"udenlandsk" dagplejer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2010

Vidunderligeunger

jeg havde også sagt nej tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

bullerbassen

Jeg havde også takket nej.... Syntes det er vigtigt man forstår hinanden så der ikke opstår unødvendige problemer..

Og ikke mindst af hensyn til barnet sprog udvikling

Anmeld

4. september 2010

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Jeg er selv dagplejer og jeg ville også takke pænt nej tak til en dagplejer til mine børn hvis jeg ikke kunne forstå hende... Men hvordan kan du ikke forstå hende... Hun må da snakke dansk...

Men det med at hun har mange børn med forskellige modersmål er altså ikke til at rynke på næse af... Jeg nyder at have forskellige kulture og børn fra forskellige lande... Det er faktisk meget spændende både for dagplejeren og børnene... Og det er jo i sådan et samfund vi færdes i nu i lille Danmark...

Majbritt

Jamen det er rent udtale mæssigt, kan kun forstå det halve, nok både fordi der er accent, en blanding af at nogle ord hun ikke kender og erstatter, jeg tror det er blandingen.

Nej naturligvis er det skønt med børn af forskellig kultur, jeg fik bare intrykket af hun snakkede modersmål med dem, og det synes jeg måske ikke man burde når der også er danske børn.

Anmeld

4. september 2010

Mutti2

Jeg stod i samme situation da Milla-Victoria var 10 mdr.

Kvinden var ret ny, og havde et grøndlandsk barn. Hun snakkede ikke dansk ordentligt. Forkert udtale og forkerte vendinger. Dog var det ikke det eneste der fik mig til at takke nej. 

Milla-Victoria havde siden hun var 6 mdr rejst sig op af ting. Og hver gang hun gjorde det, i den time vi var der. Skyndte kvinden sig hen og sætte hende på numsen "det gav hende dårlige nerver".... Hmm... så derfor skulle hun stoppes i sin udvikling?????

Og nå hun legede med noget legetøj, skulle hun rydde op inden hun tog det næste... Hmmm..... Det forstår et barn på 10 mdr altså ikke!!

Der vare flere ting, så jeg gik nærmest tudende derfra og ringede straks på kommmunen og sagde at mit barn ikke skulle derover.

Det er jo ikke at være sippet. Det er bare at tage vare på sit barns bedste

Knus

Anmeld

4. september 2010

Anonym trådstarter

Lige et tillægsspørgsmål.

HVIS man takker nej til en DP, kommer man så bag i køen? Mhp. at få en ny, for vi har ventet længe på denne, og skal vi vente ligeså længe på den næste så kan jeg kaste en hvid pil efter mit arbejde.

Anmeld

4. september 2010

Svei

Anonym skriver:

Ja jeg er altså lige anonym, og har også tilladt anonyme svar da jeg synes dette spørgsmål er ret svært.

Hvordan ville i have det hvis i fik tilbudt en dagplejer der ikke talte ordentligt dansk, og også havde en del "ikke danske" børn.

Jeg vil sige jeg intet problem har med folk med anden etnisk baggrund, og jeg tror bestemt også hun er kompetent, jeg har bare et mega problem med at man ikke kan forstå hvad hun siger, og mit barn skal være der RIGTIG mange timer lige i den alder de lærer at snakke, og jeg er bare SLET ikke med på han ikke lærer at snakkke "ordentlig" dansk fra starten...

Jeg ved ikke om det vil virke for "sippet" at sige nej til pladsen, men omvendt skal man jo også være glad ved sin DP?

Hvordan ville i have det hvis i fik tilbudt en sød kompetent DP som i bare ikke kunne forstå?

Næ, hvis man ikke lige synes det er den dagplejer man ønsker så skal man da sige nej...havde det været alle mulige andre grunde havde du nok ikke haft betænkeligheder, tror jeg...jeg synes du skal sige nej og jeg havde gjort det samme i dit sted.

Anmeld

4. september 2010

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg er altså lige anonym, og har også tilladt anonyme svar da jeg synes dette spørgsmål er ret svært.

Hvordan ville i have det hvis i fik tilbudt en dagplejer der ikke talte ordentligt dansk, og også havde en del "ikke danske" børn.

Jeg vil sige jeg intet problem har med folk med anden etnisk baggrund, og jeg tror bestemt også hun er kompetent, jeg har bare et mega problem med at man ikke kan forstå hvad hun siger, og mit barn skal være der RIGTIG mange timer lige i den alder de lærer at snakke, og jeg er bare SLET ikke med på han ikke lærer at snakkke "ordentlig" dansk fra starten...

Jeg ved ikke om det vil virke for "sippet" at sige nej til pladsen, men omvendt skal man jo også være glad ved sin DP?

Hvordan ville i have det hvis i fik tilbudt en sød kompetent DP som i bare ikke kunne forstå?

Ville ikke have et problem med at hun er udenlandsk, og ville heller ikke have problemer med at der også gik andre børn med anden etmnisk baggrund, ejg ville dog ikke acceptere DP hvis hun ikke kan tale ordentligt dansk, synes det er vigtigt de kan tale dansk, når det jo er det sprog vi taler her i dk, og derfor også det sprog, vi primært lærer de små.

Jeg kunne måske også have en smule bekymring hvis der var rigtig mange udenlandske børn, fra samme land, eller fra steder hvor der bliver talt samme sprog, og DP også talte sproget, da jeg kunne være bekymret om der så hovedsageligt villeblive snakket et andet sprog end dansk hos DP.

Ellers ingen problemer

Er ikke racist, men kan være lidt svært hvis man mangler komminikation pga sproget, specielt ang små børn. Gælder for mig også hos lægen/sygehuset, har ofte mødt yderst kompetent personale på sygehuset/ved lægen, men hvor vedkommende snakkede så dårligt dansk jeg ikke kunne forstå, hvad der blev sagt. det er jo meget frustrarende, og det har været uanset om det har været en fra sverige/mellemøsten/asien osv, er vigtigt man kan forstå hinanden, og specielt når det er DP/vuggestue/børnehave/skole, hvor børnene bruger en stor del af tiden, og hvor sprog jo bla er noget der skal læres, som kan være svært nok i forvejen

Anmeld

4. september 2010

FruEllingsen

Hvis dagplejeren ikke snakker ordentlig dansk, ville jeg takke nej til pladsen.

Som du også selv er inde på så er det jo i den alder de så småt lærer at snakke. så for mig ville det være vigtigt at Marcus kom et sted hvor de kunne snakke dansk ordentligt.

Synes bestemt ikke du er sippet.

Anmeld

4. september 2010

Anonym

Anonym skriver:

Mit barn skal IKKE passes af nogen, som ikke forstår at lære mit barn at tale dansk, synge danske sange osv.

Havde jeg boet i udlandet havde jeg lagt vægt på ham/hende der skulle passe mit barn, talte landets sprog på modersmålniveau. Jeg syns man skal lære børn at tale det sprog der tilhører det land man befinder sig i.
- Boede jeg i Frankrig skulle jeg måske have dk.aupair til hjælp i det daglige med børnene, men børnene skulle så ABSOLUT og hverdag ud i den franske kultur og lære hvilket land de befinder sig i!

Så et klart NEJ herfra til sådan en plads.

Anmeld

4. september 2010

twinboys

Anonym skriver:

Lige et tillægsspørgsmål.

HVIS man takker nej til en DP, kommer man så bag i køen? Mhp. at få en ny, for vi har ventet længe på denne, og skal vi vente ligeså længe på den næste så kan jeg kaste en hvid pil efter mit arbejde.

Nej det gør man ikke... Ikke i Haderslev kommune...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.