Først vil jeg lige sige.. KAN SE MIG SELV SÅ MEGET I DEN SITUATION...!
For det andet : HÅBER I FINDER UD AF EN RIGTIG GO FÆLLES LØSNING..
Min mand er heldigvis en af den slags som stille og roligt tog en snak med mig omkring hvad han mente var forkert af mig at gøre - fordi han bare blev SÅ LILLE når det blev sagt eller gjort..!!
Tog det virkelig til mig og allerede efter 3 dage kørte alt bare på skinner igen..!! Men jeg tog mig også selv flere gange i at næsten skrige inde i mig selv.. KOM NU BARE MED TINO DET ER SIKKERT MOAR HAN VIL HA...!! - Og ja det var det da sikkert også en gang i mellem - men far kan/er ligeså go som mor..!! Det kræver bare at farmand også viser overfor lillemand at han "godt ved hvad der er dejligt og behageligt" overfor bettemand..! Det er faktisk lidt som et dyr viser du at du er bange eller usikker så mærker dyret det altså også..! Sådan er det også med baby.. Og idet at vi kvinder føder vores børn, vi ammer eller vil ihvertfald rigtig gerne gøre så meget som muligt, så blir farmand tit tilsidesat - HVILKET er rigtig meget forkert..!!
Rasmus og jeg var FÆLLES om Tinos bad osv, enten holdte den ene mens den anden vaskede, eller også badet den ene tino mens den anden puslede ham færdig efterfølgende..!!
Bare sådan en ting som at lade faren vælge tøj når i første gang er inviteret til et eller andet er bare SÅ stort for farmand..!! Rasmus var pave stolt da vi første gang sku vise os som familie til hans farmors fødselsdag hvor HAN havde valgt tøj til Tino.. Alle sagde jo.. IHH og ÅRHH hvor er han sød og hvor er tøjet bare nuttet..! Det gir altså bare SÅ meget selvtillid.. =)
Og selvom man er blevet forældre skal i lige huske på at i også har hinanden at tænke på.. =) Ikke fordi i skal glemme bettemand men bare smæk en film på og læg dig op af ham mens i ser den..!! =) Det glemte vi også men vi har lært af det på den hårde måde..!!
Nå det var bare lidt om os - og måske nogel råd du kunne bruge måske ikke.. =)
Anmeld