Altså den skide vægt...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

mor_sabina

mullesmith2 skriver:

Ååååh jeg er ved at blive sindsyg af at man ikke får andet afvide end at man skal passe på vægten hele tiden, OG SÅ NÅR MAN IØVRIGT OGSÅ GØR DET, MEN DEN STIGER FORTSAT .

Jeg er jo en stor pige og vejede 105kg da jeg blev gravid og nu her i uge 27 vejer jeg 121kg. Jeg syntes simpelthen det går mig sådan på at komme så langt op i kilo også at jeg selvfølgelig passer på at den ikke stiger unødvendigt, men når den stiger helt af sige selv vægten selvom jeg spiser varieret og sundt så syntes jeg simpelthen det er pisse træls at man ikke høre andet fra læger og jormødre. Ved også godt de siger det for at de vil en det bedste... men altså hvor er det træls hver gang. Vil jo meget hellere tale om mine små drenge i maven og ikke om hvor fed jeg er altså, det ser jeg jo ligesom dagligt.... Jeg frygter også bare at jeg aldrig taber alt den vægt igen, at denbare bliver siddende

Undskyld alt mit pyller, er bare så frustreret

Jeg kan sagtens forstå dig. Første gang tog jeg 34 kilo på men her anden gang hvor jeg er halvejs har jeg kun taget 5 kilo på, men fordi jeg manglede 7 kilo fra sidst så hører jeg snart ikke om andet

Men altså ro på, der røg 19 kilo den første uge herhjemme og de resterende fløj af fordi jeg gik omkring 10 kilometer om dagen med vognn, havde nemlig ingen bil.

Så hvis du husker at få dig luftet bagefter så lad vær at tænke mere over det. Min kost ændrede sig også helt automatisk, for det første vr der ikke tid til at spise (og når du får to puha) og for det andet så skulle jeg jo pludselig være rollemodel for en lille mand. Så her kom det altså helt af sig selv. En lille smule opmærksomhed omkring det så skal det nok gå.
Men hvis du allerede tænker over hvad du spiser så er der altså ikke meget andet du kan gøre. Du skal ihvertfald ikke stresse over det det tror jeg bestemt heller ikke de har godt af de to guldklumper.

Held og ,lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

henh01

Åhh jeg har det på nøjagtig samme måde som dig - min diætist startede da jeg havde taget 6 kg på " NU skal du altså virkelig til at passe på din vægt osv" og da jeg var ved jordemoder her forleden sagde hun "ja det er jo lidt svært at mærke når der er så meget dig også" HVAD!! KO!! Sådan skal hun ikke tale.. Og tilmed fik min kæreste nævnt at jeg havde fået lidt større håndtag (et meget ømt område for mig)

Jeg er 166 høj og vejede inden min graviditet 78 - tog på og vejede da jeg blev gravidf 83 - nu vejer jeg 93 og vægten ser ikke ud til at stoppe.. Er "kun" i uge 30, men man siger jo at vægten stiger mere og mere jo længere hen i forløbet man kommer.

Jeg prøver at dyrke lidt ekstra motion og spise et æble mere i stedet for daim.. Men man skal også huske at nyde sin graviditet.

Prøver vidst bare at sige at du ikke er den eneste med form eget på sidebenene - som tilsyneladende er klar over det og ikke har brug for at blive mindet om det konstant

Anmeld

5. september 2010

Shibby

Du var tyk i forvejen,.og nu tykkere med tvillinger. Syntes du skal spise som du har lyst til for lige meget hvad så bliver du sgu tykkere!

Anmeld

5. september 2010

Bayze

mullesmith2 skriver:

Ååååh jeg er ved at blive sindsyg af at man ikke får andet afvide end at man skal passe på vægten hele tiden, OG SÅ NÅR MAN IØVRIGT OGSÅ GØR DET, MEN DEN STIGER FORTSAT .

