer om i mit voksne liv, og hvad jeg fik at vide, var at det er meget almindeligt for ALLE børn at have disse tanker og spørgsmål i den alder...selvfølgelig nogen mere end andre... Men som jeg forstod, så er det noget som alle børn skal igennem... mere eller mindre!

Det bedste DU kan gøre er det du allerede gør... tal med SP og læge om det, og så giv hende al den tryghed du kan lige nu og svar på spørgsmålene så godt du kan...

Håber det bare er en fase som andre børn osse har været igennem, og ikke noget du skal være alt for bekymret over.

Kæmpe fra Tina.

Prøver også at bare være der for hende. Svare og berolige hende på det hun spørger om. Jeg synes bare det er ret tidligt at have disse tanker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

KWL

TbCp skriver:

Nej... ikke endnu ihvertfald.... Men Livas ene fætter gør sig også ofte sådanne tanker og forældre forsøger at forklare på bedst mulig vis....

Hvor gammel er han??

Anmeld

11. september 2010

TbCp

Kristinewl skriver:

Hvor gammel er han??

Jamen han er 10 år nu men jeg kan huske det for år tilbage...
Han er en meget klog lille fyr, altså virkelig intelligent, og tror det er derfor alle disse spørgsmål rumsterer så meget!

Anmeld

11. september 2010

KWL

TbCp skriver:

Jamen han er 10 år nu men jeg kan huske det for år tilbage...
Han er en meget klog lille fyr, altså virkelig intelligent, og tror det er derfor alle disse spørgsmål rumsterer så meget!

Der er bare så meget forskel på 10 år og 3 år. Synes bare slet ikke hendes hjerne burde være udviklet nok til de KÆMPE spørgsmål.

Jeg er bare så bekymret Tina

Anmeld

11. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Åh for pokker, jeg kan lige forestille mig hvor magtesløs du må føle dig, for hvad skal man gøre?

Jeg kom til at tænke på om hun måske har set noget i tv, eller snakket med et andet barn som har fortalt noget om sygdom, død eller lignende som så har sat sig fast?

Anmeld

11. september 2010

KWL

Rosa skriver:

Åh for pokker, jeg kan lige forestille mig hvor magtesløs du må føle dig, for hvad skal man gøre?

Jeg kom til at tænke på om hun måske har set noget i tv, eller snakket med et andet barn som har fortalt noget om sygdom, død eller lignende som så har sat sig fast?

Hun har ikke set noget og ingen i vores familie er døde eller syge eller ???

Men i sommerferien var vi på ferie med et holde venner og deres børn og de havde noget med at sige " Så dør man eller nu dør du" tror det har startet det...

Anmeld

11. september 2010

TbCp

Kristinewl skriver:

Der er bare så meget forskel på 10 år og 3 år. Synes bare slet ikke hendes hjerne burde være udviklet nok til de KÆMPE spørgsmål.

Jeg er bare så bekymret Tina

Jeg kan sagtens forstå dig.... Det er slet ikke sådanne tanker der bør være i en 3-årigs hoved.
Jeg håber virkelig for jer at i kan få nogle værktøjer til at håndtere det og hjælpe Thea!

Anmeld

11. september 2010

Bondepigen

Kristinewl skriver:

Prøver også at bare være der for hende. Svare og berolige hende på det hun spørger om. Jeg synes bare det er ret tidligt at have disse tanker.

Jeg håber din bekymring bliver taget alvorligt af både læge og SP, så du kan få afklaret, hvad du skal gøre.... om det er normalt eller ej..

Anmeld

11. september 2010

Barbamama

Kristinewl skriver:

Nej var det bare sådan noget hun havde noget oplevet. Men har slet ingen anelse om hvor det stammer fra

Hmmm... Det er underligt... Men det kan jo lige så godt være noget hun har overhørt. Det er ikke til at sige... Nogen der har snakket om at de har mistet og så er hun blevet bange for det.... Men synd er det i hvert fald...

Anmeld

12. september 2010

KWL

bondepigen skriver:

Jeg håber din bekymring bliver taget alvorligt af både læge og SP, så du kan få afklaret, hvad du skal gøre.... om det er normalt eller ej..

Uha ja, de er meget seriøse omkring det begge to. Tager Thea alvorlig og min bekymring alvorlig. Det er rart ikke at skulle kæmpe for det også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.