Forkølet baby - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.263 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Bayze

Æææææv, min baby er blevet forkølet Selvom det "kun" er en forkølelse er jeg slet ikke godt til at se ham "ramt" alligevel.... Vi har slet ikke sovet i nat, han kunne jo for pokker ikke få luft gennem næsen så larmede som et helt damplokomotiv, det lille pus.

Men hvad er det nu man kan gøre for dem når de er forkølede - er det bla noget med saltvandsdråber og hvad er det lige man gør med dem?'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

XXSS

Hovedet højt når hun sover og saltvandsdråber - evt suge med en næsesuger.. Det hjalp os, Freya var snot hamrende forkølet i et par uger og der fik hun det... Og hvis du ammer siges det at modermælk i næseborene hjælper..

Du drypper en dråbe eller par dråber af saltvandet ind i hvert næsebor - så bliver snottet løst og så kan du nemt suge det.. Det skal lige være derinde i et minuts tid så løber næsen. Det er ren og skær saltvand så ikke farligt

Hvis du har en næsesuger - skubber du den ind i næsen og så suger du i den anden ende indtil du kan se, at snottet sidder i hovedet på suger (det opsamlede snot sidder på en skumfidus så du får det selvfølgelig ikke i munden)

Anmeld

6. september 2010

Maise

Bayze skriver:

Æææææv, min baby er blevet forkølet Selvom det "kun" er en forkølelse er jeg slet ikke godt til at se ham "ramt" alligevel.... Vi har slet ikke sovet i nat, han kunne jo for pokker ikke få luft gennem næsen så larmede som et helt damplokomotiv, det lille pus.

Men hvad er det nu man kan gøre for dem når de er forkølede - er det bla noget med saltvandsdråber og hvad er det lige man gør med dem?'

åhh ja kender det ( så er det ikke nu jeg skal fortælle dig at børn har ca. 80 snotdage om året når de starter i institution) nå men min pige på 8 mdr. er også forkølet og saltvanddråber min redning. man køber dem på apoteket og det er i små pipetter som man knækker lågen af på og så bare trykker saltvandet ned i næsen på dem. man skal gøre det hurtigt, for de  er jo ikke så vilde med det.

Men det hjælper. snotten vælter ud på min pige når jeg gør det. dertil så evt. stil nogle klodser under sengen i hovedenden, det hjælper også. jeg synes at når vi bruger de dråber at så er det værste væk efter et par dage.

held og lykke

Anmeld

6. september 2010

Koen.

Lærke har været forkølet og haft feber siden torsdag, så føler med dig, det er så synd for de små pus

Hun sover dag og nat i sin barnevogn med hovedet hævet og så drypper vi med saltvand, det hjælper rigtig godt!

God bedring

Anmeld

6. september 2010

Maddox

Ja, saltvandsdråber er en god ting, når de små er forkølede/snottede.. Og du drypper bare dråberne i næsen, så det kan opløse alt det der sidder derinde  

Derudover kan det være en god idé at hæve hovedenden af hans seng, når han skal sove (evt. med et par tlf. bøger eller lignende), når hovedet er hævet bliver man ikke så hurtigt "tilstoppet"..

Men årh det stakkels lille pus.. det er aldrig sjovt, når de er syge. God bedring med ham

Anmeld

6. september 2010

Bayze

Tanja78 skriver:

Hovedet højt når hun sover og saltvandsdråber - evt suge med en næsesuger.. Det hjalp os, Freya var snot hamrende forkølet i et par uger og der fik hun det... Og hvis du ammer siges det at modermælk i næseborene hjælper..

Du drypper en dråbe eller par dråber af saltvandet ind i hvert næsebor - så bliver snottet løst og så kan du nemt suge det.. Det skal lige være derinde i et minuts tid så løber næsen. Det er ren og skær saltvand så ikke farligt

Hvis du har en næsesuger - skubber du den ind i næsen og så suger du i den anden ende indtil du kan se, at snottet sidder i hovedet på suger (det opsamlede snot sidder på en skumfidus så du får det selvfølgelig ikke i munden)

Så saltvandet opløser det der stopper til? Og så løber det bare selv ud eller hvad?

Og tak

Anmeld

6. september 2010

Bayze

Solajma skriver:

Ja, saltvandsdråber er en god ting, når de små er forkølede/snottede.. Og du drypper bare dråberne i næsen, så det kan opløse alt det der sidder derinde  

Derudover kan det være en god idé at hæve hovedenden af hans seng, når han skal sove (evt. med et par tlf. bøger eller lignende), når hovedet er hævet bliver man ikke så hurtigt "tilstoppet"..

Men årh det stakkels lille pus.. det er aldrig sjovt, når de er syge. God bedring med ham

Må prøve med de der dråber - jeg købte dem faktisk som en del af arsenalet til børneværelset allerede inden han blev født, så jeg har dem lige ved hånden

Nej hæsligt når de har det skidt, men når jeg hører hvad nogle må stå igennem med deres små, så kan jeg alligevel godt krumme lidt tæer over at klynke over en bette forkølelse. Men jeg synes nu det er slemt

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

6. september 2010

XXSS

Bayze skriver:

Så saltvandet opløser det der stopper til? Og så løber det bare selv ud eller hvad?

Og tak

Snottet bliver løst ja  Men alt afhængig af hvor stor din pige er, så ville jeg suge det resterende hvis du kan høre, at der stadig sidder noget tilbage - det gjorde vi hun er jo ikke så stor..

Anmeld

6. september 2010

Maise

Bayze skriver:

Må prøve med de der dråber - jeg købte dem faktisk som en del af arsenalet til børneværelset allerede inden han blev født, så jeg har dem lige ved hånden

Nej hæsligt når de har det skidt, men når jeg hører hvad nogle må stå igennem med deres små, så kan jeg alligevel godt krumme lidt tæer over at klynke over en bette forkølelse. Men jeg synes nu det er slemt

Tusind tak for hjælpen

bare tøm hele pipetten (hurtigt) så skal du bare se løjer.

Anmeld

6. september 2010

Bayze

Maise skriver:

bare tøm hele pipetten (hurtigt) så skal du bare se løjer.

Oh yes - det gik faktisk fint - der er hul igennem

Må de mon stadig komme ud og sove....?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.