Igangsættelse?? Nogen med erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2010

TineA

Chalala85 skriver:

Jeg blev sat igang fredag kl 13 med stik pille kørt strimmel, gik hjem og kom igen kl 17 til endnu e stik pille kørt strimmel, skulle gå en tur for derefter at tage hjem men så langt kom jeg dog ikke. Mine veer tog til men jeg åbnede mig alt for langsomt.. jeg fik lagt en pille mere men intet hjalp og kørt strimmel igen, kl 22 fik jeg morfin og kunne så få sovet lidt, sov on and off hele natten. blev vækket kl 8 med morgenmad, jeg var kun 4 cm åben. Fik nu et dejlig langt bad, og det lækre laument. kom ind på en fødestue og lå der og fik så vedrop, om aftenen fik jeg epidural af 2 omgange havde så ondt. kl 23 var jeg åbnet 9 cm, en overjordmor opdagede Mikkels hovede stod forkert så da jeg fik presveer måtte jeg ikke presse, ville brække nakken på ham.

Fik fortalt de blve nødt til at tage AKS og fik så den lille hvide pille der stopper veerne. Mikkel født søndag kl 01.00

Selvom det var et langt og hårdt forløb som ikke endten som ønsker, havde jeg simpelthen de sødeste jordmødre. min første jordmor om lørdagen blev der helt til Mikkel var født. så alt i alt en god oplevelse.

Held og lykke med det hele

Det var noget af en omgang, hold da op!

Men dejligt med de søde jordemødre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

TineA

Dimse skriver:

Jo men jeg har sådan nogle dumme tanker om at hun gerne vil ud, men at min krop ikke vil give hende adgang til verden. Så det er min egen møgkrop jeg er sur på

Ja, det er klart at man begynder at tænke sådan!

Men hun skal nok komme ud før eller siden, på den ene eller anden måde

Anmeld

29. august 2010

Chalala85

Tine2104 skriver:

Det var noget af en omgang, hold da op!

Men dejligt med de søde jordemødre

Det var en ordenligt tur ja. Det tragisk komiske var at da vi var ude at gå en tur sked en morgen lige midt på min mave og alle sagde det bragte held! hahaha not men altså, når først han var i mine arme gjorde jeg det gerne en gang til

Anmeld

30. august 2010

AnnetteG

Måske hygger hun sig bare så godt derinde, at hun har brug for lidt ekstra tid

Jeg fik en stikpille kl 17.30 og fik veer kl 02.00 om natten - i morgen er det 14 dage siden og jeg har nu den mest vidunderlige lille søn.

Jeg gik også 1 uge over tid, men forsøgte at nyde den med at læse nogle bøger og blade, og gøre alt det, som man knap har tid til når det lille vidunder er kommet ud.

Held og lykke med det

Anmeld

30. august 2010

Lena Maria Møller

jeg fødte for 21 dage siden og jeg blev sat i gang grundet vandafgang uden veer. jeg fik 4 piller uden det hjalp og kom derefter på ve drop... det hjalp!!!! fik en epidural efter 6 timers drop og udvidede mig 9 cm på 2 timer. du skal ikke være bekymret for at blive sat i gang... det er meget professionelt det hele  kramn her fra

Anmeld

31. august 2010

Dimse

Tak skal i have for alle svarene! Der er stadig ikke sket en disse, og der er heller ikke tegn på noget. Til gengæld er der gået penge ind idag, hun er meget snedig den lille at komme lige efter lønningsdag så mor og far altíd har penge på hendes fødselsdag! Det er skønt at tænke på at om en uge SENEST har jeg hende i armene  

Anmeld

31. august 2010

Maddox

Jeg havde en rigtig god oplevelse med igangsættelse

Blev sat igang da jeg var 37+2 pga. leverbetinget graviditetskløe..

Mødte ind på FG lørdag formiddag, blev undersøgt og fik lagt stikpille, med besked på at komme dagen efter, for at få lagt endnu en, hvis ikke der var sket noget (hvilket JM ikke regnede med, da det var så tidligt og der stadig var ca. 2 cm livermoderhals tilbage)

Ved 17-18 tiden begynder det så småt at murre i maven og kl. 21 har jeg rigtige veer med ca. 2 min imellem. Kl. 24 går vandet og kl. 01.43 er min søn født  Og 2 timer efter, var vi på vej hjem igen..

Anmeld

31. august 2010

Dimse

Solajma skriver:

Jeg havde en rigtig god oplevelse med igangsættelse

Blev sat igang da jeg var 37+2 pga. leverbetinget graviditetskløe..

Mødte ind på FG lørdag formiddag, blev undersøgt og fik lagt stikpille, med besked på at komme dagen efter, for at få lagt endnu en, hvis ikke der var sket noget (hvilket JM ikke regnede med, da det var så tidligt og der stadig var ca. 2 cm livermoderhals tilbage)

Ved 17-18 tiden begynder det så småt at murre i maven og kl. 21 har jeg rigtige veer med ca. 2 min imellem. Kl. 24 går vandet og kl. 01.43 er min søn født  Og 2 timer efter, var vi på vej hjem igen..

Det lyder som en rigtig god oplevelse. Især fordi du undgik vestimulerende drop (det er det jeg er mest bange for) Var du førstegangsfødende?

Anmeld

31. august 2010

Maddox

Dimse skriver:

Det lyder som en rigtig god oplevelse. Især fordi du undgik vestimulerende drop (det er det jeg er mest bange for) Var du førstegangsfødende?

Det VAR en rigtig god oplevelse

Nej, jeg var 2. gangs fødende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.