hvornår smertestillende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.555 visninger
32 svar
0 synes godt om
27. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej tøser (og mænner)

Ja, som I måske har læst har vi MANGE tandproblemer herhjemme i de her dage... Hun har simpelthen så ondt

Der er rigtig mange der siger til mig at jeg skal give hende smertestillende, men sagen er at jeg er voldsomt modstander af smertestillende. Det skal naturligvis ikke gå ud over min lille pige, og selvfølgelig skal hun have smertestillende hvis der er behov for det.. Men hvornår ved jeg at behovet er der?

Jeg laver selv kamilleudtræk og masserer ind i gummerne. Det hjælper lidt (LIDT)... Kold agurk har ikke bedre effekt end et stykke melon, æble eller andet godt...

Det der hjælper bedst er faktisk en terning frossen frugtmos eller et stykke frosset frugt som vi putter i nubû nettet.. Det hygger hun sig med at gnaske i sig og så virker det som om hun er lidt bedøvet i gummerne en halv times tid efter

MEN.. mit spørgsmål er jo altså hvornår I mener man bør give de små hoveder smertestillende.. og hvad skal de have?

Mange knus Caroline - endelig med sovende prinsesse!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Ni-ko-li-ne

Caroline86 skriver:

Hej tøser (og mænner)

Ja, som I måske har læst har vi MANGE tandproblemer herhjemme i de her dage... Hun har simpelthen så ondt

Der er rigtig mange der siger til mig at jeg skal give hende smertestillende, men sagen er at jeg er voldsomt modstander af smertestillende. Det skal naturligvis ikke gå ud over min lille pige, og selvfølgelig skal hun have smertestillende hvis der er behov for det.. Men hvornår ved jeg at behovet er der?

Jeg laver selv kamilleudtræk og masserer ind i gummerne. Det hjælper lidt (LIDT)... Kold agurk har ikke bedre effekt end et stykke melon, æble eller andet godt...

Det der hjælper bedst er faktisk en terning frossen frugtmos eller et stykke frosset frugt som vi putter i nubû nettet.. Det hygger hun sig med at gnaske i sig og så virker det som om hun er lidt bedøvet i gummerne en halv times tid efter

MEN.. mit spørgsmål er jo altså hvornår I mener man bør give de små hoveder smertestillende.. og hvad skal de have?

Mange knus Caroline - endelig med sovende prinsesse!

hej Caroline

det frarådes at lægge en bidering i fryseren, da det er for koldt.... det kan skade tændernes vækst eller helt standse den.... så jeg tror ikke i skal bruge frosne ting... hellere køleskabskoldt...

mht. smertestillende... så har jeg ladet mig høre at man på apoteket kan købe noget at smøre på gummerne som bedøver...

ellers er der panodil jo.... er hun plaget hele dagen? eller om natten?

knus

Anmeld

27. august 2010

Pia

Når Louise har ondt pga tænderene, så gir jeg hende panodil når hun skal sove..
Så ved jeg hun har ro og ikke ondt og på den måde kan hun få sin søvn..
Når hun er vågen prøver jeg som dig og dulme smertern med noget koldt på hendes gummer..
Jeg syntes det er vigtig at hun får sin søvn, så hun ikke også skal døje med og være træt, samtidig med hun har ondt..

Anmeld

27. august 2010

Moar'en

Jeg bruger panodil junior (det flydende) til Viktor, men jeg har det lige som dig at jeg ikke propper det i ham for ingenting. Så indtil nu (pånær på sygehuset self.) har han fået panodil 3-5 gange ca. Vi bruger det normalt kun hvis han ikke kan finde ro når han skal sove hvis han er syg. På sygehuset var det stikpiller han fik når det var panodil han skulle have.

Anmeld

27. august 2010

millesofie

jeg passede en dreng som havde meget ondt da han fik tænder han fik aftex spray på og det hjalp

min pige har ingen problemmer haft men hun har haft noget feber og må sige at jeg er stor modstander af panodil men da feberen nåde 39 for trejde dag i træk da fik hun 5ml i sin natflaske

jeg vil sige at hvis du ikke kan afhjælpe hendes ubehag/smerte på anden måde så må du finde en løsning, men jeg ved intet om aftex spray så måske du skulle slå det op

held og lykke med den lille

Anmeld

27. august 2010

Frk. Himmelblå

Man må ikke bruge børnepanodil (eller lignende paracetamol) til børn under 2 år - medmindre man har konsulteret lægen.

