Rygning & graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

slettet_7530

Jeg personligt droppede smøgerne i selvsamme sekund jeg fandt ud af jeg var gravid første gang, anden gang havde jeg været røgfri i 6 år.

Jeg kan slet ikke forstå at læger idag kommer med sådan en udmelding  allerede da jeg var gravid første gang i 2000 spurgte jeg min læge om det samme som hun fejede af bordet med det samme som en gammel skrøne.

Der er intet der er værre for et foster end røg alkohol og stoffer.

Ingen mor kan blive så stresset at det er værre for barnet end røg.

Husk når du ryger ryger dit barn, jeg stillede mig selv spørgsmålet om jeg ville stikke min nyfødte baby en smøg når han kom ud hvilket jeg selvfølgelig aldrig kunne drømme om.

Hypnose har en god effekt på rygestop

Held og lykke med det

ps her er lidt læsestof.

http://www.morsbaby.net/graviditetrygning.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

SpunkenJo

Det man ikke selv kan (altså stoppe med at ryge) tvinges barnet til den dag man kapper navlestrengen. Så alt den frustration man går igennem ved et rygestop, udsættes barnet for ved sina ankomst/velkomst til verden..... Man kan overveje om det er en go start på livet.

- det var den melding jeg selv fik. Og det virkede. Jeg stoppede den dag der var to streger på pinden.

Det er ikke let at stoppe, men den dårlige samvittighed som Gabriellasmor taler om varer jo hele livet.....

Knud Jo
- som så desværre er begyndt at ryge igen efter 14 mdr uden smøger.... Doh!

Anmeld

5. september 2010

Ni-ko-li-ne

det er jo ikke alle børn der får synlige skader af at moderen røg under graviditeten.... MEN, du ved ikke om det er dit barn der rammer den dårlige procent....

hvis man bliver stresset af et rygestop, hvilket jeg udemærket forstår, så burde man måske konfrontere den stress? og få hjælp til den? måske gå til noget afslappende, såsom Yoga, eller graviditetssvømning eller andet... mindfullness?

Anmeld

5. september 2010

LinLin

Jeg har aldrig selv røget, men min mor røg da hun var gravid med mig og min lillebror. Vi har ikke taget "skade" - var endda pænt store (hhv 3500g og 3700g ved fødslen )

Anmeld

5. september 2010

slettet_7530

Mor til David skriver:

Jeg har aldrig selv røget, men min mor røg da hun var gravid med mig og min lillebror. Vi har ikke taget "skade" - var endda pænt store (hhv 3500g og 3700g ved fødslen )

1 så er det ikke kun barnets vægt der bliver mindre organerne bliver også væsentligt mindre.

Det er ikke nemmere at føde små børn.

Det kan godt være i ikek har taget skade, men i har ikke fået den bedste start på livet når man lige kaster et blik på listen over stoffer i en cigaret

Anmeld

5. september 2010

Jose og emils mor

Jeg røg under mine to forrige graviditeter. Begge mine børn vejede 3500. Den ældste er sund og rask og den yngste har døjet med astmatisk bronkitis. Om vægten og astmaen har noget at gør med ryning - ved jeg ikke. Men efter alt hvad man høre, så har det da nok lidt at gøre med det.

Jeg vil give flertallet ret herinde - den dårlige samvittighed der nager en resten af livet. Jeg er nu gravid igen, og holdte om da de to streger viste sig på pinden. Jeg er trods alt kun 6 uger henne, så det er jo ikke så lang tid jeg har været stoppet. Jeg kan få helt sindsygt lyst i visse sitiuationer, men så har jeg en liste på køleskabet der minder mig om aller +'erne og alle -'erne. Øverst på listen står "Dårlig samvittighed". Det er helt sikkert den som hjælper mig igennem dagene, uden en smøg.

Jeg håber for dig at du kan stoppe, selvom det er svært.

-Kristine

Anmeld

5. september 2010

LinLin

albertesmor skriver:

1 så er det ikke kun barnets vægt der bliver mindre organerne bliver også væsentligt mindre.

Det er ikke nemmere at føde små børn.

Det kan godt være i ikek har taget skade, men i har ikke fået den bedste start på livet når man lige kaster et blik på listen over stoffer i en cigaret

Jeg er bestemt heller ikke fortaler for rygning - og slet ikke under graviditet!!! Har som jeg skrev aldrig selv røget - og kommer aldrig til at prøve

Men vi HAR altså ikke taget skade på nogen måde....

Anmeld

5. september 2010

Hvem?

SoffiLine skriver:

hej tøser

er der nogen af jer der har røget under jeres graviditet/er?

og har jeres barn/børn taget skade?

knus soffi

Det evige store debat-emne...

Jeg røg under min 1. graviditet og da han blev født fik jeg med det samme dårlig samvittighed - der stadig nager mig den dag idag, at jeg kunne finde på at udsætte min egen søn for sådan noget, er mig simpelthen en gåde, jeg kan kun sige at jeg vil ALDRIG ryge under en graviditet - venter nu 2. barn og har ikke røget siden min 1. søn blev født.

At du ryger under graviditet jo op til dig - men jeg kan kun anbefale dig at stoppe - jeg var meget afhænging af smøgerne - men hypnose hjalp og har ikke røget siden - så prøv det for guds skyld, jeg har været heldig at min søn blev født sund og rask, men risikoen for at hans organer kan klare mindre pres end ikkeryger-gravide er større og hold kæft jeg har det skidt, det går først op for en hvad det er man har gjort, når man sidder med den dejlige lille guldklump i verden.

Og tillykke med graviditeten...

Anmeld

5. september 2010

mullesmith2

Jeg elsker at ryge syntes det er så hyggeligt og jeg kommer nok aldrig til at holde helt op. Nu er jeg gravid i uge 28 og jeg har ikke røget de første 3mdr nok mest pga. kvalmen. Men nu ryger jeg en enkelt eller to om aftenen men så heller ikke mere. Jeg har ikke dårlig samvittighed over at ryge en enkelt til to om aftenen.

Det er jo ikke sundt hverken for mine lunger eller babyerne det ved man, men trøster mig med at jeg kan nøjes med de 2 smøger om dagen og ikke har trang til en hel pakke.

Anmeld

5. september 2010

sarahb

synes ikke man kan retfærdiggøre rygning under graviditet med at mine børn ikke har taget skade. Det er ikk sundt uanset hvad, og det skader uanset hvad, måske ikke varrig skade, men det skader. At man tænker mere på sit eget behov end sit barns er mig uforståeligt.
Og jeg røg selv inden jeg blev gravid, godt og vel en pakke om dagen, men stoppede da jeg testede postitiv. Så har selv stået med et rygestop. Min søn fylder 2 og jeg ryger stadig ikke. Til trods for min mand smøger den ude på altanen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.