At hjælpe andre, dyr eller mennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.001 visninger
37 svar
0 synes godt om
10. september 2010

..

Her til morgen på vej til arbejde så jeg en stor flot måge ligge i vejkanten, tydeligvis skadet, ellers ville den ikke ligge der. Jeg fik det simpelthen så dårligt og overvejede at vende om, men hvad skulle jeg gøre, jeg kan jo ikke tage den med på arbejde og heller ikke slå den ihjel hvis den lider Jeg har så lige ringet til Falck som sender en redder ud og se om de kan hjælpe den, de ringer hvis ikke de kan finde den. Håber sådan den klarer det

Mine kollegaer syntes jeg er tosset, tænk hvis jeg fik en regning fra Falck, jeg er da HELT ligeglad hvis bare den bliver hjulpet. Sådan har jeg det, jeg kan ikke holde ud at se dyr (eller mennesker) lide og jeg vil altid prøve at hjælpe!

Hvordan har I det, var I bare kørt videre? Hjælper I også hvor I kan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

maria_wlt

Macrolf skriver:

Her til morgen på vej til arbejde så jeg en stor flot måge ligge i vejkanten, tydeligvis skadet, ellers ville den ikke ligge der. Jeg fik det simpelthen så dårligt og overvejede at vende om, men hvad skulle jeg gøre, jeg kan jo ikke tage den med på arbejde og heller ikke slå den ihjel hvis den lider Jeg har så lige ringet til Falck som sender en redder ud og se om de kan hjælpe den, de ringer hvis ikke de kan finde den. Håber sådan den klarer det

Mine kollegaer syntes jeg er tosset, tænk hvis jeg fik en regning fra Falck, jeg er da HELT ligeglad hvis bare den bliver hjulpet. Sådan har jeg det, jeg kan ikke holde ud at se dyr (eller mennesker) lide og jeg vil altid prøve at hjælpe!

Tror ikke du får en regning... Har selv engang ringet efter dem pga en måge baby der var faldet ned fra et tag.. Der kom ingen regning.. De skal vist komme..

... Godt der er folk som dig...

Anmeld

10. september 2010

BinaMor

ej puha selvfølegelig vil jeg have hjulpet. lisom dig ringet eller måske endda kørt den over hvis jeg ku se det var slemt.

da jeg var lille, nok 10 år. fandt jeg en kat i vejgrøften.. jeg glemmer det aldrig. dens mave var sprækket op og tarme og killiger()lå ud af maven på katten som lå og blinkede og kiggede lidt rundt. den ku ikke røre sig. lå bare og stirrede på mig. ingen ville hjælpe med at få den væk. de cyklede videre eller syntes den var ulækker. så jeg samlede dens mave og gik med den i farvnen. prøvede at kæle for den. til sidst stoppede den med at blinke og jeg gik ud fra den var død. så jeg begravede den og killingerne i en jordhule (håber virkelig ik den dag idag at den stadig var i live)

jeg blev/er så chokket over at folk ikke reagerede på en levede kat med indvolde ud af maven.. eller i det mindste se en lille pige gå grædende med blod og kat ud over farvnen.

pu... forstår virkelig ikke at man ikke reagere ved lidende dyr.

Anmeld

10. september 2010

klmf

Jeg har engang slået en kat ihjel, jeg havde kørt over - noget af det værste jeg har måtte gøre. Men kan ikke holde ud at se dyr lide - og specielt katte kan jo holde sig i live længe og lide Men en anden gang tror jeg altså jeg ringer til Falck...

