Altså den skide vægt...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

Ann.

mullesmith2 skriver:

Det er da rigtig træls du ikke kan komem af med de sidste kilo, men 59 kilo som du vejede da du blev gravid er jo heller ikke meget skal du tænke på, men stadig irriterende det er det. Tror ikke du skal være så nervøs for kiloenen eller at det bliver pointeret for meget når du ikke er alt for overvægtig. Håber det går bedre med din datter. Kram

Nej den gang jeg blev gravid, var jeg jo normalvægtig, men det er jeg jo ikke mere Der sidder jo stadig 10 kg for meget.

Håber lidt jeg kan smide 4-5 kg inden jeg bliver gravid igen, ellers tror jeg det bliver lidt svært.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

henh01

mullesmith2 skriver:

Det er simpelthen så latterligt at man nærmest får skældud for at man tager på når man er gravid. Min kost er kun blevet sundere efter jeg er blevet gravid så jeg nægter at tro det er derfor jeg tager på og så er det jo noget så pisse irriterende at skulle sidde og høre en sige man skal passe på vægten... HVORDAN GØR MAN DET UD OVER DET MAN GØR I FORVEJEN??? Mit aktivitetsniveau er dog dalet, da jeg får ondt i lænd og ryg og jav i underlivet når jeg er lige aktiv nok. 

Nøj jeg var sku også blevet muggen over sådan en kommentar hvis det var min jordmor der skulle mærke på min mave og sige det var svært at mærke fordi man er tyk... især fordi min jordmor er sådan en tynd lille undervægtig strik på 28-29 år... Kan ikke fordrage hende efter hun ikke snakkede om andet end kost og motion da jeg var deroppe første gang, ja og da heller ikke anden gang jeg var der snakkede hun om andet.

Haha min jordemoder er også sådan en ung en - og meget tynd..

Anmeld

5. september 2010

Chalala85

mullesmith2 skriver:

Ja det ville jeg jo også hellere høre og så blev jeg da også mere motiveret til at fortsætte ikke fordi jeg mangler motivation, skal jo bare tænke på mine babyer det er rigeligt med motivation

Det er nemlig lige præcis det du skal Næste gang siger du bare, du udemærket er klar over vægten har en betydning, MEN du behøver ikke blive mindet om det hver gang, du gør hvad du kan og lige nu fokusere du alt din energi på dine drenge og det må trods alt tælle for noget. Men du tager gerne imod al den motvation de kan give væk. Ellers så må du herinde og lukke gale ud og så kan du tro vi piger støtter dig alt det vi kan

Og forresten, så synes jeg virkelig du er smuk gravid, en rigtig tvilling mavse det er da guld værd.

Anmeld

5. september 2010

mor_sabina

mullesmith2 skriver:

Det er da flot kun 5 kilo ja og så plus de 7 men det er også kun 12 kilo det er da meget godt syntes jeg  var det ikke også gået ret hurtigt med at blive gravid igen nu her med nummer to?? så er der jo ikke noget at sige til alle kiloene ikke er røget af endnu.  

Jo phillip var lige knap 11 mrd da jeg blev gravid igen.

Keg synes det er ok, men glæder mig til at kunne få min krop tilbage om et års tid når jeg er færdig med amning osv

Og ro på du skal også nok blive dig selv igen, og få den vægt du drømmer om, viljen (for mit vedkomne ihvertfald) er blevet større efter jeg har fået min søn

Held og lykke, glæder mig sådan til at se guldklumperne

Anmeld

6. september 2010

Tina2

Det er sjovt en forskel der er på de JM/læger.....

Jeg har de to første gange taget +25 kg og +31 kg på og nu er jeg 38+1 og har taget ca +21 kg på.....

Ingen har nogensinde sagt til mig nogle af gangene at NU skal jeg også passe på, og iøvrigt synes jeg virkelig jeg styrer mig og passer på hvad jeg spiser, vil dog sige jeg nok åd i overkanten sidst da jeg tog de 31 kg på.....

Jeg var normalvægtig inden alle graviditeter (180 cm og 72 kg) og første gang havde jeg tabt alle 25 kg + 5 mere da min datter var knap 4 mdr, 2. gang havde jeg tabt de 22 kg da min søn var 9 uger og alle 31 kg da han var 9½ mdr.

Jeg HÅBER jeg kan få kylet de her af hurtigt også... Har begge de andre gange tabt 14 kg den første uge efter fødslen......

Så det skal nok gå og du skal jo ha' 2! :-) Tror ikke du skal være så bekymret, de kg skal du nok få smidt igen:-)

Anmeld

6. september 2010

Silas&Mille

Jeg kan sagtens følge dig.

