Madrasser til tremmesenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.077 visninger
40 svar
0 synes godt om
7. september 2010

thilde-tusindfryd

Man kan få forskellige tykkelser og typer af børnemadrasser til tremmesenge. Hvordan finder man den rigtige ? Hvad skal man tage højde for ?

Fx. har IKEA en madras til 79 kr. Den er 5 cm tyk. Er det nok ? Fx til en baby ? Og materialemæssigt står der:

produktbeskrivelse og mål
Betræk: Fiberstof af polypropylen.
Komfortmateriale: Polyuretanskum 25 kg/m3.
Nogen anvisninger på, hvorvidt der er skadelige kemiske stoffer i dette materiale ? Kunne man fx med fordel vælge en øko-madras ? Og hvor køber man sådan nogle og til hvilken pris ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

isimaven

hej
umiddelbart synes jeg 5 cm lyder tyndt også for en baby.
Vi har altid brugt dunlopillo madresser til vores ca. 7-8 cm tykke. De har et vaskbart betræk og fyld af natur latex. Virkelig gode madresser. Vi har købt vores i babysam

knus isimaven 28+1

Anmeld

8. september 2010

DK

I Ikea har de mange forskellige madrasser og topmadrasser at vælge imellem til tremmesengen. Vi valgte en mellemdyr løsning. Ikke den billigste men heller ikke den dyre madras hvor der var fjedre i. Prøv at køre ind i Ikea og kig på det. Det var langt nemmere at vælge når man stod og kunne kigge og føle på madrasserne og topmadrasserne IRL, frem for på nettet!

Anmeld

8. september 2010

Silas&Mille

Vi kiggede også på den billige fra Ikea, men blev enige om at den ikke var tyk nok. Baby skal jo ligge godt i sengen

Vi valgte også en mellemdyr løsning, Vi købte den de har til 229 kr og er 8 cm i tykkelse. Den føles i hvert fald lækker

Mellemdyr:  hvis man da kan kalde 229 kr dyrt

Anmeld

8. september 2010

Tullebobs

Vi har også den mellemdyreste fra Ikea - og den er dejlig tyk - faktisk er den tykkere en Babysams helsemadras, som vi havde til den store.

Anmeld

8. september 2010

L.J.L

vi har så den billige fra Ikea Og vores søn sover helt fint på den

Anmeld

8. september 2010

Ni-ko-li-ne

5 cm lyder lidt tyndt:0)

vi har en dunlopillo 8 cm, den fik hun i dåbsgave... indtil da sov hun ved os...  i liften og barnevognen brugte vi den der der er ægge-bakke formet

Anmeld

8. september 2010

SHERO

Elias har også en fra IKEA, kan ikke huske hvor dyr den var, men den er ikke særlig tyk, så tror det er en billige, og han sover som en sten hver nat, og man man ikke mærke bunden igennem, så tror bestemt ikke det er et problem-...

Anmeld

8. september 2010

svensker

Vi har valgt den dyreste, fordi de er samme materiell som i dunpillo madrassen der vi købt til barnevognen og vi har en idee om at de er bedre for baby at sove på samme type materiell. 

Har fået af vide at der ikke kommer husstøvmider i dem... 

Anmeld

8. september 2010

klmf

Jeg har købt en rigtig lækker madras i Jysk - uhm, sådan en jeg selv ville ønske at ligge på. Min veninde fik anbefalet IKEA's madras af sin sp, den der har top som æggebakker, eller hvad skal man sige - de skulle være super til at aflaste og forme sig rigtigt under baby. Min veninde har den og er glad for den! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.