Madrasser til tremmesenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

thilde-tusindfryd

Tak for de mange fine tips

Det behøver ikke være fra Ikea. Det er bare der, jeg har fået tip om, at de har en madras, som passer i størrelsen til den tremmeseng, jeg har købt. Men man kan da sikkert på dem andre steder også, fx i Jysk eller Babysam. Så jeg vil meget gerne have tips til andre steder også.

Et kriterie er bare, at det ikke er for dyr en madras, da jeg har begrænset økonomi. Så derfor havde jeg kigget hos Ikea. Jysk er jo også ret billigt, så måske sku jeg lige kigge der oss. Babysam, er det ikke generelt noget dyrere ?

Er der nogen, der har erfaring med at købe brugte madrasser ? Er det for ulækkert eller kan det lade sig gøre at finde nogen, der er forholdsvis ubrugte og nye ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Tjuls

Når det kommer til Lokes sengeplads, så har vi altid brugt en del på det, da det er vigtigt man sover godt.. Uanset alder.

Så vi har altid brugt madrasser fra Flexa..

Det samme har han nu i sin junior seng (også fra Flexa).. Det er en skummadras, men også meget mere.. Det er også en latexmadras..

Men du vil nok anse det som værende for dyrt, da priserne vidst ligger fra 998,- for en madras og betræk kommer oveni..

Jeg synes hellere ikke just det er billigt, men der er så lang garanti, og elsker deres produkter..

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

thilde-tusindfryd skriver:

Man kan få forskellige tykkelser og typer af børnemadrasser til tremmesenge. Hvordan finder man den rigtige ? Hvad skal man tage højde for ?

Fx. har IKEA en madras til 79 kr. Den er 5 cm tyk. Er det nok ? Fx til en baby ? Og materialemæssigt står der:

produktbeskrivelse og mål
Betræk: Fiberstof af polypropylen.
Komfortmateriale: Polyuretanskum 25 kg/m3.
Nogen anvisninger på, hvorvidt der er skadelige kemiske stoffer i dette materiale ? Kunne man fx med fordel vælge en øko-madras ? Og hvor køber man sådan nogle og til hvilken pris ?

Både hans madras i barnevogn og i hans junior seng er fra AeroSleep.

I hans junior seng er det som topmadras. Den tillader ham at ånde, da han ligger på noget der minder om bikube struktur. Den har indbygget tisseunderlag i hele dens brede og længde - men det er under bikube strukturen, så det er ikke i direkte berrøing med frederic. 

Den kan vaskes på 60 grader og tørrer på 20 min. Altså hvis der sker uheld har man stadig en seng + madras han kan sove i til aften. Og der er ikke noget der trænger ned i madras og derved 'lever' videre som bakterier mm i madras.

Mange sætter jo blot deres madras til at tørre uden at tænke over at det 'lever' videre i madras selvom den er tørret...

Anmeld

9. september 2010

thilde-tusindfryd

Tjuls skriver:

Når det kommer til Lokes sengeplads, så har vi altid brugt en del på det, da det er vigtigt man sover godt.. Uanset alder.

Så vi har altid brugt madrasser fra Flexa..

Det samme har han nu i sin junior seng (også fra Flexa).. Det er en skummadras, men også meget mere.. Det er også en latexmadras..

Men du vil nok anse det som værende for dyrt, da priserne vidst ligger fra 998,- for en madras og betræk kommer oveni..

Jeg synes hellere ikke just det er billigt, men der er så lang garanti, og elsker deres produkter..

Ja...det er nok i overkanten

Men selvfølgelig vil jeg gerne købe en god madras til mit barn. Især så længe barnet er så lille, så er det jo vigtigt, når de ligger så meget ned. 

Håber bare det kan gøres noget billigere end det.

Anmeld

9. september 2010

thilde-tusindfryd

Mor til Frederic skriver:

Både hans madras i barnevogn og i hans junior seng er fra AeroSleep.

I hans junior seng er det som topmadras. Den tillader ham at ånde, da han ligger på noget der minder om bikube struktur. Den har indbygget tisseunderlag i hele dens brede og længde - men det er under bikube strukturen, så det er ikke i direkte berrøing med frederic. 

Den kan vaskes på 60 grader og tørrer på 20 min. Altså hvis der sker uheld har man stadig en seng + madras han kan sove i til aften. Og der er ikke noget der trænger ned i madras og derved 'lever' videre som bakterier mm i madras.

Mange sætter jo blot deres madras til at tørre uden at tænke over at det 'lever' videre i madras selvom den er tørret...

Det lyder avanceret

Skal der være de der ting i madrassen ? Kan man ikke nøjes med mindre ?

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

thilde-tusindfryd skriver:

Det lyder avanceret

Skal der være de der ting i madrassen ? Kan man ikke nøjes med mindre ?

vi har i hans junior seng en dejlig madras fra jysk og har købt den der fantastike topmadras..

søgte lige hurtigt på nettet for at se om jeg kunne forklare deres koncept mere enkel og her er det:

http://kaereboern-odense.dk/search/aerosleep-madras-1571.html?q=aerosleep&qf.x=6&qf.y=4

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

Madrassen til Lauras seng kostede kassen, men så er den også allergivenlig og af de lækreste materialer. Den er 8 cm. tyk

Anmeld

9. september 2010

thilde-tusindfryd

Jeg har lige tjekket hos jysk. De har ikke så meget at vælge imellem. Samme slags i tre forskellige tykkelser og størrelse. Og der er ikke nogen beskrivelse af deres madrasser.

Anmeld

10. september 2010

thilde-tusindfryd

Jeg har fundet en pjece fra forbrugerstyrelsen omkring køb af sengeudstyr. Den har et afsnit om senge og madrasser til børn. Der skriver de følgende om madrasser:

Madrassen i barnesengen skal være fast, så barnet kan bruge og udvikle sine muskler. En hård madras fordeler stød og slag bedst og kan bruges på en fast sengebund. Den bløde madras bruges på en tremmebund.

Madrassen skal passe nøje til sengebunden, så der ikke er åbninger ved siderne, hvor barnet evt. kan få foden i klemme.

Madrassen af polyurethanskum (skumgummi) skal være mindst 5 cm tyk, og det er praktisk, hvis betrækket kan tages af og vaskes. Det er en skrøne, at skumgummimadrasser afgiver giftige dampe.

Der er ingen grund til at investere i en springmadras til barnesengen, da det lille barn ikke kan udnytte madrassens fordele.

Anmeld

10. september 2010

thilde-tusindfryd

Og de skriver bl.a. dette om brugte madrasser:

Madras og allergi

Man skal ikke lade madrasser gå i arv, da brugte madrasser ofte indeholder allergener fra fx husstøvmider og dyr. Madrassen kan desuden indeholde skimmelsvampe. Ny madras til nyt barn gælder, uanset om barnet skulle være disponeret for allergi eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.