Madrasser til tremmesenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

thilde-tusindfryd

Hør eller skumgummi ?

Jeg har læst forskellige steder, at babyer helst skal ligge på et fast underlag. Så måske var en hørmadras ikke helt af vejen ? Den er jo lidt hård i det.

Hvad har I selv foretrukket og hvorfor ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

thilde-tusindfryd

IKEA har et rimeligt udvalg i madrasser. Har fundet tre, som jeg synes, er mest aktuelle for mig, ift. pris og kvalitet.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18682/compare

Nogen der har erfaring med disse ?

Anmeld

14. september 2010

oerbaek

thilde-tusindfryd skriver:

Det er jo umuligt at vurdere andres økonomi. Hvad der er dyrt for nogen, er billigt for andre.

JEG synes, det er dyrt, ift. hvad jeg har af ressourcer. Jeg kan desværre ikke bruge 500 kr. på en madras. Så jeg er nødt til at finde en billigere løsning.

Var forbi Jysk idag og kigge på deres madrasser. De havde en til 299 kr., men den så godt nok noget sølle ud. Kun 5 cm, så vidt jeg ku se. Den eneste, der så ud til at være god, kostede 499 kr. Så det blev ihf ikke der.

Det var heller ikke meningen jeg ville vurdere nogens økonomi, det var ikke sådanne ment.

Jeg har desværre ikke erfaring med andre madresser.

Anmeld

14. september 2010

thilde-tusindfryd

oerbaek skriver:

Det var heller ikke meningen jeg ville vurdere nogens økonomi, det var ikke sådanne ment.

Jeg har desværre ikke erfaring med andre madresser.

Ok

Anmeld

14. september 2010

thilde-tusindfryd

Jeg fandt en debat på min-mave.dk om babymadrasser - der er generelt mere gang i debatterne på den side ift. her, tilsyneladende sker der jo ikke meget på dette forum

I den debat blev der foreslået, at man ku' købe en voksen skumgummi madras og så klippe til flere små og sy til. Så har man madrasser til både tremmeseng, lift, barnevogn osv. Det kan jo ellers blive en rasende dyr oplevelse, at skulle købe madrasser til det hele med de priser, der er på markedet.

Nogen der har prøvet dette ? Eller som har andre tips til billige løsninger ?

Anmeld

14. september 2010

oerbaek

Jeg fandt en debat på min-mave.dk om babymadrasser - der er generelt mere gang i debatterne på den side ift. her, tilsyneladende sker der jo ikke meget på dette forum

I den debat blev der foreslået, at man ku' købe en voksen skumgummi madras og så klippe til flere små og sy til. Så har man madrasser til både tremmeseng, lift, barnevogn osv. Det kan jo ellers blive en rasende dyr oplevelse, at skulle købe madrasser til det hele med de priser, der er på markedet.

Nogen der har prøvet dette ? Eller som har andre tips til billige løsninger ?

Det ved jeg da min svigerinde har gjort til hendes børn det har fungeret fint. Det kunne da være en ide at gøre, og det er jo en forholdsvis billig måde at få flere madresser på.

Når baby skal over i junior dyne kan man også bare sy en voksen dyne om til to junior dyner, der er også penge at spare der, det har jeg selv gjort

Anmeld

15. september 2010

thilde-tusindfryd

oerbaek skriver:

Det ved jeg da min svigerinde har gjort til hendes børn det har fungeret fint. Det kunne da være en ide at gøre, og det er jo en forholdsvis billig måde at få flere madresser på.

Når baby skal over i junior dyne kan man også bare sy en voksen dyne om til to junior dyner, der er også penge at spare der, det har jeg selv gjort

Lige med dyner tænker jeg, at der måske er forskel på voksendyner og børnedyner ? Fx at de der rubrikker, som dynerne består af, måske er mindre på en børnedyne ? Eller hva.... ?

Det ku man selvfølgelig finde ud af ved at gå i jysk og se på dynerne, om der er forskel. Jeg kiggede på baby-dynerne der sidst, men tænkte ikke lige på at sammenligne med voksen dyner. De kostede også en bondegård. Den billigste stod til 99 kr. Det er selvfølgelig ikke så galt, men så er det sikkert også den ringeste kvalitet, man overhovedet kan komme i nærheden af.

Med dyner er det måske heller ikke så slemt med udgiften, da man vel ikke behøver have tre forskellige ? Når de er helt små, så kan man jo bare tage deres dyne med over i liften og barnevognen, så de kun har een ? Og de når bliver lidt større, så sover de primært eet sted, nemlig i deres seng. Hvis man får brug for at de sover andre steder, så kan man bare tage deres dyne med.

Med en madras er størrelsen det afgørende. Madrassen til tremmesengen skal være 60x120 og derfor passer den ikke til liften og barnevognen osv.

Anmeld

15. september 2010

oerbaek

Lige med dyner tænker jeg, at der måske er forskel på voksendyner og børnedyner ? Fx at de der rubrikker, som dynerne består af, måske er mindre på en børnedyne ? Eller hva.... ?

Det ku man selvfølgelig finde ud af ved at gå i jysk og se på dynerne, om der er forskel. Jeg kiggede på baby-dynerne der sidst, men tænkte ikke lige på at sammenligne med voksen dyner. De kostede også en bondegård. Den billigste stod til 99 kr. Det er selvfølgelig ikke så galt, men så er det sikkert også den ringeste kvalitet, man overhovedet kan komme i nærheden af.

Med dyner er det måske heller ikke så slemt med udgiften, da man vel ikke behøver have tre forskellige ? Når de er helt små, så kan man jo bare tage deres dyne med over i liften og barnevognen, så de kun har een ? Og de når bliver lidt større, så sover de primært eet sted, nemlig i deres seng. Hvis man får brug for at de sover andre steder, så kan man bare tage deres dyne med.

Med en madras er størrelsen det afgørende. Madrassen til tremmesengen skal være 60x120 og derfor passer den ikke til liften og barnevognen osv.

jeg gjorde det med dynen da vi fik dreng nr 2 (der er kun 23 mdr mellem mine drenge) og den store dreng skulle have dyne med i dagpleje, jeg syns det dyrt med 2 så små børn og skulle ud og give ca 3-400 for en rimelig junior dyne.

Ja jeg kan godt følge dig med madressen.

Anmeld

15. september 2010

LC

lotchen skriver:

Jeg har købt en rigtig lækker madras i Jysk - uhm, sådan en jeg selv ville ønske at ligge på. Min veninde fik anbefalet IKEA's madras af sin sp, den der har top som æggebakker, eller hvad skal man sige - de skulle være super til at aflaste og forme sig rigtigt under baby. Min veninde har den og er glad for den! 

Min datter har en af dem fra ikea der er æggebakke formet. og hun sover godt om natten, så vi er glade for den.

Anmeld

17. september 2010

thilde-tusindfryd

LC skriver:

Min datter har en af dem fra ikea der er æggebakke formet. og hun sover godt om natten, så vi er glade for den.

Ja, jeg må indrømme, at jeg også indtil videre er mest til madrasserne i Ikea, både pga prisen og kvaliteten.

Men vil lige prøve at tjekke en skumbutik, hvad det koster at lave nogle selv i samme materiale.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.