Hvor længe prøvede i før i tog til læge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.905 visninger
27 svar
0 synes godt om
5. september 2010

o1Mutte

Hejsa.

Hvor længe havde i prøvet at blive gravide før i tog kontakt til lægen ? Og blev i sendt hjem igen ?

Vi har prøvet i et år i næste måned, og har en tid tirsdag. Men er bange for at blive sendt hjem igen med besked om først at komme igen efter 2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Vidunderligeunger

tror det er 2 år fra man evt. smider p-pillerne at man kan få lægehjælp..

Anmeld

5. september 2010

o1Mutte

BlyViol skriver:

tror det er 2 år fra man evt. smider p-pillerne at man kan få lægehjælp..

Mmm okay også selvom man har reglmæssig cyklus og æl ?

Anmeld

5. september 2010

grinny

Jeg mener det er et år, fordi de siger jo at man ikke kan få hjælp så længe at det stadig kan være bivirkninger fra p-pillerne men de bivirkninger burde være forsvundet efter et halvt til et helt år, siger de kloge i hvert fald

Så efter et år hvis jeg har forstået det korrekt 

Anmeld

5. september 2010

businesstigger

Jeg var til en samtale efter 8-10 mdr. Der fik jeg besked på at langt de fleste blev gravide inden for et år efter at have smidt p-piller. Fik råd til ting der var gode  og dårlige for fertiliteten.

Min mand fik med det samme han gik til sin læge testet sædcellerne.

Efter nogle måneders forsøg mere og hvor jeg havde tisset på ÆL tests i ca 60 dage uden en eneste positiv eller i nærheden af at være det, gik min læge med til at tage nogle test og blodprøver før han så ellers ville sende mig videre til gynekolog.

Det var så da han sad med de blodprøver at han sagde at der var noget der SLET ikke stemte, at ÆL testsne måtte have været galt på den og jeg skulle prøve med en graviditetstest i stedet

Anmeld

5. september 2010

o1Mutte

businesstigger skriver:

Jeg var til en samtale efter 8-10 mdr. Der fik jeg besked på at langt de fleste blev gravide inden for et år efter at have smidt p-piller. Fik råd til ting der var gode  og dårlige for fertiliteten.

Min mand fik med det samme han gik til sin læge testet sædcellerne.

Efter nogle måneders forsøg mere og hvor jeg havde tisset på ÆL tests i ca 60 dage uden en eneste positiv eller i nærheden af at være det, gik min læge med til at tage nogle test og blodprøver før han så ellers ville sende mig videre til gynekolog.

Det var så da han sad med de blodprøver at han sagde at der var noget der SLET ikke stemte, at ÆL testsne måtte have været galt på den og jeg skulle prøve med en graviditetstest i stedet

EJ hvor fedt Hvor langt var du så henne ??

Anmeld

6. september 2010

businesstigger

o1Mutte skriver:

EJ hvor fedt Hvor langt var du så henne ??

Jeg var faktsik ikke særlig langt henne. Faktisk kun lige præcis gravid. En alm graviditetstest kunne ikke fange det, men lægens blodprøve kunne så den var god nok

Anmeld

6. september 2010

Shibby

Vi havde prøvet i 6 mdr da jeg søgte hjælp 1 gang. Fik afvide at jeg skulle vente til der var gået 2 år MÅNEDEN INGEN de 2 årvar gået var Mikkel endelig på vej! Men de 2 år ikk oz..De var dræbene..

Anmeld

6. september 2010

FrkT

Så vidt jeg har forstået er det forskelligt hvornår du kan få hjælp. Det afhænger af din læge, eller af politikken omkring det i det område du bor, så snak med lægen og find ud af hvor længe de siger der. Har hørt om alt der hedder 1 år, 1½ år, 2 år og 2½ år. Så det er meget forskelligt.

Anmeld

6. september 2010

Miia90

her gik der 1år før vi tog kontrak til lægen. også skulle vi gå hjem og prøve i et år efter i havde taget kontrakt, og derefter begynde alle de forskellelig undersøgelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.