Bayze skriver:
Altså der er ingen tvivl om at det er mig der har det bedste tag på Anthon - det har det været hele tiden og sådan er det stadig. Nu gik min amning jo i fisk allerede efter 4 uger, så derfor har den ikke alene "bundet mig" til Anthon. Efter godt 5 uger begyndte jeg at ride igen, er seriøs dressurytter og har min egen hest, så var jo vild for at kome i gang igen. Så siden da har jeg været afsted stort set hver dag i ca 2 timer. Det var vildt hårdt i starten, stressede helt vidlt, men syntes omvendt også det var vigtigt for min egen trivsel.
I starten kunne Rasmus godt rende ind i at Anthon græd meget og han havde svært ved at stoppe det (nu var han jo MEGET urolig de første par måneder), gik det helt galt ringede han efter mig og så kom jeg bare hjem og så prøvede vi igen næste dag. Men der er absolut INGEN tvivl om at det er det faktum at jeg har ladet de to have en daglig stund for sig selv der har gjort at Rasmus stille og roligt er blevet super god til at tackle ham, og han har også knyttet sig helt vildt til ham og lært ham at kende på en anden måde ved at være selv med ham. Det er stadig sådan indimellem at han ringer efter mig og så smider jeg hvad jeg har i hænderne og kommer hjem, men der går langt imellem (nu har vi jo lige haft det lede 19 ugers tigerspring
). Jeg synes at det for os har været et kæmpe plus for alle parter at vi har gjort sådan, hvis ikke jeg engang imellem slap roret, så ville Rasmus aldrig komme til fadet og når han var, så ville jeg sidde og rette på ham, som den mor af værste skuffe jeg kan være
SÅ, det jeg vil sige er, I skal bare stille og roligt tage hul på at vænne jer til at du tager lidt afsted og de er alene, så skal Johanne nok "tage ham mere til sig" igen. Det er nødvendigt for dig, det er godt for faren og det er jo også godt for Johanne. Men det kommer nok til at gøre lidt ondt i hjertet på dig i starten
. Men Maria, du skal jo tage hul på at bryde lidt med efter-fødsels-symbiosen på et eller andet tidspunkt, og nu er hvert fald ikke for tidligt. Gud forbyde det, men vi skal jo aflevere dem i pasning inden vi når at se os om BUHUUU
Kære Tina, hvor er det skønt at høre at jeg ikke er alene om gerne at ville lidt ud selv, og hvor er den dejligt for jer at det er gået så fint med at lade Rasmus tage over. Manden her har sådan set hele tiden støttet mig i, at jeg skulle få lov til at have lidt egentid, men her i de hårdeste sommermåneder, hvor han er på arbejde HELE tiden, har det bare ikke rigtig kunne lade sig gøre, og nu hvor vi har mulighed for det igen, går det bare slet ikke. Jeg glæder mig enormt til at komme ud og løbe en tur igen, og faktisk til at komme på arbejde nogle timer. Jeg er forsker og det er bare ikke et job man lægger i skuffen eller får en vikar til, når man ikke er der, og glæder mig til at komme på kontoret et par timer, lukke døren og tænke og kommunikere med mine kolleger. Indtil nu har jeg haft Johanna med til projektmøder og til jobmiddage, fået mine specialestuderende til at gå tur med barnevognen og vejledt over telefonen mens jeg ammede
. Jeg føler egentlig ikke, at det er mig, der lider af seperationsangsten (nærmere jeg skiller mig lidt ud fra flertallet ved overhovedet at have lyst til at tage hjemmefra uden min baby). Vi har øvet med sutteflaske her de sidste uger og har endelig fået DET til at fungere, og mor her har malket mælk, så alt er klart til at far kan tage over, men han mister modet lidt, når hun bliver så ked af det hos ham. Jeg tror jeg skal dele jeres succeshistorie med Rupert og håber vi også får det til at lykkes her
.