Pasning for første gang... hvornår????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

Tanja84

LC skriver:

Tror kun hun var lige under en måned, inden mine forældre havde hende mens jeg var til tandlægen(og manden kørte mig derned).

Men det var også kun 1 time eller sådan noget, og hun fik  flaske. Første og eneste gang indtil vidre hvor hun har sovet ude var da hun var 4 måneder.

Og her om 2 uger skal hun passes 4 dage, dog hjemme hos os selv fordi manden og jeg skal til London, men så er hun også 9måneder.

Tror du skal gøre det hvis du selv følger dig tryk ved at hun bliver passet, og hvis du sørger for at det er nogle i nærheden af hvor i er, der kan passe din baby, kan i jo altid sige at hvis i har en hysterisk/ked af det baby, så vil i ringes op, og du kommer og henter hende.

Tror din baby vil blive utryk ved dat blive passet hvis du er det.

Som du selv nævner, tror jeg det er rigtig vigtigt, at jeg naturligvis overbviser mig selv om at min mor og svigermor (som evt. skal passe), naturligvis vil ringe med det samme, hvis ikke Emma føler sig tryg og er utilpas.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Vidunderligeunger

Leonora skriver:

min datter var ca 3 uger da min mor passede hende i små to timer mens vi kørte ud for at spise en go middag...det var så så så skønt bare at være os to og kunne sidde og tale om alt og intet i to timer....jeg kan varm anbefale det.

Jo før man bliver klar til at få passet de små jo bedre...det giver overskud og så vender man også sit barn til at blive passet.

Det er vigtigt at man overlader sit barn til en man stoler meget på...dette giver det største ro mens man er ude

Så ifølge mig skal man bare kaste sig ud i det.

Knus fra Louise

Anmeld

5. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Tanja84 skriver:

Uhaaa, håber virkelig I kan hjælpe mig med lidt erfaring herinde.

Min mand har glædet sig i rigtig mange mdr. til Wall Street 2 udkom i biografen, da han virkelig gerne vil se den. Jeg har nu fået mulighed for at få billetter til forpræmierer på filmen (inkl. mad og drikke), og han vil naturligvis rigtig gerne ind og se filmen og nyde et par timer sammen med sin kone - hvilket jeg jo også rigtig gerne vil.

Men kan virkelig ikke finde ud af om jeg allerede nu (hun er kun knap 2 mdr. på det tidspunkt), kan undværre/forlade vores lille prinsesse et par timer. Da jeg kun delvis ammer og giver flaske (MME) vil det med henblik på mad ikke være noget problem.

Men synes måske bare det er meget tidligt - hvilket jeg nok også vil synes om både et halvt og et helt år

Mit spørgsmål er derfor, hvor gamle var jeres små guldklumper første gang I fik dem passet?

Vil gerne hører vedr. både et par timer, samt første overnatning.

Hm... 

Frederic er 2 år + 2 dage og har til dd ikke været passet ude endnu, ud over at være i dp.

Men vi har så også haft en dreng der sov 8 timer fra 1 dag han kom ud og blot har øget det antal til 13-14 timer hver nat. Så vi har jo haft vores nattesvøn og kæreste tid når han er puttet kl 19 senest.

Anmeld

5. september 2010

Tanja84

Tulipan skriver:

Tror Emil var hen af samme alder, da han blev passet en 4 timer ved mine forældre.

Jeg gav ham mad lige inden, og så fik de en flaske med, og så fik han mad da han kom hjem.

Han havde rigtig hygget, og var vist mig der led mest

He, he... Ja tror også det bliver det samme her.

Emma kommer sikkert rigtig til at hygge sig og vil ikke bemærke noget, mens mor her vil tænke på hende hele tiden

Anmeld

5. september 2010

Vingummien

Tanja84 skriver:

He, he... Ja tror også det bliver det samme her.

Emma kommer sikkert rigtig til at hygge sig og vil ikke bemærke noget, mens mor her vil tænke på hende hele tiden

Ja og det skal jo overståes på et el andet tidspunkt

Anmeld

5. september 2010

Tanja84

Muzs skriver:

Jeg kan helt dikkert følge dig.

Nu er vores dreng ikke komemt til verdenen endnu, jeg har termin den 11 nov og allerede den 9 dec fordi vi skal ud og se det danske landshold spille håndbold. Og jeg ved nemlig heller ikke om det er for tideligt at han skal passet nogle timer. og om jeg overhovedet kan undvære ham når han stadig er så lille. Men nu må vi se. Barnepigen er bestilt (min mor) og billetterne er også bestilt.

He, he... godt at hører jeg ikke er den enste der har det på den måde.

Håber virkelig jeres lille guldklump kommer godt fra start, så I kan overlade ham til mormor og nyde kampen

Anmeld

5. september 2010

Tanja84

Baagøe skriver:

Da Laura var 6 uger, blev hun passet en hel aften og halv nat, da mor her var til julefrokost og det gik super fint

Godt at hører jeg ikke er den eneste der (evt.) får passet i så tidlig en alder

Anmeld

5. september 2010

Tanja84

Leonora skriver:

min datter var ca 3 uger da min mor passede hende i små to timer mens vi kørte ud for at spise en go middag...det var så så så skønt bare at være os to og kunne sidde og tale om alt og intet i to timer....jeg kan varm anbefale det.

Jo før man bliver klar til at få passet de små jo bedre...det giver overskud og så vender man også sit barn til at blive passet.

Det er vigtigt at man overlader sit barn til en man stoler meget på...dette giver det største ro mens man er ude

Så ifølge mig skal man bare kaste sig ud i det.

Knus fra Louise

Det er netop altid sådan jeg har tænkt. Men nu hvor man så sidder i situationen, er det noget helt andet

Men tror bestemt bare jeg skal tage det første skridt.

For er ikke i tvivl om vi vil nyde det, og når først vi har fået hende passet en gang, er det forhåbentlig nemmere de efterfølgende gange, hvilket gør at man netop vil få hende passet ind i mellem, så man kan pleje forholdet 

Anmeld

5. september 2010

Mullebergen

Jeg har aldrig haft problemer med at give Hjalte fra mig, jeg har haft fuld tillid til dem der passede ham.

Han var 3 uger første gang min kæreste og jeg var ude og spise et par timer i mellem amning.

Første overnatning var han 6 måneder

Anmeld

5. september 2010

Tanja84

BlyViol skriver:

Alberte blev passet 4 timer da hun var 4 uger gammel, der tog manden og mig ud for at spise, vi havde nogle oplevelser med henblik på kejsersnittet vi skulle ha snakket om, så vi skulle altså bare ud.. Der passede faster...

Så blev hun passer igen allerede ugen efter i 3 timer...

Hun skal passes når hun er 4 mdr, med overnatning når kæreste og mig skal til the voice 10 i tivoli..

Nogen synes det er meget hun bliver passet, men vi har været enige om fra start af at vi stadig ville ud af og til, så sådan har vi valgt at gøre det

Det er netop også sådan jeg altid har tænkt.

Det er vigtigt at ens liv ikke går i stå, og man fortsat kommer ud og både pjatter, samt plejer parforholdet efter man har fået en lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.