MFR vaccinen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

charlottekri

det kan godt være at jeg bliver upopulær nu, men jeg synes faktisk at det er direkte uansvarligt ikke at lade sit barn vaccinere! man gambler jo med sit barns helbred... for at sætte det meget firkantet op, så sender i jo heller ikke jeres børn ud i sneen uden overtøj på, da det jo er direkte vej til forkølelse og lungebetændelse... det er ikke sikkert at alle bliver syge; det samme gælder lidt for vaccinen, mener jeg. det er ikke sikkert at dit barn bliver sygt, hvis du undlader vaccinen, men det kan jo have alvorlige følger hvis de senere bliver syge!

knus charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Hansen97

Moar'en skriver:

Viktor har fået den. Der var ingen bivirkninger hos ham.

Her er da lige lidt svar også

http://www.sst.dk/publ/publ2000/vaccine/kap09.html

Diskussionen kan være lang og folk vil altid have for og imod.

Måske kan man blive hjerneskadet af vaccinen men hvad så hvis h*n ikke er vaccineret og så bliver smittet.. mon så ikke det samme sker... at h*n risikere at blive hjerneskadet.. det er jo en meget lille procentdel der reagerer dårligt på vaccinen.

Jeg har fulgt vaccinationsprogrammet fordi jeg tror det er med til at udrydde nogle af de "farlige" sygdomme der findes.

Min mening..

Man skal jo gøre det man selv føler for.

Anita

Anmeld

30. august 2010

Hansen97

charlottekri skriver:

det kan godt være at jeg bliver upopulær nu, men jeg synes faktisk at det er direkte uansvarligt ikke at lade sit barn vaccinere! man gambler jo med sit barns helbred... for at sætte det meget firkantet op, så sender i jo heller ikke jeres børn ud i sneen uden overtøj på, da det jo er direkte vej til forkølelse og lungebetændelse... det er ikke sikkert at alle bliver syge; det samme gælder lidt for vaccinen, mener jeg. det er ikke sikkert at dit barn bliver sygt, hvis du undlader vaccinen, men det kan jo have alvorlige følger hvis de senere bliver syge!

knus charlotte

Anmeld

30. august 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Mange tak for svar allesammen...vi hælder nu også mest til at gøre det,men overvejer at vente 1 års tid,så han er lidt ældre...det er nok der vores overvejelser primært er pt.

Anmeld

30. august 2010

Thalia

Vores børn følger vaccinationsprogrammet i den forstand at de får alle vaccinationer, men jeg skubber dem altid hvis børnene ikke er raske nok. Fx er Victor på 19 mdr først blevet MFR vaccineret nu, for han var syg hele tiden i foråret.

Jeg ville personligt ikke skubbe vaccinationen et helt år, af den simple grund at barnet til den tid er en hel del mere bevidst om hvad der foregår, og dermed kan det blive en meget værre oplevelse at skulle stikkes i måsen nede ved lægen. Altså det er slemt nok når de er 15 mdr, for det gør jo ondt at få den vaccine, men jeg synes det er endnu værre når børnene har et andet bevidsthedsniveau og derfor godt kan huskesidenhen  at lægen var væmmelig.

Anmeld

30. august 2010

Lise

Mine børn får naturligvis alle vaccinationer i programmet - har ikke hørt argumenter endnu, der var gode nok til at jeg ville lade være..

Min store dreng fik mfr vaccinen da han var 1½ år - indtil da var han halvsyg konstant i nogle måneder, så det blev lidt udskudt. Men, ikke for at skræmme, så er det den eneste vaccine han har reageret på. Han hævede op i hovedet, på hænder og på halsen, og fik vist noget udslæt. Jeg var der ikke selv, da jeg var til eksamen, men det havde vist været ret voldsomt - men var faldet ned igen inden han kom til en læge. Reaktionen kom ca 45 minutter efter vaccinen. Pga. reaktionen skal han højst sandsynligt have den næste mfr-vaccine under observation på hospitalet (når han bliver 4), da reaktionen vist vil blive værre næste gang.

Det er som nævnt ikke for at skræmme, at jeg skriver dette, men nu spurgte du  Jeg har aldrig hørt om andre børn der har reageret ligesådan, og det vil ikke holde mig tilbage fra at lade min anden søn vaccinere, når han kommer i den alder.

Anmeld

30. august 2010

dithmer

Pernilleh skriver:

Vil meget gerne lige høre om folks meninger og erfaringer?

Vi har diskuteret herhjemme længe,og vi skifter simpelthen mening hele tiden,om han skal have den eller ej,og i så fald,hvornår?

Han har generelt et rigtig godt helbred,er sjældent syg og når han er,er han ovre det i løbet af ingen tid.Han har dog altid reageret kraftigt på vacciner,meget høj feber i flere dage,og MFR skulle jo være den værste,derfor er jeg lidt tilbageholdende med at give ham den.

Er der nogen som ved,om bivirkningerne bliver mindre,jo ældre barnet er?For så kunne man måske vente med at give ham den...

Hvorfor skulle du lade vær????

Der er jo store grunde til at børn får den tilbudt ellers ville de vacciner jo ikke eksistere.

Jeg har passet voksne handicappet som har haft polio osv som børn, og ikke et fedt syn.

Jeg ville da kraftigt råde dig til at give dine børn den.

Anmeld

30. august 2010

saxa

Ni-ko-li-ne skriver:

vores datter følger vaccinationsprogrammet.... jeg tør ikke gamble med at hun får en af de der alvorlige sygdomme

det er rigtigt at få børn ikke tåler vaccinerne men det er "one in at million"

Samme her..  

Men det er self op til hver enkelt, hvorvidt man vil gamble med sine børns helbred, både på den ene og den anden måde.. Men jeg ville ikke vælge vaccinen fra..

Anmeld

30. august 2010

Moar'en

112233 skriver:

Diskussionen kan være lang og folk vil altid have for og imod.

Måske kan man blive hjerneskadet af vaccinen men hvad så hvis h*n ikke er vaccineret og så bliver smittet.. mon så ikke det samme sker... at h*n risikere at blive hjerneskadet.. det er jo en meget lille procentdel der reagerer dårligt på vaccinen.

Jeg har fulgt vaccinationsprogrammet fordi jeg tror det er med til at udrydde nogle af de "farlige" sygdomme der findes.

Min mening..

Man skal jo gøre det man selv føler for.

Anita

Jeg er helt enig

Anmeld

17. september 2010

JustAnotherName

Celina har lige fået den idag  ......og indtil nu, har hun på ongen måde reageret på den.

Bianca fik den også, og reagerede slet ikke på den.

Vores læge fortalte, at der i op til 1 måned, KAN komme feber/reaktion. Men at der langt størstedelen af gangene IKKE kommer noget. Og kun hus meget få, bliver feberen MEGET høj, og kan i værste tilfælde udløse feberkramper.

Jeg kender en enkelt, hvis søn fik så høj feber, at han krampede og besvimede, og skulle tjekkes! ....Et ubehageligt chok som forældre, at se sit barn sådan. Så det håber jeg virkelig ikke selv, at komme til at opleve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.