At hjælpe andre, dyr eller mennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

Kats

Marco2 skriver:

Hej Rikke.

Jamen du kender jo mit syn på dyrevelfærd, så ingen tvivl om at jeg også ville ha' hjulpet.

Har faktisk sådan nogle strips i bilen som man skal binde på træer eller lign i naturen, hvis man har set et såret dyr eller påkørt et dyr i naturen som så er stukket af. Så skal man binde stripsen på, der hvor dyret er løbet ind.

AG

De streamere har vi også!  
Man kan få dem hos dyrernes beskyttelse - og det er rigtig fornuftigt, da det hjælper de falckfolk (70 10 20 30) der skal hente/spore dyret efter en påkørsel.

Jeg kunne aldrig efterlade et tilskadekommet dyr!
Det er så respektløst og ubamhjertigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

JVIHJSH

Jeg vil til en HVER tid hjælpe et menneske eller et dyr jeg ser lide foran mig. Jeg syntes det er afskyeligt at folk kan ignorere det og gå deres vej fordi det ikke lige passer ind i deres stramme tidsplan at hjælpe til, eller fordi de ikke lige vil have deres fine tøj smudset til. Jeg har igennem tiden måtte hjælpe en del mennesker og dyr herinde i københavn, og også ude på landet hvor min familie bor.

Jeg har flere gange oplevet kvinder der er blevet overfaldet (Både seksuelt og almindeligt) af deres kæreste midt på befærdede veje (F.eks nørrebrogade) og selvom hun beder om hjælp går folk lige forbi! Så er det nok jeg puster mig noget så grusomt op, og så har jeg altid oplevet at de går deres vej!

Jeg har også oplevet en gammel dame der gik rundt og så forvirret og ulykkelig ud og IGEN gik folk LIGE forbi uden at ænse hende! Så måtte jeg sørge for hun kom tilbage til det plejehjem hun forsøgte at finde forgæves!

Dyr der efterlades, mishandles og er offer for ulykker er også ganske almindeligt at folk ignorere. Jeg fatter bare simpelthen ikke hvordan folk kan være så.. Ligeglade.

Anmeld

10. september 2010

..

Maria82 skriver:

Pudsig tråd lige netop idag....

For over 1 år siden mistede vi vores 3. kat... Skønne dejlige Junior som har været MEGET savnet.... Han kom simpelthen ikke hjem... Så vi har gået i troen om at han nok var blevet kørt over !! Kort forinden var han blevet vaccineret ved dyrlægen som også kunne fortælle at han havde dårligt hjerte så måske ikke ville leve så længe !!!!!

Men netop idag for omkring 1 time siden ringer en Sød Pige fra Valby egnen og siger at hun tror hun har fundet vores KAT, en grå lidt sky Mis med hvide poter og af hvad hun kan se ud fra dens øre tattoo er det altså VORES Junior !!!!!!!!

Vi er helt rundt på gulvet og ved slet ikke hvad vi skal gøre eller tro.... Vi har så lige sendt hende nogle billeder på mail så vi kan få be eller afkræftet om det ER den, for så skal vi ind og hente den når datteren kommer fra børnehave....

Vi bor imellem Holbæk og Roskilde, så Valby er et pænt stykke ved væk, men men men det er ikke langt fra Fredariksberg, hvor vores Nabo også bor inde, og de har før truet med at Skyde vores katte !!!! Så jeg tror godt nok lige at vi holder kattene inde for efter tiden ind til vi finder et andet sted at bo, for en ting er sikkert NU SKAL vi væk herfra !!!!

Ej hvor fantastisk, det kan da kun være jeres kat når øre tattoveringen passer! Stort tillykke med jeres kats tilbagevenden, smider du ikke lige et par billeder og en beskrivelse af hvordan det var at se den igen?

Anmeld

10. september 2010

..

Pia. skriver:

Du har bare at være stolt af dig selv... Hvor ville jeg ønske der var flere mennesker til som dig... Jeg ville også have ringet - fuldstændig som dig...

skulder klap til dig...

Tak

Anmeld

10. september 2010

..

18januar/kats skriver:

De streamere har vi også!  
Man kan få dem hos dyrernes beskyttelse - og det er rigtig fornuftigt, da det hjælper de falckfolk (70 10 20 30) der skal hente/spore dyret efter en påkørsel.

Jeg kunne aldrig efterlade et tilskadekommet dyr!
Det er så respektløst og ubamhjertigt.

og tak, får bestilt nogen idag!