Jeg vejede 110 kg () da jeg blev gravid, og fik afvide allerede ved indskrivningen af jeg skulle passe på med hvad jeg spiser pga risikoen for graviditetsdiabetes.
Jeg blev sendt til glycosebelastning (staves?) og fik afvide at mit blodsukker er for højt så jeg skulle virkelig passe på for ellers ville jeg tage mange kg på osv osv osv.

Jeg er nu 22+5 og har kun tage 3 kg på indtil videre  hvilket jeg selv er mega meget overrasket over for jeg passer slet ikke på med hvad jeg spiser *G* Jeg har ikke haft nogen ædeflip og har ikke trang til noget specielt hele tiden, men har jeg lyst til noget chokolade så spiser jeg et stykke. Inden jeg blev gravid skulle jeg bare kigge på en flødekaramel så tog jeg et kilo på, så fatter slet ikke hvad der sker med min krop. Jeg ved godt der er små 4 måneder endnu til baby kommer til verden og der kan nå at ske meget, men havde virkelig forventet at jeg ville have tage mere på allerede nu.

Det er ikke fordi jeg vil blære mig at jeg skriver dette (eller jo måske lidt ), men mere fordi min JM er også efter mig trods det at jeg faktisk ikke rigtig har taget noget på. Så jeg kan sagtens følge din frustration over at der altid skal tales om vægt, i stedet for de lykkelige omstændigheder og hvordan man eventuelt skal takle fødslen osv.

Men du skal i hvert fald have et stort  og tillykke med tvillingerne

Anmeld

6. september 2010

mullesmith2

Tina2 skriver:

Det er sjovt en forskel der er på de JM/læger.....

Jeg har de to første gange taget +25 kg og +31 kg på og nu er jeg 38+1 og har taget ca +21 kg på.....

Ingen har nogensinde sagt til mig nogle af gangene at NU skal jeg også passe på, og iøvrigt synes jeg virkelig jeg styrer mig og passer på hvad jeg spiser, vil dog sige jeg nok åd i overkanten sidst da jeg tog de 31 kg på.....

Jeg var normalvægtig inden alle graviditeter (180 cm og 72 kg) og første gang havde jeg tabt alle 25 kg + 5 mere da min datter var knap 4 mdr, 2. gang havde jeg tabt de 22 kg da min søn var 9 uger og alle 31 kg da han var 9½ mdr.

Jeg HÅBER jeg kan få kylet de her af hurtigt også... Har begge de andre gange tabt 14 kg den første uge efter fødslen......

Så det skal nok gå og du skal jo ha' 2! :-) Tror ikke du skal være så bekymret, de kg skal du nok få smidt igen:-)

Håber rigtig meget du har ret  Det ville være fedt hvis jeg kunne tabe dem ligeså hurtigt som du har gjort.

Anmeld

6. september 2010

mullesmith2

MoriSverige skriver:

Jeg kan sagtens følge dig.

Jeg vejede 110 kg () da jeg blev gravid, og fik afvide allerede ved indskrivningen af jeg skulle passe på med hvad jeg spiser pga risikoen for graviditetsdiabetes.
Jeg blev sendt til glycosebelastning (staves?) og fik afvide at mit blodsukker er for højt så jeg skulle virkelig passe på for ellers ville jeg tage mange kg på osv osv osv.

Jeg er nu 22+5 og har kun tage 3 kg på indtil videre  hvilket jeg selv er mega meget overrasket over for jeg passer slet ikke på med hvad jeg spiser *G* Jeg har ikke haft nogen ædeflip og har ikke trang til noget specielt hele tiden, men har jeg lyst til noget chokolade så spiser jeg et stykke. Inden jeg blev gravid skulle jeg bare kigge på en flødekaramel så tog jeg et kilo på, så fatter slet ikke hvad der sker med min krop. Jeg ved godt der er små 4 måneder endnu til baby kommer til verden og der kan nå at ske meget, men havde virkelig forventet at jeg ville have tage mere på allerede nu.

Det er ikke fordi jeg vil blære mig at jeg skriver dette (eller jo måske lidt ), men mere fordi min JM er også efter mig trods det at jeg faktisk ikke rigtig har taget noget på. Så jeg kan sagtens følge din frustration over at der altid skal tales om vægt, i stedet for de lykkelige omstændigheder og hvordan man eventuelt skal takle fødslen osv.

Men du skal i hvert fald have et stort  og tillykke med tvillingerne

det er da fedt du ikke har taget mere på  men ja der kan nok og skal nok komme lidt mere på inden du når termin. Og du må gerne blære dig for det er da mega fedt. Men rart at vide jeg ikke er den eneste der oplever at læge og jordmor ikke snakker om andet end vægten som man ikke selv styre mere ligepludselig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.