At hjælpe andre, dyr eller mennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

Laulund87

Jeg ELSKER dyr og kunne aldrig drømme om at lade et dyr ligge og lide

Min mand kørte engang en kat ned og jeg tudbrølede bare(sad ved siden af)

Den var heldigvis død med det samme, ellers havde jeg kørt den til dyrlæge for egen regning!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Margorie

Jeg kan heller ikke bare gå/kører forbi hvis nogle dyr eller mennesker har brug for hjælp.. Husker stadig en trumatisk oplevelse fra da jeg var barn og vi fandt et pindsvin der var blevet sparket af nogle børn- og min mor bare sagde at vi bare skulle lade den dø og at jeg måtte se realistisk på tingene..
Sådan en mor bliver jeg aldrig !

Anmeld

10. september 2010

Marco2

Hej Rikke.

Jamen du kender jo mit syn på dyrevelfærd, så ingen tvivl om at jeg også ville ha' hjulpet.

Har faktisk sådan nogle strips i bilen som man skal binde på træer eller lign i naturen, hvis man har set et såret dyr eller påkørt et dyr i naturen som så er stukket af. Så skal man binde stripsen på, der hvor dyret er løbet ind.

AG

Anmeld

10. september 2010

..

SussieThyssen skriver:

Det er altid så dejligt, når man møder mennesker som jer..det varmer helt ind i sjælen, det skal I vide. 

Jeg hører til dem, der hele mit liv har "reddet" alt, hvad der reddes kan, og jævnfør en anden tråd herinde omkring det at hjælpe mennesker i nød, så har jeg valgt, at de fleste af de få hjælpe-penge jeg bruger (har råd til at bruge) går til dyr.
Siden jeg var lille, har jeg været aktiv inden for alle mulige former for dyrebeskyttelse...sådan i det små.
Jeg er medlem af Dyreværnsforeningen, Dyrernes beskyttelse, Kattens værn, Danske Pindsvine Venner, og en hel del flere. Og hvis jeg havde mulighed for at donere et stort beløb, så ville det netop gå til Falck's dyrereddere. De er engagerede og entusiastiske dyreelskere, og kommer altid så hurtigt som de kan og kan få lov. Privat er mange af dem også aktive inden de før nævnte foreninger, og de tager også gerne ud og hjælper nødlidende dyr i deres fritid.

Og JO, det er helt gratis at bede Falck om hjælp til et nødstedt dyr. så det må aldrig afholde jer fra at kontakte dem. Iøvrigt er deres nummer 70 10 20 30 og der kan man ringe døgnet rundt 

Jeg er vokset op i en dyretosset familie, det må indrømmes. Min far var ingeniør og landmand, så min barndom har altid været tilknyttet en stor gård med masser af dyr. Køer, heste, får, høns, ænder, hunde og katte har været en vigtig del af hele min barn- og ungdom. Jeg husker når det var lemningssæson og vi havde 7-8 kasser med for tidligt fødte eller forkomne små lam stående inde ved oliefyret i bryggerset og mor trofast stod op 2-3 gange om natten for at tilse dem og give dem mælk, eller dengang min far flyttede 25000 baller halm for at grave sig ned til en lille forladt killing, der lå og skreg gudjammerligt allernederst i hjørnet af halmladen. Eller dengang jeg kom hjem med en ælling der ikke kunne svømme og var forladt af sin mor. Den havde vi i mange år som kæleand 
Hvad jeg ikke har fyldt huset og gården med, fugleunger, krageunger, ugleunger, museunger. Skadede fugle i massevis, trafikramte katte osv osv

Da jeg var 8 år kom jeg til at klemme en killing i lukkedelen ved hængslerne i døren til en hestebox. Den stak simpelthen sit lille hoved igennem sprækken, og da jeg så lukkede døren, ja så blev hele dens lille hals kvast sammen. Det var dér min praktiske sans og evne til at handle konstuktivt i krisesituationer for første gang virkeligt viste sig. Jeg var med det samme klar over at det lille dyr ikke stod til at redde og at den led ganske forfærdeligt, så jeg så mig om efter det rigtige redskab og greb en spade og hakkede simpelthen hovedet af den. Først bagefter brød jeg helt sammen, og løb tudbrølende over til min mor, der omgående fik samlet sammen på mig, puttede mig i bad, for jeg var helt oversprøjtet med blod og trøstede mig længe, længe. Den aften besluttede min far sig til at lære mig hvordan man afliver et dyr humant og effektivt, og han lærte mig bl.a. at bruge sin salonriffel. Jeg har siden altid haft en spade og en solid mukkert liggende i bilen, og jeg har gennem årene haft brug for dem. Sørgeligt men sandt.