Men tror, du ville få "ja", hvis du henvendte dig med problematikken.

God bedring.

Anmeld

27. august 2010

propogberta

Vi har brugt dolodent som skal smøres på gummerne (fåes på recept nu) til alle vores 3 unger og det har bare været guds gave til forældre med børn der er ved at få tænder

Anmeld

27. august 2010

Moderator

Ni-ko-li-ne skriver:

hej Caroline

det frarådes at lægge en bidering i fryseren, da det er for koldt.... det kan skade tændernes vækst eller helt standse den.... så jeg tror ikke i skal bruge frosne ting... hellere køleskabskoldt...

mht. smertestillende... så har jeg ladet mig høre at man på apoteket kan købe noget at smøre på gummerne som bedøver...

ellers er der panodil jo.... er hun plaget hele dagen? eller om natten?

knus

vore sp sagde at de der isterninger frossen mos og stykker af frossen frugt var ok at bruge Hun sutter jo kun på dem når de ligger i nettet Det må jeg hellere lige dobbelttjekke med hende!

Jeg ved at man på apoteket kan købe forskelligt smertelindrende midler. Både på recept og uden. Hvad jeg har hørt er gummedråber uden recept kamilleudtræk, og det laver jeg i forvejen selv

Og det med panodil... jamen så er vi jo tilbage til min modstand Jeg tager ikke engang selv smertestillende medmindre jeg føler jeg lige er faldet ned fra månen! Så tanken om at skal fylde det på Laura kan jeg næsten ikke have! Og jeg ved jo godt at der er en grænse for hvornår hun har FOR ondt, men ved bare ikke rigtig hvor den grænse går...

Hun spiser fint (vil nogle gange ikke have grød men bliver så bare ammet i stedet), sover stadig igennem om natten og kan da også smile, grine og være glad! Vi skal helst lave noget hele tiden for at fjerne fokus, men ingen tvivl om at hun hele tiden har ondt

Anmeld

27. august 2010

Moderator

Pia skriver:

Når Louise har ondt pga tænderene, så gir jeg hende panodil når hun skal sove..
Så ved jeg hun har ro og ikke ondt og på den måde kan hun få sin søvn..
Når hun er vågen prøver jeg som dig og dulme smertern med noget koldt på hendes gummer..
Jeg syntes det er vigtig at hun får sin søvn, så hun ikke også skal døje med og være træt, samtidig med hun har ondt..

ja, jeg tænker også at hvis nattesøvnen bliver forstyrret, så er det ikke smart.. Laura sover heldigvis stadig igennem om natten, trods de meget ømme bisser! lurene om dagen er en anden sag! Dem tager hun som vinden blæser, men hun virker ikke overtræt

Anmeld

27. august 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Caroline86 skriver:

vore sp sagde at de der isterninger frossen mos og stykker af frossen frugt var ok at bruge Hun sutter jo kun på dem når de ligger i nettet Det må jeg hellere lige dobbelttjekke med hende!

Jeg ved at man på apoteket kan købe forskelligt smertelindrende midler. Både på recept og uden. Hvad jeg har hørt er gummedråber uden recept kamilleudtræk, og det laver jeg i forvejen selv

Og det med panodil... jamen så er vi jo tilbage til min modstand Jeg tager ikke engang selv smertestillende medmindre jeg føler jeg lige er faldet ned fra månen! Så tanken om at skal fylde det på Laura kan jeg næsten ikke have! Og jeg ved jo godt at der er en grænse for hvornår hun har FOR ondt, men ved bare ikke rigtig hvor den grænse går...

Hun spiser fint (vil nogle gange ikke have grød men bliver så bare ammet i stedet), sover stadig igennem om natten og kan da også smile, grine og være glad! Vi skal helst lave noget hele tiden for at fjerne fokus, men ingen tvivl om at hun hele tiden har ondt

Jeg var heller ikke vild for at give Vito panodil, da han fik tænder..

Så jeg prøvede det til at "bedøve" med, fra matas.. Og det hjalp.. Så kunne jeg godt pakke alt mit eget the væk, for her fik han "ro" og kunne sove igen bla.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.