SUK-Min stakkels lille Thea pige :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. september 2010

KWL

Hej tøser.

Undskyld der stadig går længe imellem jeg skriver eller kommenter på jeres indlæg. Kan bare ikke finde tiden. Men jeg er inde mindst en gang om dagen og kigger og læser hvad i laver.

Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde...  

Thea har det bare så skidt. Ikke fysisk men psykisk. Hun startede i sommerferien med at pludselig være bange for alt. Hun vaklede mellem at være bange til at gå i panik. Over alt!? Popcorn kerne som ødelægger tænderne og så dør man. Blomster der gør en rød og brændt på hele kroppen. ALT siger jeg jer bare.

Hun stillede spørgsmål som: Dør man af ... brænder man af .... Får man en ny mor hvis ens mor dør.... Skal du dø mor...

Samtidigt er hun begyndt at tisse i bukserne og i sengen om natten. Har ellers været blefri og tør siden dec. sidste år. Hun er også begyndt at bide og pille negle...

Hun har dog de sidste to uger haft det en smule bedre. Hun er gået fra dø-spørgsmålene til:

Hvad sker der ved den røde plet... Har du også  prøvet det da du var barn.... hvorfor er tisset varmt....

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Æv hvor er det dog synd for hende.

Jeg tænker at det er min skyld. Ved at det jeg har kan være arveligt og det kunne da lyde som om hun kunne ende som mig.

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke om jeg har ødelagt noget i hende da jeg var sygemeldt.

Jeg har fået hende tjekket for blærebetændelse men det har hun ikke. Jeg har snakket med lægen og har kontaktet vores sundhedsplejerske og venter et besøg af hende i næste uge.

Piger - jeg kan fortælle jer at det gør ondt i hele mit hjerte!!! Kan slet slet ikke finde ro og tuder bare hele tiden.

Kristine - der allerede har ødelagt sit barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Ranarupta

Kristinewl skriver:

Hej tøser.

Undskyld der stadig går længe imellem jeg skriver eller kommenter på jeres indlæg. Kan bare ikke finde tiden. Men jeg er inde mindst en gang om dagen og kigger og læser hvad i laver.

Thea har det bare så skidt. Ikke fysisk men psykisk. Hun startede i sommerferien med at pludselig være bange for alt. Hun vaklede mellem at være bange til at gå i panik. Over alt!? Popcorn kerne som ødelægger tænderne og så dør man. Blomster der gør en rød og brændt på hele kroppen. ALT siger jeg jer bare.

Hun stillede spørgsmål som: Dør man af ... brænder man af .... Får man en ny mor hvis ens mor dør.... Skal du dø mor...

Samtidigt er hun begyndt at tisse i bukserne og i sengen om natten. Har ellers været blefri og tør siden dec. sidste år. Hun er også begyndt at bide og pille negle...

Hun har dog de sidste to uger haft det en smule bedre. Hun er gået fra dø-spørgsmålene til:

Hvad sker der ved den røde plet... Har du også  prøvet det da du var barn.... hvorfor er tisset varmt....

Jeg tænker at det er min skyld. Ved at det jeg har kan være arveligt og det kunne da lyde som om hun kunne ende som mig.

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke om jeg har ødelagt noget i hende da jeg var sygemeldt.

Jeg har fået hende tjekket for blærebetændelse men det har hun ikke. Jeg har snakket med lægen og har kontaktet vores sundhedsplejerske og venter et besøg af hende i næste uge.

Piger - jeg kan fortælle jer at det gør ondt i hele mit hjerte!!! Kan slet slet ikke finde ro og tuder bare hele tiden.

Søde Kristine! Du har IKKE ødelagt lille Thea! Det er jeg helt sikker på. 

Og jeg har jo desværre endnu ikke nogle erfaringer at trække på, men jeg kan huske, at min ene lillesøster stillede mange af de samme dø-spørgsmål og havde de samme frygt-episoder. Jeg tror, at det er almindeligt. Men ved det ikke 100 %. Og du må endelig ikke tolke mit svar, som om jeg negligerer dine tanker og følelser! Det gør jeg ikke.

Jeg kan ikke komme med forklaring på, hvorfor hun pludselig er begyndt at tisse og bide negle, men hendes tanker kredser måske nok om nogle nye og anderledes problemstillinger?

Jeg håber virkelig, at SP'en kan hjælpe og vil da lige sige, at hvis nu, hun har arvet noget fra dig, så betyder det stadig ikke, at du har ødelagt hende. Det er jo noget, du ikke er herre over! Det må du altså huske.

Stort kram!! 

Anmeld

10. september 2010

Vingummien

Kristinewl skriver:

Hej tøser.

Du har ikke gjort noget forkert

Er nogle børn der bliver ramt hårdere end andre, når alt detmed død osv virkelig går ind i deres hoveder.

Jeg var rigtig bange for det da jeg var barn. Og det der kunne næstenhave været mig.

