"udenlandsk" dagplejer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.428 visninger
27 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2010

Anonym trådstarter

Ja jeg er altså lige anonym, og har også tilladt anonyme svar da jeg synes dette spørgsmål er ret svært.

Hvordan ville i have det hvis i fik tilbudt en dagplejer der ikke talte ordentligt dansk, og også havde en del "ikke danske" børn.

Jeg vil sige jeg intet problem har med folk med anden etnisk baggrund, og jeg tror bestemt også hun er kompetent, jeg har bare et mega problem med at man ikke kan forstå hvad hun siger, og mit barn skal være der RIGTIG mange timer lige i den alder de lærer at snakke, og jeg er bare SLET ikke med på han ikke lærer at snakkke "ordentlig" dansk fra starten...

Jeg ved ikke om det vil virke for "sippet" at sige nej til pladsen, men omvendt skal man jo også være glad ved sin DP?

Hvordan ville i have det hvis i fik tilbudt en sød kompetent DP som i bare ikke kunne forstå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

Anonym

Jeg tror jeg havde sagt nej til DP-pladsen..

For som du selv skriver, så skal barnet være der ret mange timer i løbet af dagen, og hvis jeg ikke rigtig kan kommunikere med hende, så ville jeg ikke være tryk ved det..

Så kunne hun være nok så sød og alt det der - men hvis jeg ikke kan forstå hende.. Så ville det være lige meget, for mit vedkommende..

Anmeld

4. september 2010

Anonym

Jeg ville helt klart ik ha det ok med det. Og jeg er bestemt heller ik racist eller noget. Men kommunikation er bare SÅ vigtigt og især når det drejer sig om ens børn. Så jeg syns ik du ska føle dig sippet hvis du takker nej. Det er DIT barn det drejer sig om og det er vigtigt at DU har en god mavefornemmelse

Anmeld

4. september 2010

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville helt klart ik ha det ok med det. Og jeg er bestemt heller ik racist eller noget. Men kommunikation er bare SÅ vigtigt og især når det drejer sig om ens børn. Så jeg syns ik du ska føle dig sippet hvis du takker nej. Det er DIT barn det drejer sig om og det er vigtigt at DU har en god mavefornemmelse

- du skal ikke føle dig sippet overhovede!

Jeg er hellere ikke racist på nogen måde, men som sagt. KOMMUNIKATION er bare så vigtigt, især når barnet intet sprog har.

Anmeld

4. september 2010

Fru Hansen

Det ville komme an på hvor galt problemet er.

Hvis jeg selv havde svært ved at forstå hvad dagplejeren sagde ville jeg takke nej. Uanset om dp talte svensk eller arabisk. Ikke kun pga mit barn, men også fordi kommunikationen med os forældre er meget vigtig.
Men hvis det bare var et strøg af accent ville jeg ikke sige nej. Det ville jo ikke værre værre end at dagplejeren talte jysk

Hvis dagplejeren ellers snakker dansk ville jeg aldrig være bekymret over at der var fremmedsprogede børn i dagplejen. Men det er dog et gættet svar da vi ikke har en eneste fremmed-sproget familie her på bøhlandet hvor jeg bor.

Anmeld

4. september 2010

Mimic

Jeg har stået i samme problem/dilemme som dig... jeg valgte at sige nej til pladsen, efter min datter havde været der i 14 dage... hun snakkede ikke ordentlig dansk og ofte slog hun over i  hendes modersmål, når hun stod og talte til børnene, hendes egne børn var næsten altid hjemme, og gik og spiste is og slik foran dagplejebørnene... jeg synes ikke du er sippet og synes det er helt ok at du siger fra...

Anmeld

4. september 2010

maria_wlt

Jeg ville sige nej tak.. og det ville jeg gøre ren og skær pga det manglende danske sprog...

Ingen former for "sippet" der..

Anmeld

4. september 2010

Diana...

Jeg ville også takke nej hvis jeg selv havde svært ved at forstå hvad hun sagde. for som du selv skriver så det altså de år hvor børnene lære og snakke så derfor er sproget meget vigtigt. 

Anmeld

4. september 2010

Tulle28

Anonym skriver:

Jeg tror jeg havde sagt nej til DP-pladsen..

For som du selv skriver, så skal barnet være der ret mange timer i løbet af dagen, og hvis jeg ikke rigtig kan kommunikere med hende, så ville jeg ikke være tryk ved det..

Så kunne hun være nok så sød og alt det der - men hvis jeg ikke kan forstå hende.. Så ville det være lige meget, for mit vedkommende..

Helt enig!

Anmeld

4. september 2010

twinboys

Jeg er selv dagplejer og jeg ville også takke pænt nej tak til en dagplejer til mine børn hvis jeg ikke kunne forstå hende... Men hvordan kan du ikke forstå hende... Hun må da snakke dansk...

Men det med at hun har mange børn med forskellige modersmål er altså ikke til at rynke på næse af... Jeg nyder at have forskellige kulture og børn fra forskellige lande... Det er faktisk meget spændende både for dagplejeren og børnene... Og det er jo i sådan et samfund vi færdes i nu i lille Danmark...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.