Hvornår mener i at man møder på arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår møder man på arbejde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

11.652 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Eller går hjem for den sags skyld.

Grunden er at vi havde en mindre debat på arbejde i dag.

Jeg mener at hvis man har en mødetid på arbejde der hedder kl 08.00 så er man omklædt og begynder på arbejdet kl 08.00. Andre af mine kollegaer mener at hvis man har mødetid kl 08.00, ja så kommer man først kl 08.00.

I mine øjne er det at snyde sin arbejdesgiver hvis man først kommer ind af døren kl 08, for han betaler dig fra det tidspunkt, men får intet arbejde i måske 10 min.

Og hvis man gør samme nummer når man skal hjem - altså gå kl 15 kontra stopper arbejdet kl 15 - ja så er det igen måske 10 min.

Det giver 20 min om dag, 5 dage om ugen. Og det er mange penge for en arbejdsgiver at smide ud af vinduet hver dag. Specielt hvis man har 10 medarbejdere, der gør det hver dag-

Hvad mener i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg kommer 5-10 min før jeg skal møde, så jeg kan skifte tøj og hælde kaffen op inden jeg skal møde. Og jeg skifter først tilbage på det tidspunkt jeg har fri. Så jeg er først ude af døren 5-10 min efter jeg har fået fri.

Anmeld

9. september 2010

Happiness

Synes det er noget der burde være tydeliggjort på dit arb. Men jeg ville nok som dig, være klar til arb. kl . 8.00. Nu klæder vi ik om til arbejdet, men er der altid 10-15 før, da jeg nyder at sidde stille med en kop kaffe og sludre, inden det går løs

Anmeld

9. september 2010

Ox.

Jeg kommer altid 15-20 min. inden

Anmeld

9. september 2010

Dot D

Jeanne skriver:

Jeg mener at hvis man har en mødetid på arbejde der hedder kl 08.00 så er man omklædt og begynder på arbejdet kl 08.00. Andre af mine kollegaer mener at hvis man har mødetid kl 08.00, ja så kommer man først kl 08.00.

I mine øjne er det at snyde sin arbejdesgiver hvis man først kommer ind af døren kl 08, for han betaler dig fra det tidspunkt, men får intet arbejde i måske 10 min.

Og hvis man gør samme nummer når man skal hjem - altså gå kl 15 kontra stopper arbejdet kl 15 - ja så er det igen måske 10 min.

Det giver 20 min om dag, 5 dage om ugen. Og det er mange penge for en arbejdsgiver at smide ud af vinduet hver dag. Specielt hvis man har 10 medarbejdere, der gør det hver dag-

Hvad mener i?

Har stemt det første. Min samvittighed ville ikke være til andet. Men feks på mn mands job, der må de ikke gå hjem i deres arbejdstøj, så deres omklædning og badning er indenfor arbejdstid, altså møder kl 7 også klæder om og får fri halv fire og der har de så været i bad. Så det kommer nok an på jobbet også

Anmeld

9. september 2010

klmf

Synes altså også det er meget tid for mig at bruge 15 minutter i hver ende af vagten at skulle klæde om og nå op på afdelingen og omvendt - det er da gratis for arbejdsgiverne, men meget tid når man skal aflevere og hente børn!

Jeg møder omklædt kl.7 - men hvis jeg på nogen måde kan komme afsted, så spæner jeg også ud af døren kl, 15.15 - der er jo en Oliver der skal hentes! Og yder rigeligt i løbet af en arbejdsdag

Anmeld

9. september 2010

roenlund

Som lærer er der ikke så meget at rafle om, jeg kan jo ikke komme væltende i sidste øjeblik sammen med ungerne... tror faktisk der er regler for at vi skal være der lidt før... men det har aldrig været et problem på den skole jeg er på...

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

Jeanne skriver:

Hvad mener i?

Jeg er helt enig med dig Mødetiden på arbejdet er den effektive arbejdstid...

K.h. Linda

Anmeld

9. september 2010

Laulund87

Hvis man har mødetid kl 8, synes jeg man skal være klar til at gå i gang med arbejdet kl 8! Møder altid et kvarters tid før mødetid.

Anmeld

9. september 2010

Sunflower

For mig er det da soleklart at man er klar til at arbejde på mødetidspunktet. Nu har jeg ikke fast mødetid og der er ikke andre der er afhængig af at jeg kommer til tiden, så om det er kl. 8 eller 5 over betyder ikke noget - andet end at man skal være der 5 min længere i den anden ende.... Men der er jo mange brancher hvor man afløser hinanden... Så jeg mener nu ikke der er så meget at være i tvivl om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.