Jeg er jo en stor pige og vejede 105kg da jeg blev gravid og nu her i uge 27 vejer jeg 121kg. Jeg syntes simpelthen det går mig sådan på at komme så langt op i kilo også at jeg selvfølgelig passer på at den ikke stiger unødvendigt, men når den stiger helt af sige selv vægten selvom jeg spiser varieret og sundt så syntes jeg simpelthen det er pisse træls at man ikke høre andet fra læger og jormødre. Ved også godt de siger det for at de vil en det bedste... men altså hvor er det træls hver gang. Vil jo meget hellere tale om mine små drenge i maven og ikke om hvor fed jeg er altså, det ser jeg jo ligesom dagligt.... Jeg frygter også bare at jeg aldrig taber alt den vægt igen, at denbare bliver siddende

Undskyld alt mit pyller, er bare så frustreret

Ååhh, det kan jeg sgu godt forstå du synes er hårdt g irriterende, det er synd for dig. Det er da et træls fokus, når man nu hellere vil tale om sine to guldklumper, som du siger.

I forhold til om du taber det igen, kan jeg også fortælle at jeg tog 17 kg på i alt og ugen efter fødslen havde jeg tabt de 13. Så det var bare baby, væske, blod osv

Prøv at fokusere på det positive og på, som du selv siger, alle fagfolkene der kommenterer det med vægten, de vil dig kun det bedste

Anmeld

5. september 2010

mullesmith2

Chalala85 skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig. De kunne jo måske spørge om de kunne hjælpe med noget, spørge hvad du gør og rose dig for det du gør. Det ville da være meget bedre end det de lægger for dagen pt.

Ja det ville jeg jo også hellere høre og så blev jeg da også mere motiveret til at fortsætte ikke fordi jeg mangler motivation, skal jo bare tænke på mine babyer det er rigeligt med motivation

Anmeld

5. september 2010

mullesmith2

mor_sabina skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig. Første gang tog jeg 34 kilo på men her anden gang hvor jeg er halvejs har jeg kun taget 5 kilo på, men fordi jeg manglede 7 kilo fra sidst så hører jeg snart ikke om andet

Men altså ro på, der røg 19 kilo den første uge herhjemme og de resterende fløj af fordi jeg gik omkring 10 kilometer om dagen med vognn, havde nemlig ingen bil.

Så hvis du husker at få dig luftet bagefter så lad vær at tænke mere over det. Min kost ændrede sig også helt automatisk, for det første vr der ikke tid til at spise (og når du får to puha) og for det andet så skulle jeg jo pludselig være rollemodel for en lille mand. Så her kom det altså helt af sig selv. En lille smule opmærksomhed omkring det så skal det nok gå.
Men hvis du allerede tænker over hvad du spiser så er der altså ikke meget andet du kan gøre. Du skal ihvertfald ikke stresse over det det tror jeg bestemt heller ikke de har godt af de to guldklumper.

Held og ,lykke

Det er da flot kun 5 kilo ja og så plus de 7 men det er også kun 12 kilo det er da meget godt syntes jeg  var det ikke også gået ret hurtigt med at blive gravid igen nu her med nummer to?? så er der jo ikke noget at sige til alle kiloene ikke er røget af endnu.  

Anmeld

5. september 2010

mullesmith2

Shibby skriver:

Du var tyk i forvejen,.og nu tykkere med tvillinger. Syntes du skal spise som du har lyst til for lige meget hvad så bliver du sgu tykkere!

Ja det er rigtigt men jeg tænker over hvad jeg spiser og jeg spiser fornuftigt har slet ikke lyst til at ødelægge min krop ved at gøre den endnu tykkere ved at spise alt det kage og slik jeg kan få lyst til indimellem. gad vide hvor mange kilo jeg ville have taget på hvis jeg havde spist en masse kage og slik og drukket sodavand så tit jeg havde lyst.... måske 40kg

Anmeld

5. september 2010

mullesmith2

henh01 skriver:

Åhh jeg har det på nøjagtig samme måde som dig - min diætist startede da jeg havde taget 6 kg på " NU skal du altså virkelig til at passe på din vægt osv" og da jeg var ved jordemoder her forleden sagde hun "ja det er jo lidt svært at mærke når der er så meget dig også" HVAD!! KO!! Sådan skal hun ikke tale.. Og tilmed fik min kæreste nævnt at jeg havde fået lidt større håndtag (et meget ømt område for mig)

Jeg er 166 høj og vejede inden min graviditet 78 - tog på og vejede da jeg blev gravidf 83 - nu vejer jeg 93 og vægten ser ikke ud til at stoppe.. Er "kun" i uge 30, men man siger jo at vægten stiger mere og mere jo længere hen i forløbet man kommer.

