Det er typisk i de fleste børn, at de har en periode, hvor de ikke rigtigt leger, men de roder bare hele tiden og gerne vil underholdes. Det er afhængigt at børnene, hvor lang den periode varer... Vi har selv haft det samme med vores ældste. Og faktisk tror jeg, at perioden holder længe med første barn, for de søger bare selskab hele tiden og vi har haft gjord så meget sammen med dem som babier, at det er svært at pludseligt stoppe... Jeg ville bare sige, at du skal prøve på at finde på mange spændende ting for hende, så hun kan underholde sig selv. Helst gem nogle legetøj så du kan rotere dem og på den måde er der altid noget spændende. Jeg har med vilje putte nogle sjove ting ind i køkkenskabe, for jeg vidste, at han altid skal rode i den. Der var altid mange plastik flaske, cola doser, alt muligt ting som jeg bare gemte der og han brugte masser af tid på det... Og en typist fejl som jeg ser igen og igen er, når børnene (som sagt especielt første barn) vil se på noget eller bliver nysgerrig i et eller andet sted så holder de fast på mors hånd og siger, at de vil gerne derover, men kun med mor. Og mor siger altid: nå skat, vil du se på det legetøj eller på det der eller et eller andet? nååååå skat ooookkkkk... Jeg kan se, at en gang i mellem skulle de udfordres lidt og sige: kan du selv gå der ovre og se, hvad der er? Eller kan du selv gå derover og så vis mig, hvad du har fundet? Eller noget af den slags. Vi har det meget svært med at sige nej, når vores første barn kraver noget af os. Jeg mener self. ikke som kritik, for jeg selv har været der indtil jeg fik nr2 og ikke har haft så meget tid mere til at sidde og lege og følge storbror hele tiden...
Og han sov så dårligt dengang, så jeg kan sagtens forstå dig at meget tit gider man ikke noget mere og man savner lidt fri en gang i mellem. Nu men den lille har jeg det også skidt med søvn, men jeg kan se, at storbror kan lave en del af underholding så det bliver helt sikker bedre på den område.
Prøv at holde fast! Om ikke så lang tid begynder de at bruge mere tid på legetøj og korte film! (her elsker storbror rasmus klump! For kun nogle få måneder siden kunne han ikke engang sidde stille foran en skærm i 2sek. Nu kan han sagtens sidde i 20min eller nogle gange 30min og kikke Rasmus klump eller noget lignende. Nogle gange stopper han selv og leger noget andet, nogle andre gange slukker jeg og så finder han på noget andet at lave)
Anmeld