MFR vaccinen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.040 visninger
30 svar
0 synes godt om
29. august 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Vil meget gerne lige høre om folks meninger og erfaringer?

Vi har diskuteret herhjemme længe,og vi skifter simpelthen mening hele tiden,om han skal have den eller ej,og i så fald,hvornår?

Han har generelt et rigtig godt helbred,er sjældent syg og når han er,er han ovre det i løbet af ingen tid.Han har dog altid reageret kraftigt på vacciner,meget høj feber i flere dage,og MFR skulle jo være den værste,derfor er jeg lidt tilbageholdende med at give ham den.

Er der nogen som ved,om bivirkningerne bliver mindre,jo ældre barnet er?For så kunne man måske vente med at give ham den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

BabyAnno2012

Herhjemme har Tobias ikke fået den.

Ene og alene af den grund at jeg har hørt om flere børn der efter de har fået den er blevet hjerneskadet  Og det tør jeg simpelthen ikk risikere!

Anmeld

29. august 2010

Moar'en

Pernilleh skriver:

Vi har diskuteret herhjemme længe,og vi skifter simpelthen mening hele tiden,om han skal have den eller ej,og i så fald,hvornår?

Han har generelt et rigtig godt helbred,er sjældent syg og når han er,er han ovre det i løbet af ingen tid.Han har dog altid reageret kraftigt på vacciner,meget høj feber i flere dage,og MFR skulle jo være den værste,derfor er jeg lidt tilbageholdende med at give ham den.

Er der nogen som ved,om bivirkningerne bliver mindre,jo ældre barnet er?For så kunne man måske vente med at give ham den...

Viktor har fået den. Der var ingen bivirkninger hos ham.

Her er da lige lidt svar også

http://www.sst.dk/publ/publ2000/vaccine/kap09.html

Anmeld

29. august 2010

Tanja1

Pernilleh skriver:

Jeg har altså aldrig hørt om børn, der er blevet hjerneskadet pga. MFR- eller en anden vaccin! Og jeg arbejder med børn... Alex har lige fået den, for et par uger siden. Han fik den senere end de der 15 mdr, hvor det anbefales, pga. at han har været en del syg/forkølet . Vi fik at vide af sygeplejesken, at hvis den giver feber, så kommer den 1-3 uger efter vaccinationen, og Alex har ikke haft noget, i hvert fald ikke endnu. Han fik feber nogle timer efter i 1 døgns tid efter begge de første vaccinationer. Udover feber kunne MFR give røde kinder/udslæt, som ligner symptomerne af de røde hunde, men er altså ufarligt.

Selvfølgelig kan børn reagere individuelt, men jeg tror altså, at det ville være værre at blive smittet med disse sygdomme. Og det er der jo risiko for, især hvis barnet bliver passet i vuggestue/dagpleje og dermed kommer dagligt i kontakt med andre børn, som måske har det. Og vi voksne kan blive smittet af børnen, og det kan være farligt for voksne, især for kvinder der er gravide, for både kvinden og fostret.

Men det er jo alene forældrenes beslutning.

Anmeld

29. august 2010

Ni-ko-li-ne

vores datter følger vaccinationsprogrammet.... jeg tør ikke gamble med at hun får en af de der alvorlige sygdomme

det er rigtigt at få børn ikke tåler vaccinerne men det er "one in at million"

Anmeld

30. august 2010

Barbamama

Jeg er også skide nervøs for den vaccine og Carla skal have den lige om snart jo.... Men hun får den altså for risikoen for at få de sygdomme er større end risikoen for hjerneskade og der er jo mange mange mange børn der får den vaccine hvert år og det er sjældent man hører om børn der har fået hjerneskade af den

Anmeld

30. august 2010

Mumto3

Uh, det er jo en kæmpe diskussion.

Hos os har nogle af børnene fået den, men IKKE til tiden. For de er bare alt for små.

I realiteten er det jo kun mæslinger man burde vacc. for. Fåresyge er kun for 'drenge', men altså helt ærligt, det er kun farligt for dem HVIS de får det mens de er i puperteten, og så KAN DET MÅSKE gå ud over den ene testiksl, men den kan stadig gøre en kvinde gravid, det er bare lidt sværere.

Røde hunde er kun farligt for piger, og det kun hvis de får det MENS de er gravide. Hvor stor er sandsynligheden lige  for det? -og faktisk er det kun nogle få måneder af graviditeten at det skaber probl. med røde hunde.

Selvfølgelig sker det for nogen, men der er der mange flere der får ødelagt deres liv ved at falde på cykeln og ikke have cykelhjelm på.

I mine øjne er det fuldstændig overdrevet med den vaccination, men rent samfundsøkonomisk er det smart! Det sparer rigtig mange sygedage, fordi børnene er mindre syge, og de få der er uheldige og blive syge på et forkert tidspunkt, er også en økonomisk belastning for samfundet.

Anmeld

30. august 2010

Anitta J

min datter har altid fulgt vaccinations programmet. hun har reageret skidt på vaccinationerne, med meget høj feber, og utilpadshed og opkast. de første 2 gange blev hund indlagt pga den høje feber, og hun var svimmel, hun fik næsten hver gang 41 i feber. 3 gang hun fik vaccination vidste jeg hvad jeg skulle gøre osv, så derfor slap vi for indlæggelse. men jeg vil "hellere" byde hende feber og lidt skidt tilpas i en uges tid, end at hun bliver ramt af en af de her sygdomme, der er jo en grund til der er kommet vacciner mod dem.

Anmeld

30. august 2010

Maise

jo flere der ikke følger vacc. programmet jo større mulighed er der for at der bliver skabt en epidimi med en af sygdommene. derfor også vigtigt at vi gør det. dertil faren ved( skader efter en af sygdommende) ikke at lade dem vacc. er MEGET større end at blive hjerneskadet. Det er få om året det sker for og det er den risici vi må løbe. der er jo risici v. alt.

Anmeld

30. august 2010

Corn

Jeg tør ikke andet med mine tre guldklumper...

Tænk hvis mæslinger igen blev en landeplage fordi forældre holdt op med at få vaccineret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.