Sammenhæng mellem kvalme og køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.705 visninger
47 svar
0 synes godt om
3. september 2010

Sofia

Hej alle I dejlige damer.

Min kæreste og jeg kender først vores barns køn ved fødslen, og der er læææænge til, er nemlig kun i uge 11

Men jeg har ikke haft kvalme, og har netop læst i min libero-bog, at der er sammenhæng mellem det at vente en pige og have kvalme.

Vil derfor høre jer ad: Havde jer der ventede en lille pige kvalme? Og jer der ventede en lille dreng ikke kvalme?

Ved godt det ikke kan stilles firkantet op, da der selvfølgelig er fravigelser. Men ville alligevel være sjovt at høre jeres erfaringer

Knus Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

XXSS

Jeg tror ganske enkelt at det er gamle myter! Det holder i hvert fald ikke stik i min verden.

Jeg har født to piger.. Den første gang var der intet.

Anden gang led jeg af kvalme 2½ måned i træk og folk troede at jeg ventede mig en dreng.

Det var to vidt forskellige graviditeter, og maven var vidt forskellig begge gange..

Så alle de gamle myter holder ikke altid stik - hellere ikke om man har trang til surt eller sødt i forhold til køn osv.

Anmeld

3. september 2010

Munder

Jeg har en pige, og havde ingen kvalme under graviditeten, så den teori er vist ikke helt korrekt

Anmeld

3. september 2010

Siber

I begge mine graviditeter havde jeg kvalme kastede jeg op indtil jeg var i uge 16 og jeg fik to tøser

Denne 3 gang har jeg haft lidt kvalme, men intet i forhold til de andre gange. Jeg har termin i starten af nov, og jeg ved ikke om det er en dreng eller pige, så jeg er også lidt spændt på de ammestue historier om de holder stik

Knus Siber

Anmeld

3. september 2010

MarleneH

Sofia skriver:

Min kæreste og jeg kender først vores barns køn ved fødslen, og der er læææænge til, er nemlig kun i uge 11

Men jeg har ikke haft kvalme, og har netop læst i min libero-bog, at der er sammenhæng mellem det at vente en pige og have kvalme.

Vil derfor høre jer ad: Havde jer der ventede en lille pige kvalme? Og jer der ventede en lille dreng ikke kvalme?

Ved godt det ikke kan stilles firkantet op, da der selvfølgelig er fravigelser. Men ville alligevel være sjovt at høre jeres erfaringer

Knus Sofia

På mig passer det , da jeg ventede min søn havde jeg det bare super hele vejen gennem graviditeten. og denne her gang hvor jeg venter mig en pige, har jeg haft det SÅ skidt.. Men tror nu bare at det er helt  tilfældigt

Knus Marlene

Anmeld

3. september 2010

Sofia

Tanja78 skriver:

Jeg tror ganske enkelt at det er gamle myter! Det holder i hvert fald ikke stik i min verden.

Jeg har født to piger.. Den første gang var der intet.

Anden gang led jeg af kvalme 2½ måned i træk og folk troede at jeg ventede mig en dreng.

Det var to vidt forskellige graviditeter, og maven var vidt forskellig begge gange..

Så alle de gamle myter holder ikke altid stik - hellere ikke om man har trang til surt eller sødt i forhold til køn osv.

Tak for dit input Man begynder jo at gisne om en masse ting og tænke på tegn osv når man går og er spændt..

Anmeld

3. september 2010

Ploffer

Sofia skriver:

Knus Sofia

Det har passet på mig hver gang.... Med mine 2 drenge havde jeg ikke skyggen af kvalme en eneste gang, men da jeg ventede min datter fik jeg ret hurtigt kvalme og madlede 

Så selvom det sikkert bare er en gammel myte som mange andre, så passede det altså 100 % på mig 

Knus Rikke

Anmeld

3. september 2010

Ni-ko-li-ne

jeg tror det er super tilfældigt... men vi ventede en pige og jeg havde en sindssyg kvalme... jeg havde voldsomme sure opstød og hun havde meget hår (det siges at der er en sammenhæng)...

men min svigerinde havde også meget kvalme og det var en dreng:0)

Anmeld

3. september 2010

serinasmor

ingen kvalme her .. og fik en pige .. men tror nu det er en ammestuehistorie

Anmeld

3. september 2010

Sofia

Mange tak for alle jeres svar, det er sjovt at høre som det passer på nogen og ikke på andre. Om det er tilfældigt er jo ikke til at vide. Jeg har læst at pigefostre producerer langt flere hormoner, og at det er derfor man oftere får kvalme når man venter en pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.