Hvad sker der mon? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

Maise

Sussie&Lilje skriver:

Hej piger ...

Efter Jonas er blevet syg osv, er Lilje begyndt at opføre sig rigtig mærkeligt, om det er i sammenhæng med hans sygdom ved vi ikke, men det er helt 'uhyggeligt' ...

Indenfor de sidste par uger har vi vågnet flere gange om natten ved at hun PLUDSELIG bryder ud i skrig og græder og græder - vi kan intet gøre, hun fortsætter i flere timer, falder i søvn, og gør det nogle nætter igen og igen ...

Det gør så ondt indeni, vi aner slet ikke hvad der sker, det er decideret skræmmende at vågne til, sidst hun har grædt sådan var dengang hun havde kolik, og det er jo 9 måneder siden det stoppede (hun er 1 år nu) ..

Har i prøvet noget lign.?

Knus ..

night terror er mit 1 bud. dernæst tigerspring. der er tigerspring ved uge 55, 64 og 75. ved ikke præcist hvor mange uger Lilje er.

hmm min pige skriger også for tiden om natten, men hun er ved at få to tænder, er forkølet og er igang med tigerspring, men det stopper dog efter 5-10 min. men jeg må ikke røre hende bare give hende sutten. rulle hende om på siden med kluden iansigtet og så nulre hun min ene finger og falder i søvn. der er gerne om krong kl. 5 om morgenen hun gør det. jeg er nok inde ved hende 3-4 gange inden for 1/2 time.

Min pige skriger også om aftenen som om nogen slår hende og jeg løber nærmest derind og så snork sover hun , måske klynker når jeg kommer derind. mareridt, tænder eller lign. tror jeg

men det lyder da vildt med flere timer, puha det må være hårdt mand. til dig. ellers spørg sundhedsplejerske eller læge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Lise

Hej,

Det lyder som night terror, eller måske bare almindelig mareridt. Min store søn begyndte på det efter han kom  i vuggestue. Man siger jo at børn bearbejder dagens oplevelser om natten, så ja, forandringer i hverdagen kan godt give sådanne udslag. Min søn gør det stadig i perioder, hvor der sker meget, eller der sker noget nyt. F.eks. her nu hvor han er kommet i børnehave, han er blevet storebror, der har været ferie mv., så kører det igen..  Det er rigtig hårdt at være vidne til, men der er ikke andet at gøre end at vise hende at i er der for hende ved at kramme, gå rundt med hende, synge, tale roligt...whatever.. Vi kan altid se på Simon når han vågner - for gråden bliver anderledes, eller stopper helt. Og så er han til at tale med, eller vi ser lidt Thomas Tog (kl 2 om natten) og får et glas vand, indtil han er helt rolig - hvorefter han kan komme i seng igen..

Håber det snart går i sig selv igen, og i øvrigt at Jonas har det bedre..?

Lise

Anmeld

30. august 2010

Ox.

112233 skriver:

Det kan vel også bare være normal mareridt.. hun tænker jo også over hvad der sker... selvfølgelig bare på et andet plan...

Hvis du kan "sætte klokken" efter hvornår hun begynder at skrige/græde så ja er det Nightterror...

Og den periode der.. ha ha ha ha.. hvor lang er en periode??

Nu er min søn 7 ½ år gammel og han lider stadig af det, har gjort det siden han var spæd...

Så for guds skyld håber jeg ikke det er det, for det er noget af det hårdeste i verden...

Håber det bare er mareridt og udslag af det der foregår...

Knus

Jamen håber da også at det kun er for kort tid ..

Det starter ca 2-3 timer efter hun er faldet i søvn, og så køre skrigeriet ellers bare ..

Anmeld

30. august 2010

Ox.

Chalala85 skriver:

Da min søn var knapt 8 måneder gik jeg med ham derhjemme og besvimmede med ham i armene. Der skete heldigvis ikke mere med ham end han bed sig i læben, jeg blev indlagt. En hel uge efter episoden vågnede han og skreg og var dybt ulykkeligt og næste utrøsteligt. Når han så faldt i søvn igen kunne det komme igen og igen i løbet af natten.

Vi snakkede både med SP og lægen om det som sagde det var utryk for han havde oplevet en traumatisk oplevelse. Se sin egen mor falde uden at vågne samt blive tabt.

Jeg tænker lidt at Lijle jo er så lille så hun heller ikke forstår hvad der sker, men hun kan mærke det, især på dig og Jonas. så måske er det hendes reaktion, måske er hun enormt bange for hun kan mærke der er noget galt?!

Jeg håber mit svar vil hjælpe dig lidt.

God bering med Jonas og med Liljes udbrud

Jo tak, det er altid dejligt med svar

Anmeld

30. august 2010

Ox.

Caroline86 skriver:

Hej smukke!

Puha altså...

Jeg tror, som de andre også nævner, at smuksakken reagerer på alt det der sker. Børn har det jo med at bearbejde det om natten når de sover, og derfor kan I ikke mærke noget synderligt forandret på hende om dagen... HVIS det er natteterror (hvilket jeg bestemt ikke håber for Jer) skal du huske at være i hendes højde når du prøver at vække hende! Store, mørke skikkelser er jo mega skræmmende (også for os) og hun er i en helt anden verden og reagerer ikke nødvedigvis på Jeres stemmer.. så ned på knæ, tal roligt til hende og hold om hende indtil hun vågner! det er SÅ fælt

Jeg håber det "bare" er mareridt, for så skal det nok gå over igen... det er jo svært med sådan en størrelse, for hun er stor nok til at forstå en masse, men ikke stor nok til at forstå det hele..

Håber virkelig snart I får noget medvind! Tænker på Jer!

Ok tak for det søde  - ja for min skyld må der gerne snart komme medvind - vi har fået brev fra sygehuset nu om at vi skal derned fredag og have svar på alle prøverne, så vi  ...

Anmeld

30. august 2010

Chalala85

Sussie&Lilje skriver:

Jo tak, det er altid dejligt med svar

Godt, der er jo ingen der er eksperter, men råd er rare. Held og lykke med det hele

Anmeld

30. august 2010

Ox.

Lise skriver:

Hej,

Det lyder som night terror, eller måske bare almindelig mareridt. Min store søn begyndte på det efter han kom  i vuggestue. Man siger jo at børn bearbejder dagens oplevelser om natten, så ja, forandringer i hverdagen kan godt give sådanne udslag. Min søn gør det stadig i perioder, hvor der sker meget, eller der sker noget nyt. F.eks. her nu hvor han er kommet i børnehave, han er blevet storebror, der har været ferie mv., så kører det igen..  Det er rigtig hårdt at være vidne til, men der er ikke andet at gøre end at vise hende at i er der for hende ved at kramme, gå rundt med hende, synge, tale roligt...whatever.. Vi kan altid se på Simon når han vågner - for gråden bliver anderledes, eller stopper helt. Og så er han til at tale med, eller vi ser lidt Thomas Tog (kl 2 om natten) og får et glas vand, indtil han er helt rolig - hvorefter han kan komme i seng igen..

Håber det snart går i sig selv igen, og i øvrigt at Jonas har det bedre..?

Lise

Tror også jeg vil se hvordan natten forløber og så må jeg lige ringe til min gamle SP i morgen ellers ..

Han har det bedre føler han selv, han er stadig meeeeget træt, men ellers går det stille og roligt fremad .. Vi får svar på alt på fredag, så der opdatere jeg lige herinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.