pressede citroner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.386 visninger
25 svar
0 synes godt om
7. september 2010

Milka

det er så længe siden jeg har skrevet et indlæg at jeg knap nok ved hvad jeg skal sige, selvom der er sker så meget hele tiden!

måske det hjælper hvis jeg henter en kop kaffe?

2 sek ...

...

...

..

..

.

.

så. nu har jeg kaffe

i morges da jeg forlod pigerne i vuggestuen var der kun én af dem der græd, det er da fremskridt!! og her troede jeg at indkøringen blev en ommer, da vi alle blev syge midt i det hele. pigerne fik tredagesfeber OG halsbetændelse og måtte blive hjemme næsten hele sidste uge. det var virkelig ikke sjovt, ikke kun fordi de var syge, men fordi de tydeligvis keder sig bravt herhjemme. omvendt er de bare i tophumør når de har været i vuggeren, selv på de hårde dage lige i starten.

lilja var jo begyndt at vågne grædende om natten lige efter vuggestuestart, og måtte ind til mig og sove. jeg blev helt vant til at have hende hos mig, hun sov simpelthen så pænt! ikke noget med at karte rundt i hele sengen, nænej, hun lå artigt under dynen hele natten og vækkede mig om morgenen med et kys og et HEJ!, så kravlede hun ud af sengen og løb ind til luca og råbte HEJ!, og så tilbage til mig, tilbage til luca, osv osv. det er bare den dejligeste måde at vågne på og sengen føles helt tom nu hvor hun åbenbart ikke har behov for mig om natten mere!

jeg har det bedre med vuggestuen nu end jeg havde lige i starten, jeg kan godt se at de gør et godt stykke arbejde med mine piger selvom de ikke just arbejder under de bedste vilkår med nedskæringer og besparelser og alt det. tror jeg var forfærdet over hvordan virkeligheden er! men som der også står på den plakat med en citron på der hænger dernede: vi er ikke sure, bare pressede...

men det ligger godt nok langt væk. vi er begyndt at cykle med anhængeren derhen, alt i alt 18km for mig om dagen! det er ret hidsigt for én der ikke rigtig har motioneret i halvandet år, men det er dejligt, og jeg kan mærke at det gør mig godt og gør mig glad

på fredag skal jeg ned og se på den institution som vi gerne vil i og som pigerne nu står som nr 1 og 2 til på ventelisten. den ligger tre minutter herfra og er en lille og meget eftertragtet integreret institution. der er kun 11 børn i vuggestuedelen!! pladserne bliver stadig først ledige i februar, men jeg vil lige syne det og se hvordan det føles. så skal pigerne jo starte forfra igen, men så bliver de der til gengæld i mange år frem

jeg var hos lægen i går for at få en sygemelding, fordi jeg har været udmattet, udkørt og stresset og har ikke haft det godt de sidste mange måneder. jeg fik min sygemelding (6 uger) og scorede (overraskende) højt på en depressionstest hun fik mig til at tage. hun spurgte hvad jeg havde behov for og jeg svarede: ro. jeg har behov for ro. for at hvile mig. for at komme mig. (pga en angstlidelse jeg render rundt med er jeg ret sart overfor stress, derfor det store behov for at sunde mig)

så nu har jeg seks uger! dette betyder også at jobcenteret fucker af med deres aktivering. og så har jeg aftalt med dem at jeg kan komme på et iværksætterkursus lige så snart jeg er raskmeldt, så jeg kan få inspiration og redskaber til at blive selvstændigt erhvervsdrivende. det bliver fedt!

er der nogen der stadig læser med?  hallllooooooo  men nu er i da opdaterede på hvad der sker hjemme hos fam. thorsen. her et billede af et par tredagesfeberramte tøser (uanset hvor syge de er æder de mig altid ud af huset alligevel)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

oo

avra, der sker mange ting i det lille hjem! det lyder jo rigtig spændende med den nye institution - også selvom I skal vente på den lidt endnu. og så håber jeg virkelig de 6 uger gør dig godt!! jeg er ret bange for, at Søren er ved at gå ned med stress, han er lige inde og berøre det nogle gange, men så slår han det hen og jeg sidder bare og tænker SHIT!. men han har da fået en tid hos lægen imorgen, fordi han ikke kan sove om natten når han skal på arbejde dagen efter...

er det stadig Luca der har det lidt svært med vuggeren? eller hvordan? det er sjovt, for jeg har altid tænkt mig dem sådan at Luca var den ultrahårdføre "jeg klarer ærterne" tøs og Lilja var den mere "nejnej, lad os nu liiiige" tøs og så er det måske egentlig lidt omvendt. Men nu var Lilja også den første til at bløde helt op da vi var på besøg og bare sige dav og give udtryk for, at det sgu da var skide hyggeligt med to fuldkommen fremmede mennesker i stuen - og så stod Luca der og tænkte "der stikker noget under" (hvilket der selvfølgelig også gjorde, vi skulle jo have alle deres ting med hjem!)

forresten...hvor fedt at de har sådan et iværksætterkursusdimmerlimmer, så du kan komme igang med noget der rent faktisk er relevant for DIG når det er!!