For sådan en pige, er det jo en stor og ja en ting man ikke ved noget om. Og når man så også kan have svært ved at forklare hvad der egentlig sker.

Giv hende tid. Det har på ingen måde noget med dig at gøre, det må du aldrig tro

Anmeld

10. september 2010

Bondepigen

Hej tøser.

Jeg må erklære mig enig med de andre! DU har ikke ødelagt dit barn. Du må ikke være så selvdestruktiv, søde. Du er en god mor, og vil dit barn det bedste, og gør alt hvad du kan for at give hende og hendes søster en god opvækst og tryghed----> OG så kan du ikke gøre mere.

Jeg havde selv en meget stor dødsangst, da jeg var omk. 4-5 år, og det er noget jeg osse har talt med psykologer om i mit voksne liv, og hvad jeg fik at vide, var at det er meget almindeligt for ALLE børn at have disse tanker og spørgsmål i den alder...selvfølgelig nogen mere end andre... Men som jeg forstod, så er det noget som alle børn skal igennem... mere eller mindre!

Det bedste DU kan gøre er det du allerede gør... tal med SP og læge om det, og så giv hende al den tryghed du kan lige nu og svar på spørgsmålene så godt du kan...

Håber det bare er en fase som andre børn osse har været igennem, og ikke noget du skal være alt for bekymret over.

Kæmpe fra Tina.

Anmeld

11. september 2010

Barbamama

Åh søde ven du må ikke tæske dig selv længere ned. Du gør sgu alt hvad du kan af gode ting for dine piger!!!! Og som der er en anden der siger så tager den der dødsangst overhånd for nogle børn. Er der nogen i jeres omgangskreds der er døde? Et dyr?? Har hun hørt nyhederne ved et uheld? Det kan skyldes så mange ting og du må bare overbevise hende om at du passer på hende og at intet ondt sker hende og at du ikke smutter nogen steder. Knuuuus til dig min søde.

Anmeld

11. september 2010

TbCp

Årh Kristine!
Du har IKKE ødelagt nogen... overhovedet ikke!

Jeg kan kun erklære mig enige med det de andre skriver...

Jeg håber at jeres sp kan komme med nogle værktøjer som kan hjælpe jer!

Anmeld

11. september 2010

KWL

Ranarupta skriver:

Søde Kristine! Du har IKKE ødelagt lille Thea! Det er jeg helt sikker på. 

Og jeg har jo desværre endnu ikke nogle erfaringer at trække på, men jeg kan huske, at min ene lillesøster stillede mange af de samme dø-spørgsmål og havde de samme frygt-episoder. Jeg tror, at det er almindeligt. Men ved det ikke 100 %. Og du må endelig ikke tolke mit svar, som om jeg negligerer dine tanker og følelser! Det gør jeg ikke.

Jeg kan ikke komme med forklaring på, hvorfor hun pludselig er begyndt at tisse og bide negle, men hendes tanker kredser måske nok om nogle nye og anderledes problemstillinger?

Jeg håber virkelig, at SP'en kan hjælpe og vil da lige sige, at hvis nu, hun har arvet noget fra dig, så betyder det stadig ikke, at du har ødelagt hende. Det er jo noget, du ikke er herre over! Det må du altså huske.

Stort kram!! 

Synes bare hun er meget lille/ung til at have disse tanker

Tror du har ret i at alle børn skal igennem det men ....

Anmeld

11. september 2010

KWL

TbCp skriver:

Årh Kristine!
Du har IKKE ødelagt nogen... overhovedet ikke!

Jeg kan kun erklære mig enige med det de andre skriver...

Jeg håber at jeres sp kan komme med nogle værktøjer som kan hjælpe jer!

Har Liva overhovedet tænkt på sådan noget??

Kan nemlig ikke huske at Tilde har haft det sådan.

Anmeld

11. september 2010

KWL

michella80 skriver:

Åh søde ven du må ikke tæske dig selv længere ned. Du gør sgu alt hvad du kan af gode ting for dine piger!!!! Og som der er en anden der siger så tager den der dødsangst overhånd for nogle børn. Er der nogen i jeres omgangskreds der er døde? Et dyr?? Har hun hørt nyhederne ved et uheld? Det kan skyldes så mange ting og du må bare overbevise hende om at du passer på hende og at intet ondt sker hende og at du ikke smutter nogen steder. Knuuuus til dig min søde.

Nej var det bare sådan noget hun havde noget oplevet. Men har slet ingen anelse om hvor det stammer fra

Anmeld

11. september 2010

TbCp

Kristinewl skriver:

Har Liva overhovedet tænkt på sådan noget??

Kan nemlig ikke huske at Tilde har haft det sådan.

Nej... ikke endnu ihvertfald.... Men Livas ene fætter gør sig også ofte sådanne tanker og forældre forsøger at forklare på bedst mulig vis....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.