Anonym skriver:
Ja jeg er altså lige anonym, og har også tilladt anonyme svar da jeg synes dette spørgsmål er ret svært.
Hvordan ville i have det hvis i fik tilbudt en dagplejer der ikke talte ordentligt dansk, og også havde en del "ikke danske" børn.
Jeg vil sige jeg intet problem har med folk med anden etnisk baggrund, og jeg tror bestemt også hun er kompetent, jeg har bare et mega problem med at man ikke kan forstå hvad hun siger, og mit barn skal være der RIGTIG mange timer lige i den alder de lærer at snakke, og jeg er bare SLET ikke med på han ikke lærer at snakkke "ordentlig" dansk fra starten...
Jeg ved ikke om det vil virke for "sippet" at sige nej til pladsen, men omvendt skal man jo også være glad ved sin DP?
Hvordan ville i have det hvis i fik tilbudt en sød kompetent DP som i bare ikke kunne forstå?
Ville ikke have et problem med at hun er udenlandsk, og ville heller ikke have problemer med at der også gik andre børn med anden etmnisk baggrund, ejg ville dog ikke acceptere DP hvis hun ikke kan tale ordentligt dansk, synes det er vigtigt de kan tale dansk, når det jo er det sprog vi taler her i dk, og derfor også det sprog, vi primært lærer de små.
Jeg kunne måske også have en smule bekymring hvis der var rigtig mange udenlandske børn, fra samme land, eller fra steder hvor der bliver talt samme sprog, og DP også talte sproget, da jeg kunne være bekymret om der så hovedsageligt villeblive snakket et andet sprog end dansk hos DP.
Ellers ingen problemer 
Er ikke racist, men kan være lidt svært hvis man mangler komminikation pga sproget, specielt ang små børn. Gælder for mig også hos lægen/sygehuset, har ofte mødt yderst kompetent personale på sygehuset/ved lægen, men hvor vedkommende snakkede så dårligt dansk jeg ikke kunne forstå, hvad der blev sagt. det er jo meget frustrarende, og det har været uanset om det har været en fra sverige/mellemøsten/asien osv, er vigtigt man kan forstå hinanden, og specielt når det er DP/vuggestue/børnehave/skole, hvor børnene bruger en stor del af tiden, og hvor sprog jo bla er noget der skal læres, som kan være svært nok i forvejen