Det er nemlig SÅ respektløst bare at lade et tilskadekommet dyr ligge uden at hjælpe!

Anmeld

10. september 2010

..

JVIHJSH skriver:

Jeg vil til en HVER tid hjælpe et menneske eller et dyr jeg ser lide foran mig. Jeg syntes det er afskyeligt at folk kan ignorere det og gå deres vej fordi det ikke lige passer ind i deres stramme tidsplan at hjælpe til, eller fordi de ikke lige vil have deres fine tøj smudset til. Jeg har igennem tiden måtte hjælpe en del mennesker og dyr herinde i københavn, og også ude på landet hvor min familie bor.

Jeg har flere gange oplevet kvinder der er blevet overfaldet (Både seksuelt og almindeligt) af deres kæreste midt på befærdede veje (F.eks nørrebrogade) og selvom hun beder om hjælp går folk lige forbi! Så er det nok jeg puster mig noget så grusomt op, og så har jeg altid oplevet at de går deres vej!

Jeg har også oplevet en gammel dame der gik rundt og så forvirret og ulykkelig ud og IGEN gik folk LIGE forbi uden at ænse hende! Så måtte jeg sørge for hun kom tilbage til det plejehjem hun forsøgte at finde forgæves!

Dyr der efterlades, mishandles og er offer for ulykker er også ganske almindeligt at folk ignorere. Jeg fatter bare simpelthen ikke hvordan folk kan være så.. Ligeglade.

Det var dog et fantatisk livssyn du har, hvis alle var som dig ville verden være meget bedre!!

Anmeld

10. september 2010

SussieThyssen

Ja "Sirpen" var en meget speciel and LOL
I lang tid boede hun inde i huset hos os...for at være helt nøjagtig, så boede hun på vores gæstebadeværelse...i badekaret 

Naturen er indrettet sådan, at alle ællinger, ligesom andre svømmefugle, har en fedtkirtel bagpå oven på halen. Høns har den også..det er den vi kalder gumpen, og de fleste skærer den af når man renser fuglen inden den skal steges, da den indeni har en masse gulligt snask og som er temmeligt ulækkert og ildelugtende.
Det gule snask er en slags talg, som fuglene gnider ud i fjerene, dels for at holde lus og andet utøj væk, men især til at gøre dem vandtætte. Også ællinger har altså denne fedtkirtel. Men for at den skal fungere optimalt fra starten, skal ællingerne hurtigst muligt i vandet. Den smule fedt de har i dunene når de lige er kommet ud af ægget, tørrer nemlig hurtigt ud, og så vil ællingen suge vand som en tot vat. Kommer den hurtigt i vandet og op igen, vil den aftomatisk starte sin pudseproces og derved stimuleringen af fedtkirtlen. Naturen har også indrettet det så viseligt, at stort set alle ællinger klækkes inden for ganske få timer, også selvom der er en dag imellem hvert æg hvor det er lagt.
Men somme tider sker det altså at en ælling kommer for tidligt ud i forhold til andre, og så når dens dun at tørrer ud og dens kirtel kommer ikke igang, fordi dens mor endnu ikke har kunnet tage den med i vandet, da hun har skulle vente på de andre æg skulle klækkes. Når så andemor drager ned til vandet og de vandrer ud i vandet hele flokken, så vil en sådan "for tidligt født" ælling enten drukne eller opdage at den suger vand og flygte op på land igen. Her vil den blive efterladt af sin mor, og er dømt til naturens barske gang, hvis der altså ikke lige kommer en dyretosset 13-årig forbi, lægger 2 og 2 sammen, samler den op, putter den i lommen og tager den med hjem til badekaret 

I starten badede hun i vaskekummen. Der stod hun lystigt med den ene fod solidt plantet på bunden og den padlende rundt som et skovlhjul, men senere, da hun blev større og begyndte at få rigtige fjer, hjalp det også på fedtkirtlen og hun kunne begynde at holde vandet ude, og så var det ellers badekaret, der blev hendes ynglingsplads.
Det var iøvrigt dengang vi fandt ud af, at ænder rent faktisk kan lære at bruge en avis at klatte på, og at de er meget renlige dyr, hvis de får muligheden. Sirpen vidste godt at man ikke klattede andre steder end på en avis, og hun gjorde det heller aldrig andre steder, så længe hun var indeand. iøvrigt elskede hun selskab og det allerbedste var når hun kunne få lov at være med i stuen om aftenen og hygge og se tv. Hun kunne også godt lide at have gæster, og viste udpræget hvem hun brød sig om og især hvem hun ikke brød sig om.
Det allerbedste var når vi havde gæster og de skulle låne badeværelset og vi sagde: "pas lige på når du går derud, der er en and i badekaret"

Ja, haha, sagde folk så og troede at det var en joke eller at vi lavede sjov med en badeand. Sikke en badeand det var LOL
At se folks ansigt når de kom tilbage, var guld værd, og ofte udbrød de: "Der VAR sq en and i badekaret!"