Anmeld

7. september 2010

Milka

Tjuhl skriver:

avra, der sker mange ting i det lille hjem! det lyder jo rigtig spændende med den nye institution - også selvom I skal vente på den lidt endnu. og så håber jeg virkelig de 6 uger gør dig godt!! jeg er ret bange for, at Søren er ved at gå ned med stress, han er lige inde og berøre det nogle gange, men så slår han det hen og jeg sidder bare og tænker SHIT!. men han har da fået en tid hos lægen imorgen, fordi han ikke kan sove om natten når han skal på arbejde dagen efter...

er det stadig Luca der har det lidt svært med vuggeren? eller hvordan? det er sjovt, for jeg har altid tænkt mig dem sådan at Luca var den ultrahårdføre "jeg klarer ærterne" tøs og Lilja var den mere "nejnej, lad os nu liiiige" tøs og så er det måske egentlig lidt omvendt. Men nu var Lilja også den første til at bløde helt op da vi var på besøg og bare sige dav og give udtryk for, at det sgu da var skide hyggeligt med to fuldkommen fremmede mennesker i stuen - og så stod Luca der og tænkte "der stikker noget under" (hvilket der selvfølgelig også gjorde, vi skulle jo have alle deres ting med hjem!)

forresten...hvor fedt at de har sådan et iværksætterkursusdimmerlimmer, så du kan komme igang med noget der rent faktisk er relevant for DIG når det er!!

det er nemlig bille der er den hårdføre, selvom man ikke skulle tro det! fx var det luca der storvrælede i morges da jeg gik.

det er en rigtig god ting at søren skal til lægen, og jeg håber han har en forstående en af slagsen. stress kan bare presse en helt ind i et hjørne og ødelægge livsglæden fuldstændigt

Anmeld

7. september 2010

TbCp

Sikke en lettelse det må være med den sygemelding!!! Det var ski da også det mindste hun kunne give dig!

Og så hjælper det nok også på det hele at det begynder at køre bedre i institutionen.... har du nogen ide om hvor de har den plakat fra? ville SÅ gerne give min mor en ned til hendes institution

Nyd nu dine uger og få slappet af!

Anmeld

7. september 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeps,jeg læser skam fra ende til andenVil jo vældig gerne følge med i dit og tøsernes liv,og er bare så glad for at høre at der sker fremskridt

Anmeld

7. september 2010

Milka

TbCp skriver:

Sikke en lettelse det må være med den sygemelding!!! Det var ski da også det mindste hun kunne give dig!

Og så hjælper det nok også på det hele at det begynder at køre bedre i institutionen.... har du nogen ide om hvor de har den plakat fra? ville SÅ gerne give min mor en ned til hendes institution

Nyd nu dine uger og få slappet af!

jeg ser efter hvem afsenderen er på plakaten

Anmeld

7. september 2010

Milka

Pernilleh skriver:

Jeps,jeg læser skam fra ende til andenVil jo vældig gerne følge med i dit og tøsernes liv,og er bare så glad for at høre at der sker fremskridt

du er så sød pernilleh

Anmeld

7. september 2010

sarahb

Hvor er det bare dejligt at det går bedre med dem, det er jo helt fantastisk.
Hvor er de unger bare så dejlige selv med feber

Ja den plakat er bare super fed, har set den et par gange og den er så cool!!!
Skønt at høre fra dig igen, det er alt for lææænge siden.

Anmeld

7. september 2010

Skouboe

Jeg læser også sporadisk med herinde - når ikke jeg er ved at dø af stress over en mand der aldrig er hjemme, en 1½ årig der er totalt pylret og hvis verden bryder sammen med 10 minutters mellemrum og et spædbarn der - udover at være en mokke af natur - synes at 5 ugers tigerspringet skal trækkes ud og ud og ud...

Dejligt at høre at indkøringen af tøserne går bedre og at du fik din sygemelding og dit iværksætterkursus. Det var vist også på tide at tingene begyndte at gå den rigtige vej for jer, var det ikke?

Anmeld

7. september 2010

JustAnotherName

Yes, jeg læste rup og stub.

Jeg følger skam med i dig og bøtternes liv, alt det jeg nu kan... 

Men nu er maden på bordet, så jeg må gøre det kort!
Det glæder mig at pigerne trives, og at alt det VS-start går meget bedre.

Og godt at du fik reageret og fik din sygemelding. Vigtigt!!
Pas på dig selv, og få tid til at sunde dig helt og komme ordentligt ovenpå igen.

Kærlige krammere fra os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.