Hvornår mener i at man møder på arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

3rollinger

Her i Spanien, ihvertfald paa mit arbejde, er holdningen en helt anden. Man kommer naar man vil 10, 15 eller 30 minutter for sent, men til gengaeld overholder man fuldstaendig fyraftenstidspunktet

Nej, det er selvfoelgelig sat haardt op og langt fra alle goer saadan, men jeg har adskillige kolleger der goer.

Men naar man har arbejdet paa faerger i mange aar saa laerer man at moede til tiden. Goer man ikke det, saa er arbejdet skisme sejlet. Og man bliver der til arbejdet er faerdigt og faergen er i havn, medmindre man vil svoemme hjem. Og det har jeg holdt fast ved siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

bagger26

Syntes det er dårlig arbejdesmoral og meget ukollegialt, når man først kommer dalleren til mødetidspunktet og så først skal til at gøre sig klar til arbejde, syntes det er så sjusket og useriøst...

På mit arbejde finder jeg mig i hvertfald ikke i det, hvis jeg feks har fri kl 15 så arbejder jeg til kl 15. Og hvis nu mine andre kollegaer kommer kl 15 og så først skal til at finde de ting de skal bruge osv, så betyder det altså at jeg skal arbejde 10 min ekstra fordi de ikke kan finde ud af at være klar til tiden..

Men det er nu min holdning generalt indefor alle områder, syntes det er respektløst båder overfor sin arbejdsgiver, men helt klart også overfor sine kollegaer.. Som om de personer der kommer til mødetidspunktet og først skal finde kaffe, lige ryge en smøg og klæde om osv er mere betydningsfuld, og deres tid er mere kostbar end min.. Jeg har da også børn som jeg skal aflevere og hente, men derfor passer jeg mit arbejde alligevel..

Nå måske man kan hører det her er blevet diskutere meget på min arbejdesplads, og jeg har en meget klar og urokkelig holdning til dette emne hehe..

Anmeld

10. september 2010

Pia.

Jamen jeg møder gerne 5-10 minutter før jeg skal "møde" og så går jeg når jeg har fri - eks. klokken 14.00 der siger jeg farvel til mine kollegaer og så tager jeg mine ting og sidder i min bil 14.05

Anmeld

10. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
bagger26 skriver:

Syntes det er dårlig arbejdesmoral og meget ukollegialt, når man først kommer dalleren til mødetidspunktet og så først skal til at gøre sig klar til arbejde, syntes det er så sjusket og useriøst...

På mit arbejde finder jeg mig i hvertfald ikke i det, hvis jeg feks har fri kl 15 så arbejder jeg til kl 15. Og hvis nu mine andre kollegaer kommer kl 15 og så først skal til at finde de ting de skal bruge osv, så betyder det altså at jeg skal arbejde 10 min ekstra fordi de ikke kan finde ud af at være klar til tiden..

Men det er nu min holdning generalt indefor alle områder, syntes det er respektløst båder overfor sin arbejdsgiver, men helt klart også overfor sine kollegaer.. Som om de personer der kommer til mødetidspunktet og først skal finde kaffe, lige ryge en smøg og klæde om osv er mere betydningsfuld, og deres tid er mere kostbar end min.. Jeg har da også børn som jeg skal aflevere og hente, men derfor passer jeg mit arbejde alligevel..

Nå måske man kan hører det her er blevet diskutere meget på min arbejdesplads, og jeg har en meget klar og urokkelig holdning til dette emne hehe..

Det er også mange af de ting der pisser mig af Og eftersom jeg er ansat af kommunen, kan jeg ikke lade være med at tænke på hvor mange penge man på årsbasis taber når min 20 mennesker hver dag får løn i 20 min for ikke at lave noget. Penge der kunne bruges til at ansætte flere hænder Og det er bare på min arbejdsplads

Anmeld

10. september 2010

slettet_7530

Hvis man har mødetid kl 8,00 skal man være klar til at starte arbejdet klokken 8,00 skal man klæde om til sit job ja sp møder man selvfølgelig ind så man kan nå at stå omklædt til klokken 8,00 man pakker sammen når klokken er fyraften man forlader ikke sin pind når man har fyraften, for det betyder at man begynder at pakke ned og væk 10 15 minutter før.

Anmeld

10. september 2010

wamse

Det hedder arbejdstid fra kl 8.00 ergo er det der man arbejder og ikke klæder om der. Da jeg arbejdede på fabrik skulle vi være omklædt og stemplet ind kl 7 og vi stemplede ud kl 15, hvor vi så kunne klæde om. Gjorde vi det i arbejdstiden var det fyringsgrund.

Anmeld

10. september 2010

Snefnug1984

I mine øjne møder man ind, så man er klar til at gå igang med arbejdet når man skal møde fx. kl. 8. Hader når folk gør det og man faktisk har brug for, at de kommer til deres mødetid!! I min branche er vi sku ikke mange på arbejde, så vi er afhængige af hinanden...

Anmeld

10. september 2010

mor-til-vanessa

jeg kommer altid i god tid. om det er på arbejde eller til aftaler hos lægen eller tandlægen og div.

jeg synes det er uforskammet andet. har selv arbejdet som frisør og det er så træls hvis man står og venter på folk. altid dejligt folk der kommer i god tid, så de er helt klar til det tidspunkt de har valg detman kommer hurtig bagefter hvis folk lige skal tisse og det ene og andet.

ved godt det måske ikke lige var helt præcist det handlede om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.