Jeg prøver at dyrke lidt ekstra motion og spise et æble mere i stedet for daim.. Men man skal også huske at nyde sin graviditet.

Prøver vidst bare at sige at du ikke er den eneste med form eget på sidebenene - som tilsyneladende er klar over det og ikke har brug for at blive mindet om det konstant

Det er simpelthen så latterligt at man nærmest får skældud for at man tager på når man er gravid. Min kost er kun blevet sundere efter jeg er blevet gravid så jeg nægter at tro det er derfor jeg tager på og så er det jo noget så pisse irriterende at skulle sidde og høre en sige man skal passe på vægten... HVORDAN GØR MAN DET UD OVER DET MAN GØR I FORVEJEN??? Mit aktivitetsniveau er dog dalet, da jeg får ondt i lænd og ryg og jav i underlivet når jeg er lige aktiv nok. 

Nøj jeg var sku også blevet muggen over sådan en kommentar hvis det var min jordmor der skulle mærke på min mave og sige det var svært at mærke fordi man er tyk... især fordi min jordmor er sådan en tynd lille undervægtig strik på 28-29 år... Kan ikke fordrage hende efter hun ikke snakkede om andet end kost og motion da jeg var deroppe første gang, ja og da heller ikke anden gang jeg var der snakkede hun om andet.

Anmeld

5. september 2010

Ann.

Åh hvor er det altså øv at få stukket sådan noget i hovedet.

Jeg tog selv 14 kg på med Lærke, vejede 59 kg da jeg blev gravid. Og efter, tja, jeg havde smidt 8 kg, så jeg var nede og veje 65 kg og så gik det bare i stå - og jeg er sikker på at det er det pres vi har oplevet efter vi fandt ud af at Lærke er syg, så i de første måneder, blev det tit hurtigt mad (fast food), simpelthen fordi at vi ikke havde kræfter eller overskud til at lave det selv.

Det har resulterede i at jeg nu vejer godt 69 kg og jeg er altså kun 163 cm, så jeg frygter også at min læge eller JM skal kommentere det når jeg bliver gravid næste gang, vil rigtig gerne tabe mig og nu spiser vi da også sundt og varieret, men synes bare ikke der sker så meget :/

Men jeg synes du skal være stolt over din mave - du har jo trods alt 2 små guldklumper i den

Anmeld

5. september 2010

mullesmith2

TrineLærke skriver:

Åh hvor er det altså øv at få stukket sådan noget i hovedet.

Jeg tog selv 14 kg på med Lærke, vejede 59 kg da jeg blev gravid. Og efter, tja, jeg havde smidt 8 kg, så jeg var nede og veje 65 kg og så gik det bare i stå - og jeg er sikker på at det er det pres vi har oplevet efter vi fandt ud af at Lærke er syg, så i de første måneder, blev det tit hurtigt mad (fast food), simpelthen fordi at vi ikke havde kræfter eller overskud til at lave det selv.

Det har resulterede i at jeg nu vejer godt 69 kg og jeg er altså kun 163 cm, så jeg frygter også at min læge eller JM skal kommentere det når jeg bliver gravid næste gang, vil rigtig gerne tabe mig og nu spiser vi da også sundt og varieret, men synes bare ikke der sker så meget :/

Men jeg synes du skal være stolt over din mave - du har jo trods alt 2 små guldklumper i den

Det er da rigtig træls du ikke kan komem af med de sidste kilo, men 59 kilo som du vejede da du blev gravid er jo heller ikke meget skal du tænke på, men stadig irriterende det er det. Tror ikke du skal være så nervøs for kiloenen eller at det bliver pointeret for meget når du ikke er alt for overvægtig. Håber det går bedre med din datter. Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.