hvornår smertestillende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fisenberg skriver:

jeg passede en dreng som havde meget ondt da han fik tænder han fik aftex spray på og det hjalp

min pige har ingen problemmer haft men hun har haft noget feber og må sige at jeg er stor modstander af panodil men da feberen nåde 39 for trejde dag i træk da fik hun 5ml i sin natflaske

jeg vil sige at hvis du ikke kan afhjælpe hendes ubehag/smerte på anden måde så må du finde en løsning, men jeg ved intet om aftex spray så måske du skulle slå det op

held og lykke med den lille

ja, jeg hørte faktisk det med aftex forleden... tænkte at det kunne ikke passe, for det er jo normalt mod blister! Men mon ikke det er fordi der er noget lokalbedøvende i det?

Jeg prøver lige at slå det op! Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Laulund87

Vi har nøjagtig samme problem og Maria er næsten to timer om at falde i søvn om aftenen

Overvejer at jeg skal på apoteket i morgen og se om de har noget..

Det underlige her er bare, at hun først er begyndt at få ondt EFTER de er brudt igennem

Anmeld

27. august 2010

Moderator

propogberta skriver:

Vi har brugt dolodent som skal smøres på gummerne (fåes på recept nu) til alle vores 3 unger og det har bare været guds gave til forældre med børn der er ved at få tænder

men ih, det er der jeg er bange for smertestillende... Kan ikke lade være med at tænke om det virkelig kan være rigtigt at man skal have receptpligtig medicin til de små mennesker "bare" fordi bisserne driller!?

Det kan sagtens være det er mig der er alt for bange for smertestillende og simpelthen skal tage mig sammen og glemme mine egne grimme oplevelser og erfaringer... Jeg synes bare det er svært at finde den der balance!

Indtil nu har jeg egentlig ikke tænkt at det er en absolut nødvendighed for hende med smertestillende.. nok mest fordi hun stadig kan sove om natten.. men jeg ved ikke... hmm

Anmeld

27. august 2010

Moderator

s.tina skriver:

Jeg var heller ikke vild for at give Vito panodil, da han fik tænder..

Så jeg prøvede det til at "bedøve" med, fra matas.. Og det hjalp.. Så kunne jeg godt pakke alt mit eget the væk, for her fik han "ro" og kunne sove igen bla.

men er det ikke "bare" kamille? For det virker nogenlunde her, bare ikke ret længe ad gangen... Så gnupper vi udtrækket på gummerne og hun får ro på med det samme! Jeg er ikke meget for at bruge de der lokalbedøvende, lidokain lign. præp. for tænk hvis hun så pludselig får spist noget af det (med ret stort sandsynlighed) og fejlsynker

Anmeld

27. august 2010

propogberta

Caroline86 skriver:

men ih, det er der jeg er bange for smertestillende... Kan ikke lade være med at tænke om det virkelig kan være rigtigt at man skal have receptpligtig medicin til de små mennesker "bare" fordi bisserne driller!?

Det kan sagtens være det er mig der er alt for bange for smertestillende og simpelthen skal tage mig sammen og glemme mine egne grimme oplevelser og erfaringer... Jeg synes bare det er svært at finde den der balance!

Indtil nu har jeg egentlig ikke tænkt at det er en absolut nødvendighed for hende med smertestillende.. nok mest fordi hun stadig kan sove om natten.. men jeg ved ikke... hmm

Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at give hende medicin unødigt. Herhjemme er det bestemt heller ikke noget vi bruger i flæng for jeg har selv samme holdning som dig. Men dog kom jeg nok dertil i forhold til det med tænderne at jeg ikke syns der var nogen grund til de skulle have ondt og være irriterede/pylrede når vi kunne hjælpe dem! Jeg har aldrig overvejet at give dem panodil i forbindelse med tandfrembrud men har i stedet valgt at bruge det lokaltvirkende. Da de 2 store var små var det ikke receptpligtigt men det blev det dog for ca. 3 år siden.

Anmeld

27. august 2010

Moderator

propogberta skriver:

Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at give hende medicin unødigt. Herhjemme er det bestemt heller ikke noget vi bruger i flæng for jeg har selv samme holdning som dig. Men dog kom jeg nok dertil i forhold til det med tænderne at jeg ikke syns der var nogen grund til de skulle have ondt og være irriterede/pylrede når vi kunne hjælpe dem! Jeg har aldrig overvejet at give dem panodil i forbindelse med tandfrembrud men har i stedet valgt at bruge det lokaltvirkende. Da de 2 store var små var det ikke receptpligtigt men det blev det dog for ca. 3 år siden.

ja, jeg ved nemlig at dolodent er blevet receptpligtigt... men ved du hvad det aktive stof er? For så kan jeg måske bedre forholde mig til hvad jeg evt. skal smøre på hendes ømme gummer?

Anmeld

27. august 2010

Moderator

Laulund87 skriver:

Vi har nøjagtig samme problem og Maria er næsten to timer om at falde i søvn om aftenen

Overvejer at jeg skal på apoteket i morgen og se om de har noget..

Det underlige her er bare, at hun først er begyndt at få ondt EFTER de er brudt igennem

apoteket sagde til os at de ikke har noget som ikke er receptpligtigt.. men man kan jo få alt muligt naturmedicin som skulle virke smertelindrende!

Det er da mærkeligt at hun er blevet øm efter de er brudt igennem Der er ikke infektion i, vel søde?

Anmeld

27. august 2010

propogberta

Caroline86 skriver:

ja, jeg ved nemlig at dolodent er blevet receptpligtigt... men ved du hvad det aktive stof er? For så kan jeg måske bedre forholde mig til hvad jeg evt. skal smøre på hendes ømme gummer?

Nej ka ik lige huske det da Frida som er den mindste er 3 år nu så det er længe siden !

Men her er et link : http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=910 

Anmeld

27. august 2010

Moderator

propogberta skriver:

Nej ka ik lige huske det da Frida som er den mindste er 3 år nu så det er længe siden !

Men her er et link : http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=910 

ja, jeg tænkte det sgu nok.. tør ikke give hende benzokain! Hvis de kommer til at sluge noget af det kan de risikere at fejlsynke og blive kvalt

ØV at jeg skal være sådan en hønemor at jeg ikke tør pga. alle de dumme ricisi! Ved jo godt at det sker ekstremt sjældent.. jeg er nok bare miljøskadet

Anmeld

27. august 2010

Laulund87

Caroline86 skriver:

apoteket sagde til os at de ikke har noget som ikke er receptpligtigt.. men man kan jo få alt muligt naturmedicin som skulle virke smertelindrende!

Det er da mærkeligt at hun er blevet øm efter de er brudt igennem Der er ikke infektion i, vel søde?

Øv okay. Tror jeg ringer til vagtlægen i morgen og hører for både hende og jeg kan ikke holde det ud Og manden holder 25 års fødselsdag i morgen, så hun må gerne opføre sig ordentligt der

Nej ingen infektion, men tror måske det er ved siden af de tænder der er brudt igennem, der klør. Tror det går stærkt nu.

Hun vender sutten om og bider i det hårde, kan slet ikke finde ro og bliver så TRÆT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.