Så jo jeg forstår alt for godt en lille piges fortvivlelse når ingen gider stoppe op og hjælpe. Stakkels, stakkel lille dig.

Senere hen i mit voksenliv har jeg været "pindsvinemor", nok noget af det sværeste og mest tidskrævende der findes, været katteredder, opfostret utallige killinger, været kontrol-kontakt person for både kattens værn og dyrernes beskyttelse og meget andet. Så at se mig køre forbi et skadet dyr vil aldrig kunne forekomme.

Efter jeg er blevet mindre mobil rent fysisk pga mit smadrede bækken, har jeg lagt foster-mor opgaverne på hylden, men så er der alligevel stadig mange andre ting jeg kan gøre.

Så JO...kunne aldrig lade et forsvarsløst eller lidende dyr ligge.

Kærligst
Sussie

Hvor er du dog et fantastisk menneske

Sidder her på jobbet med tårer i øjnene over at læse din beskrivelse, hvor må det have været hårdt at slå den lille killing ihjel men SEJT gået! En kæleand - sådan en har jeg altid ønsket mig, elsker ænder

Anmeld

10. september 2010

..

Marco2 skriver:

Hej Rikke.

Jamen du kender jo mit syn på dyrevelfærd, så ingen tvivl om at jeg også ville ha' hjulpet.

Har faktisk sådan nogle strips i bilen som man skal binde på træer eller lign i naturen, hvis man har set et såret dyr eller påkørt et dyr i naturen som så er stukket af. Så skal man binde stripsen på, der hvor dyret er løbet ind.

AG

Ja, du er også et af de gode mennesker

De der strips, er det nogen særlige nogen eller bare almindelige strips? vildt god ide!

Anmeld

10. september 2010

..

Marge skriver:

Jeg kan heller ikke bare gå/kører forbi hvis nogle dyr eller mennesker har brug for hjælp.. Husker stadig en trumatisk oplevelse fra da jeg var barn og vi fandt et pindsvin der var blevet sparket af nogle børn- og min mor bare sagde at vi bare skulle lade den dø og at jeg måtte se realistisk på tingene..
Sådan en mor bliver jeg aldrig !

Hvor skrækkeligt, stakkels pindsvin! Godt du aldrig vil lære din datter bare at ignorere sådan nogen svineri!

Anmeld

10. september 2010

..

Laulund87 skriver:

Jeg ELSKER dyr og kunne aldrig drømme om at lade et dyr ligge og lide

Min mand kørte engang en kat ned og jeg tudbrølede bare(sad ved siden af)

Den var heldigvis død med det samme, ellers havde jeg kørt den til dyrlæge for egen regning!

Kender jeg godt, vi har også engang kørt en hare over, den løb videre og vi brugte LAAANG tid på at lede efter den, fandt den desværre aldrig

Anmeld

10. september 2010

Laulund87

Macrolf skriver:

Kender jeg godt, vi har også engang kørt en hare over, den løb videre og vi brugte LAAANG tid på at lede efter den, fandt den desværre aldrig

ejjj øv altså

Anmeld

10. september 2010

82Miraklet

Pudsig tråd lige netop idag....

For over 1 år siden mistede vi vores 3. kat... Skønne dejlige Junior som har været MEGET savnet.... Han kom simpelthen ikke hjem... Så vi har gået i troen om at han nok var blevet kørt over !! Kort forinden var han blevet vaccineret ved dyrlægen som også kunne fortælle at han havde dårligt hjerte så måske ikke ville leve så længe !!!!!

Men netop idag for omkring 1 time siden ringer en Sød Pige fra Valby egnen og siger at hun tror hun har fundet vores KAT, en grå lidt sky Mis med hvide poter og af hvad hun kan se ud fra dens øre tattoo er det altså VORES Junior !!!!!!!!

Vi er helt rundt på gulvet og ved slet ikke hvad vi skal gøre eller tro.... Vi har så lige sendt hende nogle billeder på mail så vi kan få be eller afkræftet om det ER den, for så skal vi ind og hente den når datteren kommer fra børnehave....

Vi bor imellem Holbæk og Roskilde, så Valby er et pænt stykke ved væk, men men men det er ikke langt fra Fredariksberg, hvor vores Nabo også bor inde, og de har før truet med at Skyde vores katte !!!! Så jeg tror godt nok lige at vi holder kattene inde for efter tiden ind til vi finder et andet sted at bo, for en ting er sikkert NU SKAL vi væk herfra !!!!

Anmeld

10. september 2010

Pia.

Du har bare at være stolt af dig selv... Hvor ville jeg ønske der var flere mennesker til som dig... Jeg ville også have ringet - fuldstændig som dig...

skulder klap til dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.