Igangsættelse?? Nogen med erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2010

*may-girl.2010*

Hej

Vil også bare lige sige at jeg har også en god oplevelse med at blive sat igang. Nåede godt nok at få 5 stikpiller før der skete noget, men jeg blev også sat igang før termin, så min krop var slet ikke klar til at skulle føde. Jeg var ved at blive vanvittig, fordi der bare igenting skete, og kørte jo frem og tilbage på sygehuset 5 gange. Blev sat igang tirsdag aften og da jeg så fik pille nr. 5 torsdag eftermiddag, gik der en halv time så gik vandet. Så gik jeg en tur og var lykkelig over der endelig var ved at ske noget, havde ingen veer på det tidspunkt og de sagde at jeg ville få v-drop hvis der ikke selv kom gang i det. Men 2 timer efter vandet gik, kom veerne, regelmæssigt. Og 4 timer efter var hun ude. Så et forholdvis kort forløb, da først der kom gang i det. 6 timer efter vandet gik og 4 timer med veer. Rigtig rart for min største frygt var nok hvis jeg skulle ligge med veer i flere døgn.

Det eneste er at det kan være lidt mærkeligt mentalt at tænke på at nu bliver jeg sat igang og får mit barn imorgen. Men hos mig havde jeg jo sådan set regnet med at det blev overstået om onsdagen, men hun kom jo først torsdag aften, så på den måde. Men omvendt syns jeg det var rart at jeg ikke gik derhjemme da vandet gik, det giver lidt mere tryghed når det er første gang.

Nåh, det blev lidt langt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Jeg blev også sat igang her anden gang...

Jeg fik en stikpille D 12 april (havde termin d 10) kl 15.00. Jeg fik en ny tid til en stikpille mere, næste morgen kl 09.00. Men allerede 10 minutter efter stikpillen var lagt op, kunne jeg mærke det begyndte at arbejde lidt i underlivet. Vi tog så hjem til mine forældre for at spise, og der ku jeg da godt mærke at der skete mere og mere, men ikke noget jeg ikke kunne holde ud. Om aftenen mens jeg sad og så paradise begyndte det så at blive rigtige veer, og de begyndte at bide lidt til....

Jeg gik i seng efter paradise, men kunne ikke sove, for viste jo godt at nu var det sku snart. Omkring midnat ringede jeg så til Fg. Og skulle derop. Andreas blev hjemme ved Nicklas indtil mine forældre kom herop (de bor 45 km væk) Mens oppe på sygehuset var mine veer blevet kraftigere og kraftigere, og jeg havde fået en alm stue, da jeg endnu ikke var klar til at komme på en fødestue. Andreas kom op til mig ved 01.00 tiden. Fik der lagt 4 bistik hen over underlivet. Men det gør jeg aldrig mere, av for en i helvede. Så hellere veer..... Der var overhovedet ikke pause i mine veer, når den ene sluttede startede den anden med det samme, så var rigtig svært at holde til.... Ved 03.00 tiden fik vi afvide at nu ville hun tage mit vand for hun ku ikke forstå der ikke rigtig skete mere, der var jeg 4 cm åben. Min mor skulle være med til fødslen, så hende skulle andreas lige hente inden jeg skulle have taget vandet. Min mor kom, og hvor var det dejligt at se hende... Også tog hun vandet! Jeg fik endnu vildere veer af det og åbnede mig 2 cm mere bare ved at hun tog vandet, så nu var vi på 6 cm. Fik så en ep, fordi jeg slet ikke kunne holde ud at der overhovedet ikke var pause i mine veer..... SKØØØNT, men fik så pludselig pressetrang. Og havde på meget kort tid åbnet mig de sidste 4 cm) Kom på fødebriksen 05.05 ca.... Men Jm opdager så at hen over babys hovede sidder der en slags hinde/kant som ikke vil "give slip på ham" så hun bakser med hænderne oppe i mig mens jeg presser for at få den kant væk fra hans hovede.... 06.13 føder jeg en dejlig dreng.... 4260 Gram og 53 cm lang!

Det med den kant skete også ved min første søn. Dengang opdagede Jm det bare ikke lige før det var ved at være for sent. Der gik jeg ved veer fra mandag morgen kl 05.00 og føder så 20.47 onsdag aften. Men er først onsdag eftermiddag jeg begynder at åbne mig. Åbner mig 9 cm på 1½ time. Men så drillede den kant også, så der havde jeg presseveer 4 timer, fordi Jm ikke troede på jeg havde presseveer. Det havde nær kostet min søn livet. Var først da hun opdagede hans hjertelyd blev meget sparsomt at hun lige undersøgte mig og fandt ud af han sad fast, også fik hun med rigtig meget besvær og hjælp fra en læge fjernet den her kant væk fra hans hovede og ud kom en velskabt dreng.....

Ved næste barn MÅ jeg ikke føde alm, for de mener der er for stor risiko ved den kant som åbenbart driller, og gør jeg har svært ved at føde....

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.