Forkølet baby - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2010

Bayze

Tanja78 skriver:

Snottet bliver løst ja  Men alt afhængig af hvor stor din pige er, så ville jeg suge det resterende hvis du kan høre, at der stadig sidder noget tilbage - det gjorde vi hun er jo ikke så stor..

Jeg kunne ikke få det der sugemonster til at virke, men det løber hevrt fald ud nu Lile trold altså...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Bayze

lillespurv19 skriver:

Lærke har været forkølet og haft feber siden torsdag, så føler med dig, det er så synd for de små pus

Hun sover dag og nat i sin barnevogn med hovedet hævet og så drypper vi med saltvand, det hjælper rigtig godt!

God bedring

Ja, det er simpelthen forfærdeligt når de er dårlige, puh, det er jeg godt nok ikke særlig god til....

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal klare den der med hovedgærdet for i barnevognen er der kun én indstilling og det er helt op at sidde. Men kan måske bare ligge noget under den så den kun kommer halvvejs op. Og en baby på 4½ måned må godt ligge sådan? (tænker ryg og alt det der)

Anmeld

6. september 2010

Bayze

Maise skriver:

åhh ja kender det ( så er det ikke nu jeg skal fortælle dig at børn har ca. 80 snotdage om året når de starter i institution) nå men min pige på 8 mdr. er også forkølet og saltvanddråber min redning. man køber dem på apoteket og det er i små pipetter som man knækker lågen af på og så bare trykker saltvandet ned i næsen på dem. man skal gøre det hurtigt, for de  er jo ikke så vilde med det.

Men det hjælper. snotten vælter ud på min pige når jeg gør det. dertil så evt. stil nogle klodser under sengen i hovedenden, det hjælper også. jeg synes at når vi bruger de dråber at så er det værste væk efter et par dage.

held og lykke

Åhh, super - det er rart at høre at I andre har været der. Og jeg ved jo godt at det er uomgåeligt - og ja specielt når han skal ud i pasning - BUHUU!!!!!!

Klodser under sengen, hmmm, den må jeg vist tænke lidt videre over... Kommer din pige ud og sove når hun er forkølet?

Anmeld

6. september 2010

Maise

Bayze skriver:

Åhh, super - det er rart at høre at I andre har været der. Og jeg ved jo godt at det er uomgåeligt - og ja specielt når han skal ud i pasning - BUHUU!!!!!!

Klodser under sengen, hmmm, den må jeg vist tænke lidt videre over... Kommer din pige ud og sove når hun er forkølet?

ja eller telefonbøger eller lign. ja saltvand i næsen og så lige ud med det værste snot og så ud og sove i sin voksi, det er jo drønkoldt om morgenen. gik noget på ørene, har nemmere tendens til noget ørehalløj når de er forkølede.

Anmeld

6. september 2010

Tina2

Bayze skriver:

Æææææv, min baby er blevet forkølet Selvom det "kun" er en forkølelse er jeg slet ikke godt til at se ham "ramt" alligevel.... Vi har slet ikke sovet i nat, han kunne jo for pokker ikke få luft gennem næsen så larmede som et helt damplokomotiv, det lille pus.

Men hvad er det nu man kan gøre for dem når de er forkølede - er det bla noget med saltvandsdråber og hvad er det lige man gør med dem?'

Dukan få sådan nogle små saltvandspapler eller hvad de hedder- på apoteket og dem kan du dryppe ham i næsen med... Og da det kun er saltvand må du gerne bruge det flere gange om dagen....

Vil anbafale dig IKKE at bruge den der snotsuger, for den fremmer mere snot......

Anmeld

6. september 2010

Bayze

Maise skriver:

ja eller telefonbøger eller lign. ja saltvand i næsen og så lige ud med det værste snot og så ud og sove i sin voksi, det er jo drønkoldt om morgenen. gik noget på ørene, har nemmere tendens til noget ørehalløj når de er forkølede.

Er gjort

I øvrigt - vi valgte i starten IKKE at anskaffe os en voksipose. Men nu er han jo for længst vokset ud af liften, han er en STOR dreng, men tror du vi kan få god nytte af en voskipose her over vinteren eller er det nok med en god dyne mon?

Anmeld

6. september 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Dukan få sådan nogle små saltvandspapler eller hvad de hedder- på apoteket og dem kan du dryppe ham i næsen med... Og da det kun er saltvand må du gerne bruge det flere gange om dagen....

Vil anbafale dig IKKE at bruge den der snotsuger, for den fremmer mere snot......

Saltvandsdråberne har jeg taget i brug nu, det virkede fint. Den der slamsuger kunne jeg ikke rigtig få til at virke, men nu du siger det, så kan jeg også huske at min sp sagde at den kunne hun ikke anbefale...

Tak søde

Anmeld

6. september 2010

Tina2

Bayze skriver:

Saltvandsdråberne har jeg taget i brug nu, det virkede fint. Den der slamsuger kunne jeg ikke rigtig få til at virke, men nu du siger det, så kan jeg også huske at min sp sagde at den kunne hun ikke anbefale...

Tak søde

Nej jo mere man suger jo mere snot dannes der.... Er også derfor gamle mennesker på plejehjem ikke sådan bli'r suget mere som de gjorde da jeg startede i faget for 15 år siden... For suger man det slim dannes der mere, det samme med snot:-)

Og så bare godt medsaltvand så snottet bli'r fortyndet og det bli'r nemmere for ham at trække vejret....

God bedring med lækkermåsen!

Anmeld

6. september 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Nej jo mere man suger jo mere snot dannes der.... Er også derfor gamle mennesker på plejehjem ikke sådan bli'r suget mere som de gjorde da jeg startede i faget for 15 år siden... For suger man det slim dannes der mere, det samme med snot:-)

Og så bare godt medsaltvand så snottet bli'r fortyndet og det bli'r nemmere for ham at trække vejret....

God bedring med lækkermåsen!

Tak skal du have, håber hurtigt han er ovre det

Anmeld

6. september 2010

XXSS

Bayze skriver:

Jeg kunne ikke få det der sugemonster til at virke, men det løber hevrt fald ud nu Lile trold altså...

Dejligt så må vi håbe, at det hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.