Rygning & graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
21 svar
0 synes godt om
31. august 2010

SoffiLine

hej tøser

er der nogen af jer der har røget under jeres graviditet/er?

og har jeres barn/børn taget skade?

knus soffi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Nadia&Daniel

Ryger ikke selv - men fik noget af vide til forældreeftermiddag på Gentofte som virkelig gav mig et chok.

Fra man slukker cigaretten til guldklumpen kan få ordentlig ilt igen i maven, går der en HEL TIME.. Det er en af de ting man udsætter sit barn for..

Anmeld

31. august 2010

Dansker I Holland

SoffiLine skriver:

hej tøser

er der nogen af jer der har røget under jeres graviditet/er?

og har jeres barn/børn taget skade?

knus soffi

Hejsa Ja jeg indrømmer gerne at jeg har røget under mine to tidligere graviditeter, og de har ikke taget skade, men jeg er til gengældt holdt op med ryge i denne her graviditet, da jeg simpelthen har det så dårligt over at have røget i de 2 andre.. Lyder sikkert dumt er der nogen som vil synes, men bare ærgeligt. Kan ikke ændre det som er sket. Jeg startede med at trappe ned. Og jeg mener at trappe ned. Det var en smøg om morgenen og en om aftenen. Og det er det. Og nu ryger jeg stort set ikke Så jeg er glad Og baby vokser som h*n skal, så intet problem der

Knus Sussie 29+1

Ps: Hvorfor spørger du, hvis jeg må vide det ?

Anmeld

31. august 2010

SoffiLine

NR3ønskebarn skriver:

Hejsa Ja jeg indrømmer gerne at jeg har røget under mine to tidligere graviditeter, og de har ikke taget skade, men jeg er til gengældt holdt op med ryge i denne her graviditet, da jeg simpelthen har det så dårligt over at have røget i de 2 andre.. Lyder sikkert dumt er der nogen som vil synes, men bare ærgeligt. Kan ikke ændre det som er sket. Jeg startede med at trappe ned. Og jeg mener at trappe ned. Det var en smøg om morgenen og en om aftenen. Og det er det. Og nu ryger jeg stort set ikke Så jeg er glad Og baby vokser som h*n skal, så intet problem der

Knus Sussie 29+1

Ps: Hvorfor spørger du, hvis jeg må vide det ?

Hej Sussie

Tusind tak for dit svar!

Jeg spørger, fordi jeg selv ryger & er gravid. men min læge har fortalt mig at hvis jeg stopper & blir så stresset over jeg ikke får en smøg kan det være skadeligt for barnet.

Selvfølgelig ville det være bedst at lade helt være, men synes sgu det er svært & med lægens ord for at jeg ikke skal være så ked af det over det tager jeg det stille og roligt.

Min kvalme forhindre mig dog i at ryge særlig meget

Knus Soffi 11+4

Anmeld

31. august 2010

SoffiLine

Nadia&Daniel skriver:

Ryger ikke selv - men fik noget af vide til forældreeftermiddag på Gentofte som virkelig gav mig et chok.

Fra man slukker cigaretten til guldklumpen kan få ordentlig ilt igen i maven, går der en HEL TIME.. Det er en af de ting man udsætter sit barn for..

det lyder også meget voldsomt for sådan en lille en.

jeg er sgu heller ikke stolt af jeg ryger, selvom det ikke længere er ret meget.

Anmeld

31. august 2010

BinaMor

jeg røg ca. 5 om dagen og min datter vejede 2650 gr ved fødslen. om det var rygningen ved jeg ikke. men den dårlige samvittighed man skal leve med resten af sit liv er ikke smøgerne værd. jeg stoppede kort tid efter og røg ikke under 2. graviditet.

at bilde sig ind at det ikke skader er total selvfornægtelse. '

stop med at ryge så du ikke skal have en sort sky i hjertet ligesom jeg..

Anmeld

31. august 2010

Dansker I Holland

SoffiLine skriver:

Hej Sussie

Tusind tak for dit svar!

Jeg spørger, fordi jeg selv ryger & er gravid. men min læge har fortalt mig at hvis jeg stopper & blir så stresset over jeg ikke får en smøg kan det være skadeligt for barnet.

Selvfølgelig ville det være bedst at lade helt være, men synes sgu det er svært & med lægens ord for at jeg ikke skal være så ked af det over det tager jeg det stille og roligt.

Min kvalme forhindre mig dog i at ryge særlig meget

Knus Soffi 11+4

Jamen selv tak Soffi Men det er rigtigt nok det der med at stress er skadeligt overfor et barn i maven. Jeg ved dog ikke hvor meget mere skadeligt at en smøg er, men kan forestille mig at det er lidt mere.. MEN! Den første ting du skal huske inden du stopper helt, er self at du skal have viljestyrken til det, for ellers så er chancen for at du begynder igen MEGET stor og det er jo ikke det du vil .. Hvis du har lyst til at snakke mere omkring det og evt har brug for en ven/støtte, så er du MEGET velkommen til at kontakte mig herinde på siden privat. Du kan altid ansøge mig hvis du får lyst til det

Kæmpe Knus Sussie 29+1

Anmeld

5. september 2010

Anneiris

Hej alle sammen.

Vil bare lige komme med et hurtigt indput.
Min mor har fået 4 sunde raske børn til tiden, og vejede som vi nu skulle hverken for lidt eller for meget, og hun har røget igennem alle 4 graviditeter

- Men som du skriver, Soffi. Så havde min mors læge også sagt til hende, fordi hun prøvede at stoppe, men hun blev så irritabel, stresset og sur/negativ at det påvirkede hende psykisk meget,- at hun kun skulle stoppe hvis hun kunne, fordi det er meget skadeligt at udsætte sit barn for alle de negative ting, såsom stress osv osv

Mvh
Anne 33+6

Anmeld

5. september 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Jeg røg da jeg var gravid men MAX 5 smøger og det var IKKE med god samvittighed men det var meget svært at stoppe.... men min basse han vejede 3840g så han var ikke lille.. men han døjer med asmatisk bronkitis - men det gør min datter også og der røg jeg ikke under min graviditet med hende..   så ved det ikke men det er selvfølgelig bedst for bebse at mor ikke ryger men det skal du jo gøre som du føler

Men hvis du skal ryge (et råd jeg fik af lægen) er det bedre at ryge en HEL smøg end en halv og så lidt som muligt for hvis du f.eks ryger 5 smøger om dagen udsætter du bebse for røg de 5 mange altså i 5 timer da det cirkulere rundt i ca en time efter en smøg. hvis du kun ryger en halv men stadig 5 hele smøger udsætter du bebse for den smøgtur 10 timer (håber dette giver mening)

Anmeld

5. september 2010

SpunkenJo

gabriellasmor skriver:

jeg røg ca. 5 om dagen og min datter vejede 2650 gr ved fødslen. om det var rygningen ved jeg ikke. men den dårlige samvittighed man skal leve med resten af sit liv er ikke smøgerne værd. jeg stoppede kort tid efter og røg ikke under 2. graviditet.

at bilde sig ind at det ikke skader er total selvfornægtelse. '

stop med at ryge så du ikke skal have en sort sky i hjertet ligesom jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.