Senere fik Sirpen sig en mand, og flyttede ud en lille sø vi havde nede i haven. De boede inde i stalden om vinteren og havde et lille hus om sommeren, men jeg ved ikke...noget må have traumatiseret hende i hendes opvækst, for børn ville hun ikke have. Hun druknede sine æg. Eller også mente hun bare at de skulle lære at svømme så tidligt som muligt. Hun var så bare ikke klar over at ungerne skulle ud af æggene før de kunne svømme, så vi fik aldrig nogle ællinger fra hende. Vi havde hende og hendes andemand en 3-4 år før en ræv en sommernat tog dem begge to, men de havde da haft et dejligt liv begge to, med husly, egen sø mad, vand og ikke mindst masser af kærlighed.

Sussie

Anmeld

10. september 2010

82Miraklet

Macrolf skriver:

Ej hvor fantastisk, det kan da kun være jeres kat når øre tattoveringen passer! Stort tillykke med jeres kats tilbagevenden, smider du ikke lige et par billeder og en beskrivelse af hvordan det var at se den igen?

Det kan du tro jeg vil !!!! De skriver så snart de har fået ham ind og så kører vi ind og henter ham....

Det bliver helt vildt...

Sidder og tuder, kan slet ikke forstå det... vi var så sikre på at han var død, og nu pludselig så kan vi hente ham....

Vi ahvde hans mor så vi har haft ham lige fra han blev født og var vores et og alt ud over vores børn selvfølgelig !!!!!

Men han har levet meget som vildkat så der går nok noget tid inden han bliver sit gamle jeg, HVIS han gør det !!!

Anmeld

10. september 2010

SussieThyssen

Maria82 skriver:

Det kan du tro jeg vil !!!! De skriver så snart de har fået ham ind og så kører vi ind og henter ham....

Det bliver helt vildt...

Sidder og tuder, kan slet ikke forstå det... vi var så sikre på at han var død, og nu pludselig så kan vi hente ham....

Vi ahvde hans mor så vi har haft ham lige fra han blev født og var vores et og alt ud over vores børn selvfølgelig !!!!!

Men han har levet meget som vildkat så der går nok noget tid inden han bliver sit gamle jeg, HVIS han gør det !!!

Åhrrr..hvor er det dog dejligt at høre..bliver også helt rørt. Jeg håber han må kunne genkende jer, og hurtigt vil finde tilbage til sig gamle jeg. Men hvordan pokker han er havnet helt inde i Valby, er da en gåde...med mindre jere kattefjendske nabo desideret har samlet ham op og kørt ham derind for at smide ham af.

Vil måske nok anbefale at I lige får en snak med en der kan "tale" med dyr, som kan lytte lidt til ham, så han får lidt hjælp til at finde hjem til sit gamle jeg, og tilpasse sig et liv som huskat igen. Vi findes rundt omkring, og jeg kan godt hjælpe dig med at finde en, hvis du ønsker det

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. september 2010

82Miraklet

SussieThyssen skriver:

Åhrrr..hvor er det dog dejligt at høre..bliver også helt rørt. Jeg håber han må kunne genkende jer, og hurtigt vil finde tilbage til sig gamle jeg. Men hvordan pokker han er havnet helt inde i Valby, er da en gåde...med mindre jere kattefjendske nabo desideret har samlet ham op og kørt ham derind for at smide ham af.

Vil måske nok anbefale at I lige får en snak med en der kan "tale" med dyr, som kan lytte lidt til ham, så han får lidt hjælp til at finde hjem til sit gamle jeg, og tilpasse sig et liv som huskat igen. Vi findes rundt omkring, og jeg kan godt hjælpe dig med at finde en, hvis du ønsker det

Kærligst
Sussie

Det er faktisk sådan at vores nabo har en lejlighed som ligger MAX 500 meter fra hvor vores Junior har opholdt sig, så vi er Pænt sikre på det er ham !!!!

Så nu skal vi have lavet en kattegård, så de ikke kan komme ud !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.