hvornår skal man til at betale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Trolde_mor

Tjuhl skriver:

du kan google privatklinikker og se deres priser  men det ligger på en del mere end 10.000 kr!

jeg går ud fra at folk der allerede er igang også omfattes af den nye lov fra nytår af (såfrem den vedtages).

der er få undtagelser, fx hvis kvinden eller manden eller begge to lider af alvorlige sygdomme (herunder ikke barnløshedssygddomme som fx pco, men sygdomme som fx Huntingtons Chorea) hvor det offentlige stadig betaler.

Denne artikel understøtter det du skriver med særlige tilfælde

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/05/25/140011.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

oo

her er lige et par prislister fra det private. Vær opmærksom på, at de fleste af priserne skal kombineres for at få en fuld behandling...meget tricky! og at medicinen i sig selv (som jo er temmelig dyr) ikke er inkluderet!

http://www.trianglen.dk/DK/priser/prisliste.htm

http://www.ivf-syd.dk/index.php/ivf-syd-prisliste.html

http://www.odense-ivf.dk/prisliste-1/

Anmeld

8. september 2010

oo

Kruse90 skriver:

jamen. jeg har da ikke så mange penge til behandling nu

Syntes det er uretfærdigt. Der er penge til udstyr osv allerede. og der er råd hver månede.
Men har ikke penge til behandling nu ud over medicinen.(homoner)

det er noget svineri, er hvad det er og det gør mig så rasende at det overhovedet er forslået! det er brugerbetaling for uforskyldt sygdom og desuden er det at fratage danmark en hel del børn

jeg tror der er rigtig mange der må acceptere ikke at kunne komme i behandling hvis forslaget bliver vedtaget - vi ville ikke have de penge til at gå i behandling i hvert fald!

Anmeld

8. september 2010

oo

Trolde_mor skriver:

Denne artikel understøtter det du skriver med særlige tilfælde

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/05/25/140011.htm

jep, jeg ved det fordi min svoger har af Huntingtons Chorea og de har fået at vide, at deres ICSI behandling fortsat vil blive betalt af det offentlige - og de kan desuden få mere end et barn på det offentliges regning, hvilket man jo ikke engang kan idag ved "normal" fertilitetsbehandling.

Anmeld

8. september 2010

Kruse90

jeg forstår ingenting!
Hvornår ved vi om det bliver vedtaget?

jeg har bestemt heller ikke råd til at betale for at skulle i behandling.
Der bliver jo mange færre børn i fremtiden.

Alt de kunne finde på at tage det op. De burde sgu skamme sig!

Vi kan ikke selv gøre for at vi ikke an få børn.

Anmeld

8. september 2010

oo

Kruse90 skriver:

jeg forstår ingenting!
Hvornår ved vi om det bliver vedtaget?

jeg har bestemt heller ikke råd til at betale for at skulle i behandling.
Der bliver jo mange færre børn i fremtiden.

Alt de kunne finde på at tage det op. De burde sgu skamme sig!

Vi kan ikke selv gøre for at vi ikke an få børn.

jamen finansloven er jo til debat as we speak og så skal den vedtages hen ad vejen de næste dage/måneder, så jeg tror vi ved mere engang i oktober.

ja de skulle skamme sig! og "velfærds"danmark er virkelig ude på et skråplan når man indfører brugerbetaling for sygdomme - så er det kun et spørgsmål om tid før man kan hamstre fra kræftpatienter, hjertesyge osv osv også

Anmeld

8. september 2010

Kruse90

Tjuhl skriver:

jamen finansn er jo til debat as we speak og så skal den vedtages hen ad vejen de næste dage/måneder, så jeg tror vi ved mere engang i oktober.

ja de skulle skamme sig! og "velfærds"danmark er virkelig ude på et skråplan når man indfører brugerbetaling for sygdomme - så er det kun et spørgsmål om tid før man kan hamstre fra kræftpatienter, hjertesyge osv osv også

Det er kraftedme frygteligt!
FØJ siger jeg bare.

Så får jeg aldrig en baby hvis vi selv skal betale. og sådan trorjeg mange har det

Anmeld

8. september 2010

Trolde_mor

Tjuhl skriver:

jep, jeg ved det fordi min svoger har af Huntingtons Chorea og de har fået at vide, at deres ICSI behandling fortsat vil blive betalt af det offentlige - og de kan desuden få mere end et barn på det offentliges regning, hvilket man jo ikke engang kan idag ved "normal" fertilitetsbehandling.

Ej, hvor godt! Det er dejligt at der på trods af evt. nedskæringer bliver taget hensyn til dem.

Og at de kan få hjælp til flere børn, syntes jeg bare er helt fantastisk

Anmeld

8. september 2010

oo

Trolde_mor skriver:

Ej, hvor godt! Det er dejligt at der på trods af evt. nedskæringer bliver taget hensyn til dem.

Og at de kan få hjælp til flere børn, syntes jeg bare er helt fantastisk

ja uden tvivl! men det burde være ens for alle - huntingtons chorea er ligeså lidt selvforskyldt som ufrivillig barnløshed er jo

Anmeld

8. september 2010

Trolde_mor

Tjuhl skriver:

ja uden tvivl! men det burde være ens for alle - huntingtons chorea er ligeså lidt selvforskyldt som ufrivillig barnløshed er jo

Enig.. syntes man vælger at spare på helt forkerte områder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.