Og det er gratis når det er hjælp til dyr, mener jeg helt bestemt 

Anmeld

10. september 2010

Banditten´s mor

ej puha selvfølegelig vil jeg have hjulpet. lisom dig ringet eller måske endda kørt den over hvis jeg ku se det var slemt.

da jeg var lille, nok 10 år. fandt jeg en kat i vejgrøften.. jeg glemmer det aldrig. dens mave var sprækket op og tarme og killiger()lå ud af maven på katten som lå og blinkede og kiggede lidt rundt. den ku ikke røre sig. lå bare og stirrede på mig. ingen ville hjælpe med at få den væk. de cyklede videre eller syntes den var ulækker. så jeg samlede dens mave og gik med den i farvnen. prøvede at kæle for den. til sidst stoppede den med at blinke og jeg gik ud fra den var død. så jeg begravede den og killingerne i en jordhule (håber virkelig ik den dag idag at den stadig var i live)

jeg blev/er så chokket over at folk ikke reagerede på en levede kat med indvolde ud af maven.. eller i det mindste se en lille pige gå grædende med blod og kat ud over farvnen.

pu... forstår virkelig ikke at man ikke reagere ved lidende dyr.

Sikke en væmmelig oplevelse! Og tænk at ingen ville hjælpe.

Jeg ville til enhver tid hjælpe et lidende dyr, både de vilde og kæledyrene.

Jeg hjælper osse mennesker, hvor jeg kan.

Anmeld

10. september 2010

Mussen2

Macrolf skriver:

Altid! Jeg kunne ikke drømme om at lade være.

Jeg har hjulpet fugleunger, påkørte dyr, osv.

Fandt sidste år en skovdueunge, som var hjælpeløs og afkræftet. Fik den maddet og kontaktet et dyreinternat, som sendte falk ud for at hente den, så de ville køre den til internatet.

Har også tidligere kontaktet falck, da jeg så et rådyr blive påkørt.

Privat har jeg haft masser af fugle i pleje

Kan huske jeg fik oplyst af dyreinternatet, at det ikke koster noget at få falck til at hente dyrene, Faktisk betaler dyrenes beskyttelse masser af penge til Falck, til netop dette formål.

Anmeld

10. september 2010

..

Dejligt vi er flere

Falck har ringet, de har fundet den og den er kørt til dyrlæge

- Jeg bliver så glad for at vi er flere, jeg bliver så ked af det og skuffet over mine medmennesker når de på den måde er ligeglade En af mine kollegaer sagde lige at hun også havde set mågen og havde det skidt med det, hvorfor ringede hun så ikke?

Anmeld

10. september 2010

ekzunz

Så skulle du have set Muffi og jeg i vinters da vi gik en tur rundt om Slotssøen i Hillerød. Den var frosset til en en ikke særligt kompetent hundeejer lod sin hund løb frit - og lod den jage ænder osv på søen. Den endte selvfølgelig med at fange en fugl (ikke en and men sådan en lille sort svømmefugl jeg ikke kan huske hvad hedder) den løb og legede med den, og man kunne tydeligt se at fuglen var kommet til skade. Koen fik endelig kaldt sin hund til sig og sagde "fyyyyy" men den arme fugl kæmpede rundt ude på isen og kunne ikke flyve mere. Så vi ringede til Falck og ventede i heeeeelt vildt lang tid på at de skulle skulle komme. Vi fik lokket nogle teenage-drenge (eller det var vist mest Muffis teenage-datter der lokkede) til at prøve at gå ud og fange den, men der var våger i isen og det var bare ikke sikkert for dem at gå derud.... Efter rigtig lang tid kom hundeejeren endelig og sagde at hun nok skulle vente på Falck så vi kunne komme hjem, men der havde vi altså og ventet i evigheder (eller måske føltes det bare sådan fordi jeg havde en sur 3-årig på armen i mens)

Men man kan ikke bare gå videre - man bliver da nødt til at gøre noget, så jeg kan altså sagtens forstå at du ringede.

Anmeld

10. september 2010

SussieThyssen

Det er altid så dejligt, når man møder mennesker som jer..det varmer helt ind i sjælen, det skal I vide. 

Jeg hører til dem, der hele mit liv har "reddet" alt, hvad der reddes kan, og jævnfør en anden tråd herinde omkring det at hjælpe mennesker i nød, så har jeg valgt, at de fleste af de få hjælpe-penge jeg bruger (har råd til at bruge) går til dyr.
Siden jeg var lille, har jeg været aktiv inden for alle mulige former for dyrebeskyttelse...sådan i det små.
Jeg er medlem af Dyreværnsforeningen, Dyrernes beskyttelse, Kattens værn, Danske Pindsvine Venner, og en hel del flere. Og hvis jeg havde mulighed for at donere et stort beløb, så ville det netop gå til Falck's dyrereddere. De er engagerede og entusiastiske dyreelskere, og kommer altid så hurtigt som de kan og kan få lov. Privat er mange af dem også aktive inden de før nævnte foreninger, og de tager også gerne ud og hjælper nødlidende dyr i deres fritid.

