Hvor længe prøvede i før i tog til læge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2010

Maise

hmm er lidt forskelligt fra læge til læge. jeg talte min sag godt for at blive udredt da vi havde prøvet i 1,5 år. Jeg er selv sygepejerske og kunne derfor nærmest selvdiagnostisere mig selv.

så hvis der er noget du fornemmer er "unormalt" eksempelvis anderledes cyklus, symptomer på pco, smerter, eller andet så spil på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Muffinmus

Vi prøvede i 14 mdr uden at overveje lægebesøg da jeg jo havde læst at 1 år ikke var unormalt i vores tid:-)

Så da jeg blev gravid eftere de 14 mdr var jeg lykklig. det endte jo så dog i en Ma.

Og vi gik i gang igen stort set med det samme, men der gik endnu 2 år før jeg blev gravid med min søn...

Så nogle gange skal man bare væbne sig med tålmodig og tro på det bedste:-)

Andre gange skal man jo have hjælp....

Anmeld

6. september 2010

oo

vi startede i maj 2007 og tog til lægen i sep/okt 2008. Der FINDES intet krav om, at man skal have prøvet i 2 år - men nogle læger vil ikke gå videre med tests før man når så langt. Vores læge satte alting igang med det samme og vi var allerede til samtale hos fertilitetsklinikken i november 2008 og startede første behandling december 2008.

Men det er helt normalt at prøve i op til et år, så hvis I ikke er nået helt dertil endnu, kan det godt være lægen mener I lige skal give det lidt ekstra tid

Anmeld

6. september 2010

lotte32

Vi gik til læge efter 10 mdr. og fik med det samme tid på fertilitetsklinik 

men vi kender også nogle par der blev sendt hjem igen med besked om at forsøge lidt længere.. Jeg tror der er mange ting der spiller ind, bla. alder, når lægen tager stilling til om man skal videre i systemet med det samme, eller vente og se tiden an lidt længere

Knus Lotte

Anmeld

6. september 2010

o1Mutte

Tak for jeres svar Tror også jeg bare bliver sendt hjem igen med besked om at blive ved med at prøve. Håber det nu ikke.

Anmeld

6. september 2010

Amso

Første gang jeg blev gravid tog det os lang tid over et år for at jeg blev det. Mistede det så desværre, men derefter tog det os kun et par måneder  super dejligt.. Så der er masser af tid endnu til du kan blive gravid, uden du skal bekymre dig om at i skal have hjælp til det.. I har måske bare ikke fået ramt det magiske øjeblik...  

Jeg syntes ikke det er noget man skal forhaste, i de fleste tilfælde når kroppen er klar til det skal det nok komme. Og efter 2 år's prøvning skal man selvfølgelig bede om hjælp..

Ellers er der nogen ting i selv kan jælpe til med. Ved ikke hvad i gør og ikke gør i forvejen, men f.eks. holde op med at ryge, dyrke regelmæssig motion og sådanne ting.

2. gang jeg blev gravid var jeg holdt op med at ryge, og tror for mit vedkommende at det var derfor det gik så meget hurtigere end første gang

Held og lykke med jer i hvert fald

Anmeld

6. september 2010

FruEllingsen

o1Mutte skriver:

Hejsa.

Hvor længe havde i prøvet at blive gravide før i tog kontakt til lægen ? Og blev i sendt hjem igen ?

Vi har prøvet i et år i næste måned, og har en tid tirsdag. Men er bange for at blive sendt hjem igen med besked om først at komme igen efter 2 år.

der gik et år.

Havde en kvindlig læge. og hun mente i hvert fald ikke vi skulle vente længere....

Anmeld

6. september 2010

Svei

Et år havde vi prøvet men kan ikke huske om vi pyntede lidt på det....

Anmeld

6. september 2010

Kløver

Min veninde fik at vide af lægen hun skulle komme igen når de havde prøvet 2 år, jeg blev henvist videre efter 7 mdr, men havde ikke troet det var til behandling, da jeg egentlig bare ville vide hvorfor min cyklus var så lang, og om der var en grund til det, i tilfælde af det måske var noget der ikke var så godt, da min cyklus var blevet ca 2 uger længere efter p-pille stop, end den var inden jeg startede på p-pillerne.

men håber da lægen vil hjælpe jer

Anmeld

6. september 2010

o1Mutte

Tak for jeres svar Det bliver lidt spændene imorgen hvad han siger. Frygter det lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.