MarieMor skriver:
mig og kæresten kom op og skændes igår .. og det var et af de værre 
vi har en søn på 1 måned og det er jo selvfølgelig mest mig han er ved , men også mig han helst ved værre hos og det har min kæreste det rigtigt svært ved og siger flere gange at vores søn slet ikke kan lide ham fordi han har meget svært ved at trøste ham..
og da det er begrænset hvor meget jeg som mor kan holde til at mit lille barn græder spørger jeg derfor tit om jeg skal ta' ham hvilket får min kæreste til at føle jeg ikke synes han er nogen god far 
igår kulminerede det så lidt da han skulle ta' ham mens jeg gik i bad .. og kort fortalt så endte det med at han sagde i vrede at så kunne jeg også bare passe ham ALENE de næste par år !!!

efter at ha' tygget lidt på den fik han at vide at hvis det skulle være på dén måde så kunne han sq lige så godt bare skride !! 
og sagde så bagefter, at der var jo ingen grund til at han var der hvis ikke han ville være der for ham og mig!!
og måtte så bruge resten af dagen på at forklare at det jo ikke var fordi jeg ville ha' at han skulle skride og jeg stadig elskede ham
men ville ikke kunne være i et forhold der skulle fungere sådan ..
så er det så at jeg gerne vil vide om det er mig der er galt på den at bede ham om at skride ???
håber det var nogenlunde til at forstå og så undskyld det blev lidt langt men måtte bare lige ud med det ..
Hej søde ;-)
Synes det er synd for jer, at I er kommet til at skændtes pga. opgaverne omkring jeres barn. I vil jo begge det bedste for barnet og at mor og far har det godt sammen er jo også vigtigt at huske. Jeg håber derfor at I finder ud af det. Pas på med at sige ting du ikke mener, fordi det kan ødelægge mere end det kan gavne. Og det er aldrig rart, når man er kommet til at gøre det. Jeg har selv prøvet det engang i et tidligere forhold. Det er bare så ærveligt...
Bare en tanke....men husker du at lade ham få sine egne "opgaver" med jeres søn? Min jordemoder stilte engang vores hold et spørgsmål: Hvem er vigtigst for barnet? Faren eller moderen?? Ingen turde svare, fordi vi godt var klar over, at det var et trick-spørgsmål. Hun sagde, at det var utroligt vigtigt for begge forældre at forstå fra 1. dag, at BEGGE forældre er LIGE vigtige i barnets liv, og at det er op til forældrene at fordele opgaverne mellem sig, når hele familien er samlet. De fleste mødre tager i dag barselsorloven, men så er det til gengæld vigtigt, at det evt. er faren, der enten giver mos, flaske om aftenen, at det altid er faren der giver bad om aftenen og lægger i seng, så faren også har et fast ritual, for p den måde at sikre, at barnet også har en stærk tilknytning til faren.
Det gør vi herhjemme, men det er stadigt væk mig, der bedst kan trøste. Sådan er det nok, fordi det er mig der er på barsel. MEN....min kæreste har sine opgaver fast og derfor kan han også trøste hende. Han får også lov til det, selvom jeg render rundt og tripper for at få hende, når hun græder om aftenen. Men han insisterer på, at han skal kunne trøste hende og han skal tage sit ansvar som far. Det er faktisk mig det er hårdt for...
Jeg tænkte bare på, om det måske er fordi I mangler at give faren disse roller/ opgaver?? Måske har det ikke noget med det at gøre. Det var bare en tanke...
Jeg håber I finder ud af det ;-)
De varmeste hilsner