Og JO, det er helt gratis at bede Falck om hjælp til et nødstedt dyr. så det må aldrig afholde jer fra at kontakte dem. Iøvrigt er deres nummer 70 10 20 30 og der kan man ringe døgnet rundt 

Jeg er vokset op i en dyretosset familie, det må indrømmes. Min far var ingeniør og landmand, så min barndom har altid været tilknyttet en stor gård med masser af dyr. Køer, heste, får, høns, ænder, hunde og katte har været en vigtig del af hele min barn- og ungdom. Jeg husker når det var lemningssæson og vi havde 7-8 kasser med for tidligt fødte eller forkomne små lam stående inde ved oliefyret i bryggerset og mor trofast stod op 2-3 gange om natten for at tilse dem og give dem mælk, eller dengang min far flyttede 25000 baller halm for at grave sig ned til en lille forladt killing, der lå og skreg gudjammerligt allernederst i hjørnet af halmladen. Eller dengang jeg kom hjem med en ælling der ikke kunne svømme og var forladt af sin mor. Den havde vi i mange år som kæleand 
Hvad jeg ikke har fyldt huset og gården med, fugleunger, krageunger, ugleunger, museunger. Skadede fugle i massevis, trafikramte katte osv osv

Da jeg var 8 år kom jeg til at klemme en killing i lukkedelen ved hængslerne i døren til en hestebox. Den stak simpelthen sit lille hoved igennem sprækken, og da jeg så lukkede døren, ja så blev hele dens lille hals kvast sammen. Det var dér min praktiske sans og evne til at handle konstuktivt i krisesituationer for første gang virkeligt viste sig. Jeg var med det samme klar over at det lille dyr ikke stod til at redde og at den led ganske forfærdeligt, så jeg så mig om efter det rigtige redskab og greb en spade og hakkede simpelthen hovedet af den. Først bagefter brød jeg helt sammen, og løb tudbrølende over til min mor, der omgående fik samlet sammen på mig, puttede mig i bad, for jeg var helt oversprøjtet med blod og trøstede mig længe, længe. Den aften besluttede min far sig til at lære mig hvordan man afliver et dyr humant og effektivt, og han lærte mig bl.a. at bruge sin salonriffel. Jeg har siden altid haft en spade og en solid mukkert liggende i bilen, og jeg har gennem årene haft brug for dem. Sørgeligt men sandt.

Så jo jeg forstår alt for godt en lille piges fortvivlelse når ingen gider stoppe op og hjælpe. Stakkels, stakkel lille dig.

Senere hen i mit voksenliv har jeg været "pindsvinemor", nok noget af det sværeste og mest tidskrævende der findes, været katteredder, opfostret utallige killinger, været kontrol-kontakt person for både kattens værn og dyrernes beskyttelse og meget andet. Så at se mig køre forbi et skadet dyr vil aldrig kunne forekomme.

Efter jeg er blevet mindre mobil rent fysisk pga mit smadrede bækken, har jeg lagt foster-mor opgaverne på hylden, men så er der alligevel stadig mange andre ting jeg kan gøre.

Så JO...kunne aldrig lade et forsvarsløst eller lidende dyr ligge.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. september 2010

B&J

Macrolf skriver:

jeg er stolt over du er en af dem der hjælper dyr og mennesker også selv om det er en måge..... man bliver så glad inden i når man har gjordt noget godt og dejligt af kunne hjælpe andre mennesker også selv om det er en helt ligegyldig ting.. en dag kom en gammel mand hen til mig og spurgte om bagepulver i føtex for det skulle han hente til lillemor og jeg viste ham det og han blev så glad og ja hele min dag den dag var bare super godt fordi jeg havde gjordt en god ting og afligevel så stor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.