Hvornår mener i at man møder på arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

N1

Jeg arbejder i butik, og ankommer ca. 5 minutter før vi åbner, stiller mine ting og låser døren op til kunderne.

5 minutter i lukketid tæller jeg kassen, og drejer nøglen til "indgangen"/døren når vi lukker.

Tager mine ting og forlader butikken  Jeg får ikke løn for at være der 15 minutter før eller efter, og da jeg ikke skal have klaret noget inden, synes jeg selv det er helt fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Pige2009

Dot D skriver:

Har stemt det første. Min samvittighed ville ikke være til andet. Men feks på mn mands job, der må de ikke gå hjem i deres arbejdstøj, så deres omklædning og badning er indenfor arbejdstid, altså møder kl 7 også klæder om og får fri halv fire og der har de så været i bad. Så det kommer nok an på jobbet også

Det må da egentlig være meget rart, for så slipper han for at gå i bad hjemme, men er fit for fight, når han har fri

Anmeld

9. september 2010

Dot D

Baagøe skriver:

Det må da egentlig være meget rart, for så slipper han for at gå i bad hjemme, men er fit for fight, når han har fri

Nemmerlig, og det spare på vandregningen, hi hi hi, men det er pga bakterier, så det er nødvendigt

Anmeld

9. september 2010

JulieE

Altså... Principielt mener jeg man er klar til at påbegynde arbejdet med arbejdstidsbegyndelse, men jeg synes du skal tjekke din ovenenskomst. I nogle er omklædning/klargøring en del af arbejdstiden

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

Da jeg arbejded i butik, var jeg omklædt og klar kl. 6 eller når vi nu skulle møde. Da jeg arbejdede som marketingkoordinator, havde jeg computeren åbnet og var klar til at arbejde kl. lidt i 8, hvor vi skulle møde...

Anmeld

9. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
JulieE skriver:

Altså... Principielt mener jeg man er klar til at påbegynde arbejdet med arbejdstidsbegyndelse, men jeg synes du skal tjekke din ovenenskomst. I nogle er omklædning/klargøring en del af arbejdstiden

Nu tænker jeg ikke bare i mit nuværende job, for vi havde den også oppe og vende for nogle år siden, hvor jeg var i en anden branche. Der kom mange først lige når de skulle møde, og brugte de første 15 min på at finde kaffe og sige godmorgen til kollegaerne. Og det var min chef meget tosset over.

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Kører som autoredder og der kan vi både komme at gøre bil klar før arbejde eller når man er mødt.

Men når vi kører døgn vagt er den jo pakket og klar til man møder, da vi så blot deler værktøjskasse og bil.

Ligeledes kan jeg da sagtens blive efte arbejde og vaske lastbil, så den er klar til næste morgen. For hvem ved om der er tid til at vaske den næste dag.

Andre dage hvor jeg har fri kl 22 - kan min chef godt ringe og sige at jeg godt må låse af og køre hjem.

Men vi er også en fast tømret gruppe på 10 fast ansatte, som kender hinanden fra bil nørde verden før autohjælp. Min chef er den ældste datter - hendes lille søster er kontordame - og deres bror mand har i snart 15 år kørt lastbil bjærgning.

Deres far - vores gamle chef - bor lige i nabo hus, så han kører også af og til en tur eller passer tlf.

Anmeld

9. september 2010

Pena

Jeg arbejdede engang på McD, og der skulle vi jo møde op i nystrøget uniform. Så man brugte altid lige 5-10 min på at stryge og skifte inden man stemplede ind. Altså på en måde synes jeg det var ok, men på den anden side er det jo en del af arbejdet at uniformen skal se pæn ud, og så burde mn måske få løn mens man strøg. Men altså småting.

Men jeg føler at holdningen generelt er at man kommer omklædt osv til mødetid. Men det afhænger nok også meget af arbejdspladsen og om man afløser hinanden.

Anmeld

10. september 2010

Silas&Mille

Jeanne skriver:

Jeg kommer 5-10 min før jeg skal møde, så jeg kan skifte tøj og hælde kaffen op inden jeg skal møde. Og jeg skifter først tilbage på det tidspunkt jeg har fri. Så jeg er først ude af døren 5-10 min efter jeg har fået fri.

præcis det samme her

Anmeld

10. september 2010

karina1980

jeg kommer kl 7, hvis jeg skal møde kl 7, jeg får ikke penge for at være der før eller efter og der bliver hellere ikke uddelt taktnemlighedsmedaljer for at at jeg er der før eller efter arbejdstid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.